Hudebně výrazové prostředky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Profesionální notační program nejen pro profesionály
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudba 20. století.
Název Dynamika a tempo Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Ludmila Durgalová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Romská kultura TÉMA: Romská.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HUDEBNÍ SOUBORY.
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Hudební výrazové prostředky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_887_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jak je možné zachytit hudbu
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Poznáš, PŘÍSTROJ na obrázku?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
HudebnÍ KoŘENÍ.
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.4.Ste.02_Dynamická_označení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební výrazové prostředky
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Význam matematiky v hudbě
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Italské hudební názvosloví
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Klasicismus
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Název školy: ZŠ Průhonice
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Hudebně výrazové prostředky „Jak funguje hudba“

„Inventura“ hudebního skladatele Hudební skladatel pracuje s tzv. hudebním materiálem, díky němuž vznikají písně a hudební skladby. Hudební výrazové prostředky

Co mezi ně patří? Melodie Barva Rytmus Dynamika Gradace Kontrast Harmonie

Melodie Postupná řada tónů různé výšky

Rytmus Sled různě dlouhých not a pomlk

S rytmem souvisí? Rychlost rytmu Tempo

Poznáš, co je na obrázku?

Metronom Svým tikáním připomíná hodiny, ale čas neukazuje. Slouží hudebníkům k udržování tempa při nácviku skladeb. Metronom sestrojil Johann Nepomuk Mälzel, současník hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena.

Harmonie Sled různě postavených a pospojovaných akordů

Dynamika Práce se sílou zvuku V notách se označuje dynamickými znaménky: pp - pianissimo - velmi slabě p - piano - slabě mf - mezzoforte - středně silně f - forte - silně ff - fortissimo - velmi silně crescendo = postupně zesilovat decrescendo = postupně zeslabovat

Hudební barva Výběr hudebních nástrojů a způsob hry na ně.

Protiklad piano x forte x soprán x bas Kontrast Protiklad piano x forte x soprán x bas

Gradace Stupňování Postupné narůstání napětí síly zvuku, komplikování rytmu, zvyšování tempa a přidávání hudebních nástrojů.

Zdroje Charalambidis A .: Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN, 2002, 16-24 s. ISBN 80-7235-052-8.