Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UDRŽITELNÝ ROZVOJ TĚŽBY, ZPRACOVÁNÍ A SPOTŘEBY ROPY
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
FOSILNÍ PALIVA A JADERNÁ ENERGIE
Vznik ropy vysvětlují dvě navzájem si odporující teorie
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Zdroje organických sloučenin Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
surová nafta, zemní olej
Opec.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Nezbytná součást moderního života Jan Pokorný 2.L.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Digitální učební materiál
Základy chemických technologií 2009 SUROVINY PRO ORGANICKÉ TECHNOLOGIE 1)NEOBNOVITELNÉ – FOSILNÍ 2)OBNOVITELNÉ – RECENTNÍ.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Organické sloučeniny v odborné.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Zpracovaly:Veronika Jandová,Dominika Bolomová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_13A_3_Ropa Téma: 13A_CH9.roč. Datum.
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
Nerostné bohatství na zemi
Název prezentace v zápatí1 Uhlovodíkové systémy – ropa a zemní plyn … 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU.
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
ROPA.
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
Pří_023_Rozmanitost přírody – Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zásoby surovin Řešení pro budoucnost A. Rybárová 4.A.
Zdroje organických sloučenin
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Fosilní paliva – Zemní plyn
-vznikla rozkladem zbytků pravěkých rostlin a živočichů -nachází se ve svrchních vrstvách zemské kůry – nejčastěji v oblasti kontinentálních šelfů -základní.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Ropa Vypracoval: Lukáš Rigo Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
ENERGETICKÉ SUROVINY 2 VY_32_INOVACE_XVII-C-04. R O P A (surová) nafta, zemní olej, černé zlato.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Ropa Zdroje a použité materiály : viz.
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
 Úvod  Definice pojmu ropa  Významná naleziště  Produkce a spotřeba ropy ve světě  Toky ropy v Evropě  Perspektiva ropy  Perspektiva ropných produktů.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
VY_32_INOVACE_ 19_ROPA ZŠ A MŠ JILEMNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martina Chlumová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Černé zlato. Černé zlato Ropa (též (surová) nafta, zemní olej, černé zlato) je hnědá hořlavá kapalina tvořená směsí uhlovodíků, především alkanů.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Štípán Skalka Pavel Trnka Petr Augustin Jiří Janků
Energetické suroviny - palivo
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Vypracoval: Viktor Andrianov
ROPA Vypracovala: Eliška Dosoudilová Třída: 2L Datum:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013 Ropa Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013

Základní informace Hnědá až nazelenalá hořlavá kapalina Složení: C-84-87%, H-11-14%, S-4%, O-1%, N-1% 1 barel= 159 litrů Neobnovitelný zdroj energie

Vznik Dvě teorie o vzniku ropy: Anorganický původ ropy- Vznik působením přehřáté páry na karbidy těžkých kovů blízko zemského povrchu. Organický původ ropy-Vznik z prehistorických živočišných a rostlinných zbytků, podrobených rozkladu.

Těžba Primární způsob- Pomocí vrtů. Sekundární způsob- Pomocí pump, vodní injektáží, zpětným pumpováním zemního plynu, vzduchu nebo CO2. Terciární způsob- Principem je snížení viskozity zbývající ropy, většinou injektáží horké vodní páry.

Zpracování Po vytěžení převoz do rafinérie Kontinuální rektifikace(oddělování skupin uhlovodíků dle jejich bodů varu) Rafinace(odstranění nežádoucích příměsí)

Využití Základní palivo Výroba léků, plastů, hnojiv, pesticidů, elektřiny…

Ropná skvrna Vznik při úniku ropy do okolního prostředí Návrat do původního stavu může trvat měsíce až roky Lehčí než voda- vytváří nebezpečnou vrstvu na hladině

Produkce a spotřeba Dosud vytěženo 900 miliard barelů Zásoby na dalších 40 let Za rok 2009 bylo vytěženo celkem 3 821 milionů tun ropy Největší spotřebitel ropy za rok 2009 je USA 843 milionů tun ropy

Zdroje: http://cs. wikipedia. org/wiki/Ropa http://www. ropa