„Školy pro venkov“ v rámci Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Advertisements

Naše obec – Rožmitál p. Tř
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Environmentální výchova pro základní školu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s nejznámějším západočeským.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
PROJEKT EU „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 03 ČLOVĚK A PŘÍRODA.
Organizace ochrany přírody v ČR
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Regionální historie (dějiny) ve výuce dějepisu
Školy pro venkov ZŠ HLUK.
Projekt Školy pro venkov Základní škola a mateřská škola Jaromíra Hlubíka Lipov.
Jednoduché aplikace ve Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_aplikace_widows Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Informační a komunikační.
Hřbitovy- naše kamenná historie
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
ŠKOLY PRO VENKOV. Počet žáků: stupeň: stupeň: 185.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s místním regionem, žák po zhlédnutí.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.

Procházka městem Brnem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Představuje. ŠKOLNÍ PROJEKT, který je součástí projektu ŠKOLY PRO VENKOV Horňácko a Ostrožsko.
Integrované terénní vyučování Geografie
Motivace ve výuce přírodopisu
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Zdravá škola.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s místním regionem, se vznikem.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/47 Anotace Přemyslovské knížectví – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si souvislosti.
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/48 Anotace Přemyslovské království – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
Didaktika IVZ fyzikální část Josef Trna PdF MU©2009.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
poslání národního pedagogického muzea a knihovny j. a. komenského
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Angažovanci Petr Holý - ORR.
Poznej svůj region Autor: Mgr. Ivana Tesařová
ŠKOLY PRO VENKOV.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
EU_12_sada1_16_Inf_Word_WordArt1_Šeb
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

„Školy pro venkov“ v rámci Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost

Základní škola a Mateřská škola, Čestice, okres Rychnov nad Kněžnou Školní podprojekt Čestická zastavení s vodníkem Šupinkou

Školní projektový tým Mgr. Helena Horská - školní manažer PaedDr. Iveta Diblíková - část přírodovědná a výtvarná Růžena Zahradníková - část historická Petr Vondráček - informační technologie Externí pracovník - případné cizojazyčné zpracování

Kroky realizace školního podprojektu Sběr informací Zpracování informací Medializace Aplikace pro cestovní ruch Projektové dny

Realizace projektu v rámci školních vzdělávacích programů Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Veselá zahrádka, č.j.72/07 Školní vzdělávací program školní družiny Strom poznání, č.j.70/07

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČLOVĚK A JEHO SVĚT PRVOUKA 3. ročník OVO 2: začlení svou obec do příslušného kraje a ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí DV: vypráví zajímavosti z historie své obce DV: vyjmenuje významné historické památky své obce DV: mapuje okolí školy a bydliště DV: nakreslí jednoduchý orientační plánek DV: orientuje se v dalších částech obce, zná směr cesty DV: zná nejbližší okolní obce, vyhledává je na regionální mapě Učivo: Minulost a současnost obce OVO 8: pojmenuje některé rodáky, kulturní a historické památky, významné události regionu, interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije DV: pojmenuje významné rodáky a přiřadí k nim danou činnost DV: sestavuje „encyklopedii“ významných osobností – sportovní a kulturní DV: interpretuje báje a pověsti spjaté s místním okolím Učivo: Jak žili lidé dříve Významné osobnosti současnosti i nedávné minulosti Regionální báje a pověsti

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČLOVĚK A JEHO SVĚT Přírodověda 4. ročník OVO 19 zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí DV: Používá pojmy rod, druh, uvádí příklady DV: Uvádí příklady bezobratlých, obratlovců, bylin, dřevin a hub. Učivo: Jedinec, druh; rodové a druhové jméno; modelové příklady rostlin, živočichů, hub OVO 19: zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionu DV: popíše základní projevy života na konkrétních organismech DV: prakticky třídí organismy do známých skupin Učivo: živočichové, rostliny, přírodní společenstva

