. Spolupráce firem provádějících výstavu železničních tratí v Evropě v rámci EFRTC Joseph H. M. Urlings Vice-president EFRTC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Příprava nové dopravní politiky ČR
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Facility management ČSN EN
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Elektrizace železnic Praha a.s.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
Evropská železniční agentura
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Využití metody EPC Jaroslav Maroušek SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. Praha.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
MARKETING.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
8. září 2004AEM Praha1 Regulace v EU a vliv vstupu ČR na činnost ERÚ Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce licencí a regulace.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Asociace dodavatelů montovaných domů Dokument národní kvality pro dřevostavby Zasedání odborné sekce Rady kvality ČR "Kvalita v průmyslu a stavebnictví",
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Systém managementu jakosti
Dopady energetické politiky na provozovatele přenosové soustavy
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
Lidé, procesy, partnerství
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

. Spolupráce firem provádějících výstavu železničních tratí v Evropě v rámci EFRTC Joseph H. M. Urlings Vice-president EFRTC

. Co je EFRTC ? Federace národních asociací a národních koordinátorů, reprezentujících většinu dodavatelů staveb tratí v zemích EU a EFTA. V současnosti jsou členy EFRTC národní asociace 12 členských států EU/EFTA, zejména Belgie, Bulharsko, Estonsko, Francie, Německo, Itálie, Luxemburg, Holandsko, Portugalsko, Španělsko, Švýcarsko a VB. Představují 130 dodavatelských firem s celkovým obratem okolo bilionu EUR a s významnou pracovní kapacitou, používající nejnovější technologie ke stavbě, rekonstrukci a údržbě tratí většinou formou smluv se všemi většími evropskými správci infrastruktury.

. Několik příkladů dodavatelů EFRTC Německo – 14 dodavatelů, např. Leonhard Weiss, Schwerbau, Heitkamp, Spitzke atd., dodávajících v rámci většiny smluv pro DB). Francie – okolo 30 dodavatelů, např. ColasRail, Eurovia a TSO, jako hlavní dodavatelé pro SNCF a RATP. Itálie – cca 30 středně velkých dodavatelů zaměřených na rekonstrukce a údržbu tratí v síti RFI. Španělsko – sdružení středně velkých dodavatelů do velkých konzolidovaných firem, jako je např. skupina COMSA. VB – 6 hlavních dodavatelů s vedoucím Balfour Beatty ( zaměstnanců po celém světě, obrat 5,9 miliard liber), Carillion, Jarvis a další. Holandsko - VolkerRail, StruktonRail, BAM Rail – všechny práce pro ProRail úplný seznam je na

. Zaměření EFRTC na obchodní potřeby železnic Infrastruktura představuje 50 až 70 % celkových nákladů na provoz železnic V EU se okolo 30 bilionů EUR ročně spotřebuje na stávající infrastrukturu, z toho 20 bilionů na údržbu a rekonstrukce tratí. Lze odhadnout, že stejný objem investic budou členské státy EU potřebovat na obnovu stávajících sítí, což je celkem okolo 40 bilionů EUR ročně. Případné úspory budou mít negativní dopad na účinnost investic do železniční sítě a jejího provozu. EFRTC podporuje obchodní přístup pomocí obecného dodavatelského řetězce, kde všichni partneři směřují k růstu výkonu, účinnosti a kvality pomocí inovativních řešení zaměřených na snížení nákladů na provoz železnic.

