Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ s proměnou nedokonalou
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Jehličnany.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
Jehličnany - poznávací znaky
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Autor: Mgr. Monika Urbancová Datum: 1. 2. 2014 Cílový ročník: 7. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Vzdělávací obor: PŘÍRODOPIS Tematický okruh: BOTANIKA Téma: NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Metodický list/anotace: slouží k seznámení se s nahosemennými rostlinami, cykasy, jinany a jehličnany Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák se naučí charakterizovat nahosemenné rostliny, vysvětlit rozmnožování jehličnanů a poznat naše nejrozšířenější druhy jehličnanů Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 13 let

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY CYKASY JINANY semena nejsou ukryta v plodech největší rozvoj v druhohorách, daly vznik hnědému uhlí CYKASY teplomilné dřeviny se zpeřenými listy nahloučenými na vrcholu kmene tropy, subtropy, u nás ve sklenících JINANY jediný druh JINAN DVOULALOČNÝ (Ginkgo biloba) dvoudomý strom, jehož „listy“ vznikají srůstem jehlic u nás v parcích

Jinan dvoulaločný (Gingko biloba)

JEHLIČNANY dřeviny (stromy a keře) s jehlicovitými, většinou vytrvávajícími listy, obsahující pryskyřice v přírodě tvoří rozsáhlé porosty = jehličnaté lesy (např. bory, smrčiny apod.) v parcích (na zahradách) se pěstují jako okrasné dřeviny

Rozmnožování jehličnanů pohlavně – ze semen na jaře vyrůstají šištice samčí (obsahují tyčinky se žlutými pylovými zrny) a samičí šištice (červené s vajíčky) (obr. modřín) opylení větrem oplození → vzniká oplozené vajíčko semeno samičí šištice dřevnatí → vzniká šiška (obr. smrk)

Druhy jehličnanů: SMRK ztepilý, pichlavý (stříbrný) (obr.) JEDLE bělokorá MODŘÍN opadavý BOROVICE lesní, kleč, černá, vejmutovka JALOVEC obecný TIS červený

Jehličnany: SMRK (vlevo nahoře), JEDLE, BOROVICE vejmutovka, TIS (vpravo dole)

Podle popisu urči, o jaký druh jehličnanu se jedná: Je to strom s kuželovitou korunou, jehož šišky visí směrem dolů. Jeho měkké dřevo se používá v nábytkářství. Jeho velkou nevýhodou je mělký kořenový systém. Je to strom s plochými jehlicemi, jehož šišky rostou vždy vzpřímeně a jsou rozpadavé. Dřevo je velmi kvalitní. Je to strom s velmi jemnými dlouhými jehlicemi po 5 ve svazečku. Pochází ze Severní Ameriky a u nás je často vysazován v lesích i parcích. Je to jehličnatý keř vysazovaný v parcích a zahradách. Téměř celá rostlina je jedovatá. Má ploché tmavě zelené jehlice a nevytváří šišky.

Řešení: Smrk ztepilý Jedle bělokorá Borovice vejmutovka Tis červený

Použité zdroje: LITERATURA: Čabradová, V. a kol.. Přírodopis 7. 1.vydání, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2005. ISBN 80-7238-424-4 Střihavková, H., Síbrt F. Přírodopis 5. 9.vydání, Scientia, Praha 1994. ISBN 80-85827-17-4 Černík, V., Martinec, Z. Přírodopis 1 – botanika. 1.vydání, SPN, Praha 1997. ISBN 80-85937-06-9 Foto, obrázky – zdroj vlastní Snímek 8: Střihavková, H., Síbrt F. Přírodopis 5. 9.vydání, Scientia, Praha 1994. ISBN 80-85827-17-4, str. 93

Děkuji vám za pozornost.