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČLOVĚK A JEHO SVĚT Přírodověda 5. ročník OVO 4: vyhledává typické regionální zvláštnosti přírody DV: srovnává přírodní podmínky v okolí svého bydliště s krajskými (regionálními) DV: zná chráněné krajinné oblasti, území v okolí obce Učivo: Okolní krajina: místní oblast vliv krajiny na život lidí, rostlinstvo a živočišstvo-zvláštnosti Obec: poloha v krajině, význačné přírodní body v okolí Okolní krajina: působení lidí na krajinu orientační body – nejvyšší hora, vodstvo OVO 11: poukáže v nejbližším přírodním a společenském prostředí na změny a problémy, navrhne zlepšení životního prostředí obce DV: uvědomuje si odpovědnost lidí za ochranu rostlin a živočichů DV: aktivně se zapojuje při ochraně přírody ve svém okolí DV: opatření prováděná pro zlepšení životního prostředí obce -regionu Učivo: Právo a spravedlnost: ohleduplné chování k přírodě a ochrana přírody, chování lidí ve vztahu k přírodě

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČLOVĚK A JEHO SVĚT Vlastivěda 4. ročník OVO 4: vyhledává typické regionální zvláštnosti osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska historického, správního a vlastnického DV: region,ve kterém žiji, kulturní a průmyslové centrum regionu, obyvatelé krajiny, města, průmysl, vesnice, venkov, zemědělství, exkurze do zajímavých míst Učivo: Regiony ČR OVO 13: využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí jako informačních zdrojů pro pochopení minulosti DV: umí vyhledávat regionální památky, zajímá se o možnosti péče o památky DV: seznamuje se s minulostí kraje a předků Učivo: Regionální památky, péče o památky, lidé pečující o památky OVO 15: srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v mi- nulosti a současnosti s využitím regionálních specifik DV: seznamuje se s pověstmi regionu i ČR Učivo : Minulost v našem životě, svědectví našich předků

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČLOVĚK A JEHO SVĚT Vlastivěda 5. ročník OVO 12: pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy DV: orientuje se v čase DV: poznává dějiny naší vlasti Učivo: Regionální zajímavosti - vlastenecká výchova OVO 13: využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí jako informačních zdrojů pro pochopení DV: umí vyhledávat regionální památky, zajímá se o možnosti péče o památky DV: seznamuje se s minulostí kraje a předků Učivo: Významné památky, péče o památky, kulturní instituce OVO 14: rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik DV: uvědomuje si proměny způsobu života z historického hlediska (na základě vyprávění pamětníků či jiných zdrojů informací) Učivo: Současnost a minulost v našem životě – proměny způsobu života OVO 15: srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik DV: seznamuje se se způsobem života a práce našich předků DV: k poznávání používá regionální specifika Učivo: Současnost a minulost v našem životě

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast ČESKÝ JAZYK A LITERATURA složka: KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA 4. a 5. ročník OVO 2: rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává DV: využívá slovníky a encyklopedie Učivo: Věcné čtení - čtení jako zdroj informací,čtení vyhledávací – rozlišení podstatných a okrajových informací,záznam podstatných informací Využívání slovníků a encyklopedií OVO 10: sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti DV: účastní se na tvorbě třídního nebo školního časopisu Učivo: Vyprávění Vytváření osnovy Vytváření vlastního vyprávění s dodržováním časové posloupnosti Školní časopis

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Pyramida poznání, č.j.73/07 Vzdělávací oblast INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 3.4. a 5. ročník Informatika OVO 5: vyhledává informace na portálech, v knihovnách a databázích DV: ověřování vyhledaných informací OVO 7: pracuje s textem a obrázkem v textovém a grafickém editoru DV: dokáže napsat krátký text DV: otevře existující soubor a upraví jej DV: umí vložit a umístit do textu obrázek Učivo: Uložení a otevření souboru, pohyb v dokumentu, označení části textu, kopírování a přesun části textu, psaní a oprava textu, písmo – typ, velikost, barva, tučné, kurzíva, vložení obrázku, zarovnání odstavce Učivo: Pohyb na webu, prohlížeč www stránek, práce s multimediální encyklopedií, elektronická pošta, spuštění poštovního programu, odesílání, čtení a mazání zpráv

