Stupně porostů podle nadmořské výšky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Smíšené a listnaté lesy
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Rozmanitost přírody Třídění živočichů II. aktivita
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Rozmanitost přírody Třídění živočichů I. aktivita
Hned si to vyzkoušíme na několika zástupcích hmyzu:
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Step Anotace Prezentace zpracovává informace o travnatých oblastech stepích. Obsahuje křížovku, fotografie zástupců fauny a původního obyvatelstva. Autor.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lesy mírného pásu.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Tundra Anotace Prezentace zpracovává téma Tundra. Obsahuje informace o podnebí, fauně a flóře, ale také tradičních obyvatelích této přírodní krajiny. Autor.
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Rostliny podle stavby těla
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Lesy mírného pásu Obr. 1 – Listnatý les
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
PŘÍRODOVĚDA.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
Výškové stupně rostlinstva
Chování ve městě Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Chování ve městě Anotace: bezpečné chování v lese, přechod pro chodce, injekční stříkačky.
Jejda, tady byl někdo veliký popleta! Zkus doplnit zapomenuté čárky nad slovy.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Lesy – přírodní bohatství Země
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podnebí Anotace Prezentace zpracovává téma Podnebí a podnebné pásy. Obsahuje pracovní list zaměřený na faktory ovlivňující podnebí. Autor Mgr. Hana Korečková.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Stavba těla živočichů Savci
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
ROSTLINY.
Podnebné pásy – mírný pás
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
LIŠEJNÍKY.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Stupně porostů podle nadmořské výšky Rozmanitost přírody Různé podmínky života na Zemi Stupně porostů podle nadmořské výšky Základním faktorem je délka vegetačního období. Vegetační období je ovlivněno zeměpisnou šířkou a nadmořskou výškou. Nejdelší vegetační období potřebují listnaté stromy, nejkratší stromy jehličnaté.

Šablona : ICT2-2-32 PŘ RP-Stupně porostů Anotace: určování stupňů vegetace dle nadmořské výšky Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup: objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody, princip rovnováhy přírody, zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí , porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova : stupně vegetace, nadmořská výška, lesy listnaté, smíšené, jehličnaté, kleč, travnaté porosty, mechy, lišejníky, organismy mírného pásu, určování organismů Druh učebního materiálu :prezentace ppt Druh interaktivity: Aktivita, výklad Cílová skupina : Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň 2. období Typická věková skupina 9-11 let Celková velikost – 3,36 MB -soubor ppt.

Stupně lesa podle nadmořské výšky oblasti

Nížiny – listnaté lesy Listnatý les je obvykle les, ve kterým množství převážně opadavých listnatých stromů přesahuje 75 %. Zbytek tvoří stromy jehličnaté. Rostou v oblastech s mírným podnebím, kde se střídají 4 roční období. Listnaté lesy tvořily ve střední Evropě do poloviny 18. století převážnou část. Od počátku 18. století však roste potřeba dříví, vysazují se první jehličnaté monokultury a důležitost listnatých lesů se dostává do pozadí. To souvisí i s vývojem zemědělství a chovu dobytka, kdy dochází k omezení pastvy v listnatých lesích a ustájení zvířat ve stájích a chlévech. V lesnatých lesích najdeme: dub letní, jasan, jilm, habr, lípa, javor, topol, vrba, olše a buk. V současné době jsou tedy listnaté lesy na území ČR spíše raritou.

Smíšené lesy Smíšený les bývá považován v podmínkách střední Evropy za nejstabilnější lesní biom, který je většinou nejlépe schopen odolávat běžným výkyvům mírného klimatu. Jeho pestřejší druhová skladba umožňuje snadněji odolávat živelným katastrofám (polomům), ale také škůdcům.

Jehličnaté lesy Jehličnatý les je druh lesa, ve kterém převládají jehličnany.

Kleč Největší rozšíření borovice kleče najdeme v horských polohách nad horní hranicí lesa. Nízké teploty již neumožní existenci lesa, souvislé smrčiny se pozvolna rozpouští v jednotlivé stromy a nadvládu tak přebírá kosodřevina, která je neobyčejně odolná vůči mrazu a obrusu sněhem. Má minimální nároky na vlhkost a půdu. To se týká jak zásobení živinami, tak i hloubky půdního horizontu. Kleč proto najdeme nejen na příkrých horských svazích a hřeben, ale i na rašeliništích v nižších nadmořských výškách, tedy na místech s naprosto odlišnými půdními vlastnostmi. Ačkoli je kleč poměrně nízkým keřem, dožívá se i několika set let. Tuto nenápadnou dřevinu můžeme směle označit za průkopnici lesa ve vysokohorských oblastech.

Travnaté porosty Tam kde se nedaří lesům ani kleči rostou travnaté porosty. Na horských loukách rostou často velmi vzácné rostliny. U nás na Králickém Sněžníku je to například chráněný zvonek vousatý. Stal se i symbolem CHKO Jeseník.

Mechy a lišejníky Mechy jsou jedny z nejstarších zelených rostlin a na jejich těle je patrné rozlišení na kořínky a lodyžku s lístky lišejníky jsou životním společenstvím řasy a houby, které spolu žijí v těsné symbióze. Vlákna houby většinou dávají tělu lišejníku tvar, zatímco zelené řasy, popřípadě sinice obstarávají výživu pomocí fotosyntézy. Lišejníky jsou velmi citlivé na čisté životní prostředí, proto je nepotkáme tam, kde je špatné životní prostředí

Zapamatoval sis stupně vegetace podle nadmořské výšky Zapamatoval sis stupně vegetace podle nadmořské výšky? Pokud si myslíš, že ano, doplň je teď sám… v levém dolním rohu je průhledný nástroj tužka, můžeš ho použít 

Použité odkazy: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Listnatý les [online]. c2012 [citováno 26. 10. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Listnat%C3%BD_les&oldid=8586493> Těžba dřeva:http://byznys.lidovky.cz/za-prodej-nelegalne-vytezeneho-dreva-muze-hrozit-pokuta-az-tri-miliony-1na-/firmy-trhy.asp?c=A120917_154424_firmy-trhy_rka Smíšený les: http://www.slapoty.cz/clanky/chko-blansky-les-100/tisk/ Jehličnaté lesy:http://www.sum.cz/ubytovani-sumava/ http://kbfr.agrobiologie.cz/fytocenologie/jehlinat_lesy_v_r.html Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Jehličnatý les [online]. c2012 [citováno 26. 10. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Jehli%C4%8Dnat%C3%BD_les&oldid=9014132> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Borovice kleč[online]. c2012 [citováno 26. 10. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Borovice_kle%C4%8D&oldid=9016939> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Zvonek vousatý [online]. c2012 [citováno 26. 10. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Zvonek_vousat%C3%BD&oldid=8726117> Přispěvatelé Wikipedie, Malochova skalka [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 16. 10. 2012, 05:18 UTC, [citováno 28. 10. 2012]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Malochova_skalka&oldid=9164762> Obrázky Stupně lesa- autorka