Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Advertisements

Druhá mocnina dvojčlenu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
základní pojmy posloupností
Vzorce na umocnění.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Algebraické výrazy – početní operace
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Rozdíl druhých mocnin.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Procvičování vzorce.
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mocniny a Odmocniny.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Přednost početních operací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
Sčítání a násobení výrazů
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Rozdíl čtverců.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozklad mnohočlenů na součin
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Druhá mocnina rozdílu.
Rozklad mnohočlenů na součin
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Druhá mocnina.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Transkript prezentace:

Druhá mocnina rozdílu (a – b)2

Z dřívějška víme, že druhou mocninu rozdílu můžeme zapsat také ve tvaru součinu. (a – b)2 = (a – b)∙(a – b)

Roznásobíme-li obě závorky, dostaneme: (a - b).(a - b) = a2 – ab – ab + b2 = a2 – 2ab + b2 Můžeme tedy zapsat : (a – b)2 = a2 – 2ab + b2 Tento vztah budeme používat jako vzorec!

Uprav podle vzorce: (a – b)2 = a2 – 2ab + b2 (x – y)2 = (c – d)2 = (x – 2)2 = (x – 6)2 = (2x – 1)2 = (3y – 5)2 = (2x – z)2 = (x2 – 1)2 = (3y – 4z)2 = (2x2 – 3y)2 = x2 – 2xy + y2 c2 – 2cd + d2 x2 – 4x + 4 x2 – 12x + 36 4x2 – 4x + 1 9y2 – 30y + 25 4x2 – 4xz + z2 x4 – 2x2 + 1 9y2 – 24yz + 16z2 4x4 – 12x2y + 9y2

Jakou bys dostal(a) známku? Počet správných: Známka: 10 – 9 1 8 – 7 2 6 – 4 3 3 – 2 4 1 – 0 5

A na závěr? Samozřejmě domácí úkol! (x - 4)2 = (2x - 7)2 = (4x – 3y)2 = (5 – 6v)2 = (2m - n)2 = (t – 2v2)2 = Příklady si zapiš do domácího sešitu!