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Veselá zahrádka, č.j. 72/07 7. téma Jaro se hlásí Podtéma: Jaro v trávě Akce: Děti dětem

Školní vzdělávací program školní družiny Strom poznání, č.j. 70/07 Téma: Místo, kde žijeme Poznávání nejbližšího okolí, organizace školy, návštěva významných objektů, beseda o obci Tematický plán: Květen – zajímavosti o naší obci – práce s informacemi, výlety, vycházky, práce s mapou - historické památky (kaple, socha, památník) - exkurze, beseda - znak obce Čestice Říjen Podzimní vycházky – sport v Česticích Historie – koně, Sokol, hasiči

Realizace projektu probíhá V rámci školní výuky V činnosti zájmových útvarů V průběhu činnosti školní družiny V rámci dalších aktivit pořádaných školou mimo vyučování

Podprojekty pro jednotlivé věkové kategorie dětí a žáků Vodníkovy kouzelné šupinky – děti MŠ v rámci akce „Děti dětem“ Po stopách vodníka Šupinky – žáci 1. a 2. ročníku Za tajemstvím vodníka Šupinky – žáci 3.,4. a 5. ročníku (i v rámci zájmových útvarů a ŠD) - zastavení v tůni a na louce - zastavení dějepravná - zastavení turistická a badatelská - zastavení spisovatelská

Časový harmonogram projektu Školní rok 2010/11 Ujasnění cílů a plán časového harmonogramu celého projektu Zpracování podprojektů včetně motivačních prvků Začlenění projektu do ŠVP Sběr materiálů Propagace projektu, informování veřejnosti

Šupinkovo vodnické zaklínadlo K rybníku vodička, k vodičce rybička. K rybičce bublinky a lesklé šupinky, střádá je vodníček, má na to hrníček.

Školní rok 2011/12 Sběr informací Besedy s místními občany a význačnými rodáky Vlastní vytváření regionálního pracovního sešitu s těmito oblastmi: - zastavení v tůni a na louce - zastavení dějepravná - zastavení turistická a badatelská - zastavení spisovatelská Realizace podprojektů: Vodníkovy kouzelné šupinky – děti MŠ v rámci akce „Děti dětem“ Po stopách vodníka Šupinky – žáci 1. a 2. ročníku

Školní rok 2012/13 Ověření regionálního pracovního sešitu v rámci výuky žáků 3., 4., a 5. ročníků. Realizace projektových dnů Pokračování v osvědčených aktivitách v rámci zájmových útvarů (školní časopis, geocaching, besedy s osobnostmi z Čestic a okolí…atd.)

Co nám projekt doposud přinesl ? Nové materiální vybavení Podnět pro vydávání, již dlouho plánovaného, školního časopisu Spoustu nových konkrétních znalostí o Česticích a jejich okolí Dobrou zkušenost týkající se spolupráce s místními občany Zajímavé vzdělávání Finanční ocenění za práci navíc

Co si od projektu slibujeme ? Přínos zkušeností se zaváděním projektové výuky Vytvoření a ověření kvalitního učebního materiálu, jako přínosného zdroje pro poznání Získání nových zkušeností odjinud

Co očekáváme od dnešní konference? Setkání se „spřízněnými dušemi“ Pohled na projekt očima druhých Ujasnění problematiky některých fází projektu např. realizace projektových dnů Získání nových nápadů a inspirací pro dané aktivity v rámci projektu Seznámení se s prostředím jiné školy a zejména Centra experimentální archeologie Všestary

„Ať Vám všem jarní SLUNCE přinese dostatek sil a naděje.“ ČESTICKÝ TÝM