. Podnikatelské principy EFRTC Členové EFRTC jsou soukromé firmy, pracující v konkurečním prostředí a žijící z udělených zakázek. Technické a podnikatelské zkušenosti dodavatelů jsou založeny na cenných zkušenostech, získaných za relativně dlouhou dobu, které je třeba udržovat a dále rozvíjet v úzké spolupráci se zákazníky. – manažeři infrastruktury Evropský trh musí být plně otevřený a podporovaný směrnicemi, normami a dalšími harmonizovanými předpisy EU – každé narušení konkurenčního prostředí může mít vážný dopad nejen na dodavatele, ale také na jejich zákazníky. – manažeři infrastruktury

. Hlavní cíle EFRTC Podpora liberalizace a harmonizace evropského trhu v oboru staveb, obnovy a údržby tratí tak, aby dodávky byly efektivn+ provád+ny soukromými konkurenceschopnými dodavateli k plné spokojenosti svých zákazníků. Reprezentace zájmů sdružení a jeho členů s ohledem na evropské instituce, vlády a veřejné orgány, správce a provozovatele železniční infrastruktury a jejich reprezentativních sdružení jako EIM, UIC a CER. Podpora tvorby evropských norem, aplikovatelných pro dodavatelské práce při zachování souladu s iteroperabilitou. Podpora technických inovací a zdokonalování v oblasti bezpečnosti, kvality, odbornosti směřujících k růstu celkové účinnosti železniční dopravy.

. Struktura EFRTC Statutární orgány – Valné shromáždění a předsednictvo (volení představitelé na úrovni ředitelů firem), v současnosti pčedseda Jorge Miarnau- Monserrat ze Španělska Profesionální výbory, vedené členy představenstva - Výbor pro strategii a výzkum, předseda: Jeremy Candfield (VB), místopředseda: prof. Lothar Fendrich (SRN), - Výbor pro bezpečnost a ochranu, předseda Jo Urlings (Hol.), - Výbor pro technologii a logistiku, předseda: Fernando Santos (Por.), místopředseda: Alessandro Rossi (It.), Připojte se k pracovní skupině EIM / CER / EFRTC A – Tržní strategie, pod vedením EIM / Network Rail B – Dlouhodobé financování a plánování, pod vedením CER E – Dodavatelská strategie, pod vedením EFRTC, Spitzke (SRN) F – Harmonizace správy, pod společným vedením EIM / EFRTC a ProRail / VolkerRail (Hol.)

. Práce vykonaná EFRTC Aktivity EFRTC byly zaměřeny na řadu důležitých oblastí, které zahrnují: Optimalizace správy, stavby, rekonstrukce a údržby infrastruktury tratí. Harmonizace výkonu správy Účast na návrhu evropských norem pro dodavatele Bezpečnost práce na trati Účast ve výzkumných projektech EU a v budoucnosti také v tendrech v EU pro sítě TEN a strukturální fondy

. Stavba, rekonstrukce a údržba Optimalizace obecného dodavatelského řetězce ve správě, stavbě, rekonstrukce a údržbě infrastruktury tratí v souladu s obchodními potřebami zákazníků a ve spolupráci se správci infrastruktury, většinou pomocí: stanovení optimálních postupů, hodnocení výkonových ukazatelů, správy a dodavatelských smluv atd. založených na: hluboké znalosti obchodních cílů správců infrastruktury v rámci RAMS a LCC, bezpečnostních cílů, investičních strategií a zdrojů atd. technické a podnikatelské způsobilosti dodavatelů pro realizaci díla a dodávku v souladu se smlouvou – ve sjednaném čase a za sjednanou cenu.

. Harmonizace výkonu správy Práce provedená sdružením EIM-EFRTC - Soubor studií - se zaměřením na následující hlavní okruhy: smluvní proces počínaje kvalifikačními předpoklady, výběrovými kritérii a udělením zakázky, harmonizace certifikace pracovních postupů i personálu, investice do vybavení ve vztahu k parametrům zakázky (druh zakázky, hodnota, trvání apod.)

. Evropské normy pro dodavatele EFRTC je reprezentována v CEN / TC 256 / SC1 “Železniční aplikace – kolej“ a hraje aktivní roli v návrhu všech norem pro práci dodavatelů. V ohnisku zájmu jsou normy řešící: Specifikaci strojů pro stavbu a údržbu tratí, protože kapitálové náklady na mechanizaci údržby a její odpisy jsou určujícími náklady. Systém kvalifikace dodavatelů drážních staveb. Bezpečnost práce na trati Systémy pro měření, záznam a vyhodnocování stavu geometrické polohy koleje. Řezání, svařování, broušení a rovnání kolejnic.... a některé další normy z celkového počtu 45 norem publikovaných v rámci TC 256 / SC1.

. Účast v evropských orgánech resp. projektech RIMARE Railway Infrastructure Maintenance and Renewals Efficiency Study (Studie „Efektivnost údržby a obnovy železniční infrastruktury“) Stanovení optimálních postupů ve spolupráci se správci infrastruktury. Návrh obchodních modelů pro nízkonákladovou údržbu a obovu tratí. INNOTRACK Innovative track concepts (Inovativní koncepce pro kolej) Hlavní příspěvek EFRTC k logistice a službám pro nové inovativní koncepce údžby a opravy tratí. Finální hodnocení rozhraní mezi správcem a dodavatelem, identifikující úspěšné a kritické oblasti pro případné budoucí zlepšení

. Výhled do budoucnosti Pokračující úsilí pro poskytování nejlepších možných služeb našim zákazníkům – správcům infrastruktury z hlediska nákladů a kvality odevzdaného díla v rámci smlouvy. Silnější konkurenci zejména s ohledem na nabídku technologie na trhu (traťové stroje), ale také výraznější spolupráci se správci infrastruktury a provozovateli žěleznic. Harmonizaci výkonu správy pro zajištění řádné konkurence a optimálního výkonu pro udělování zakázek. Výraznější úlohu EC při podpoře dodavatelů a subdodavatelů při zajišťování účinnosti investic do projektů evropské infrastruktury, zejména pro prioritní projekty TEN. Další harmonizaci a standardizaci s ohledem na cílené inovace při snižování nákladovosti železnic.

. Mezi členy EFRTC a správci infrastruktury existuje výrazná shoda v názorech, vytvořená pomocí průzkumu účinnosti. Hlavní problémy spojené s obchodní činností dodavatele se často týkají procesu, lidí a kultury, ikdyž technologie a harmonizace bezpečnosti jsou také důležité, zejména při přeshraničních dodávkách a při otevírání trhu. Hlavním klíčem k úspěchu je: užší a otevřenější vztah mezi správci infrastruktury a dodavateli. Pro dosažení úspěchu bylo identifikováno 7 klíčových oblastí, které je nutno vzít v úvahu při vytváření sdružení dodavatelů a správců Klíčové oblasti

. 7 oblastí, klíčových pro úspěchABC Tržní strategie Dlouhodobé strategické plánování a financování Pracovní postupy DEF Projektový management a logistika Smluvní strategie Směrnice a předpsiy G Středisko

. Odlišné směrnice a předpisy jsou hlavní překážkou pro vstup na širší trhy. Otevřenější trh by produkoval účinnější ceny, lepší využívání kapacit a vyšší hospodárnost. Další požadavky mohou být velmi nevýhodné a zatěžující v porovnání k zisku. Proto je třeba provádět harmonizaci, založenou na optimálních postupech. Také proces certifikace musí inovace podporovat namísto jejich zdržování. F – Předpisy a směrnice

. Zmírnění předpisů a směrnic V oblasti harmonizace technologie a bezpečnosti navrhuje EFRTC zmírnění a souhlasí s EIM a CER v pokračování na: Revizi aktuálních předpisů a směrnic pro vzájemné uznávání strojového vybavení, pracovníků i postupů; návrh na harmonizaci včetně kvalifikace dodavatelů a harmonizace procesu správy. Revizi bezpečnostních problémů, bránících harmonizaci předpisů a směrnic pro vzájemné uznávání traťových strojů, pracovních a úředních postupů. Sdružení EIM / EFRTC / CER pracuje na obou oblastech zmírnění, které mohou přinést budoucí standardizaci práce a její začlenění do interoperability. Praha,

Děkuji za pozornost! Otázky a komentáře Další informace získáte na nebo odešlete na