Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Informační Systém Datových Schránek IS Datových Schránek 9. října 2009 Webseminář na téma ISDS Jiří Pejčoch Zákon a jeho důsledky.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Registrace agend orgánů veřejné moci
Projekt Informační systém základních registrů
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Jiří Dohnal, Roman Zemánek
Základní registr obyvatel
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
MVČR Projekt Procesní modelování agend 9
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
CIS Cizinecký informační systém
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Realizační tým ICZ duben 2005
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ...je připravena MICHAL PEŠEK Praha
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
Registry veřejné správy Koncepce a legislativní zabezpečení Konference ISSS března 2001 Hradec Králové Ing. Ebbo Petrikovits Úřad pro veřejné.
PŘIPOJOVÁNÍ AGENDOVÝCH INFORMAČNÍCH SYSTÉMU SZR – Renata Novotná Dobřany
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Základní registry ve veřejné správě
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
PROVOZOVÁNÍ A KOMUNIKACE NEJEN REGISTROVÁ
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Interaktivní personální portál
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa Moderní systém pro přístup k právu a pro jeho tvorbu 12. června 2013 seminář Osvěta Aleš Gola odbor legislativy a koordinace.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa snazší přístup k právu a k informacím o jeho změnách pro podnikatele JUDr. Vít Šťastný a Mgr. Aleš Gola Ministerstvo.
Transkript prezentace:

Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra a správce základního registru

Obsah prezentace: Ostrý provoz RPP - Historie. Ostrý provoz RPP - technické a věcné vymezení. Ostrý provoz RPP - statistika po 2 měsíčním provozu. Ostrý provoz RPP - bezprostřední přínosy. Ostrý provoz RPP - na čem se aktuálně pracuje. Ostrý provoz RPP - očekávané další přínosy.

Historie vzniku RPP květen 2008 květen 2008-březen 2009 usnesení vlády ke Strategii vlády iniciace projektu květen 2008-březen 2009 příprava a realizace legislativy 1.7.2008 - zahájení projektu !! 26.3.2009 - nabytí platnosti Zákona o základních registrech ! 29.5.2009 - podána žádost o podporu fondů EU 

Historie vzniku RPP červenec 2008 až konec 2009 - tvorba analytiky a dokumentace: Globální architektura RPP, CBA RPP, Detailní architektura RPP, Studie proveditelnosti, ZD na architekty, na implementaci, projektová metodika a organizace. průběh roku 2010 - zásahy vyšší moci: pozastaveno a prodlužuje se zadávací řízení (UHOS), pozastaveno kofinancování z národního rozpočtu (vázání), změny metodiky, organizace projektu i koordinace programu.

Historie vzniku RPP únor 2010 až duben 2011: Ukončeno zadávacího řízení na implementaci. Probíhá příprava a publikace metodiky správcem RPP. květen 2010 až květen 2011: Probíhá příprava a realizace prováděcího harmonogramu (Nařízení vlády č.161/2011). Probíhá vývoj dočasného AIS RPP pro ohlašování agend (vlastní licence MV na Infopath v prostředí Sharepoint). duben – květen 2011: Jsou realizována školení pro ohlašovatele a agendová místa.

Historie vzniku RPP 1. 6.2011 - zahájen sběr údajů o agendách ! 4. 7.2011 - uzavřena smlouva na implementaci ! červenec až říjen 2011: vytvořen detailní návrh implementace, probíhá vývoj AIS RPP Prozatímního řešení 1 (na podporu oznamování). říjen až listopad 2011: Koná se školení oznamovatelů po všech krajích. Probíhá registrace agend (odstraňování nedostatků ohlášení). Je dopracována a zveřejněna metodika oznamování. Probíhá instalace HW do prozatímního datového centra.

Historie vzniku RPP 1. 11.2011 - zahájen sběr dat oznamování působností ! listopad 2011– březen 2012: Probíhá příprava a implementace AIS Prozatímního řešení 2 (na podporu ohlašování agend). Migrují se data z Dočasného AIS RPP do AIS Prozatímního. duben 2012: Zahájen ověřovací provoz komunikace ZR. Zahájen převod registru RPP a AIS RPP Působnostní do ostrého provozní prostředí. Zahájeno stěhování HW do cílové lokality.

Historie vzniku RPP leden-květen 2012 – zahájena integrace a konsolidace informačního systému RPP: úprava DNI, napojení AIS Působnostního na JIP, napojení AIS Působnostního na ISDS, napojení AIS Působnostního na ISZR, stěhování do CMS (datová centra Česká pošta,s.p. a Státní tiskárna cenin). Zintenzivňuje se registrace OVM. Naplňuje se registr RPP daty z AIS RPP.

Historie vzniku RPP červen 2012: AIS RPP Editační = číselníky, služby, probíhají integrační testy informačního RPP, probíhá kontrola konzistence dat. Ukončuje se vývoj administračních AIS RPP: AIS RPP Editační = číselníky, služby, AIS RPP Speciální= sestavy. Upravují se aplikace AIS RPP procesně i technicky. 1.7. 2012 – zahájen společný ostrý provoz !!

Ostrý provoz RPP: technické vymezení ostrého provozu. Provoz Infrastruktury RPP HW, SW. (servery, provozní SW – operační, databázové, antivir….) Komunikační infrastruktura. (propojení mezi registry a okolním světem) Součástí IS RPP jsou AIS. AIS Působnostní – editační AIS pro Katalog agend a Katalog působností. AIS Editační – editační AIS pro Katalog služeb (seznam služeb s popisem služky). AIS Speciální – podpůrný AIS pro podporu správy RPP.¨(ovládání číselníků OVM, služeb apod., tvorba statistických sestav) Registr. Úložiště referenčních údajů RPP Webové služby pro editaci a odpověď na dotaz ISZR na referenční údaj Provoz HelpDesku – bude zajišťovat SZR

Ostrý provoz RPP: věcné vymezení ostrého provozu. Poskytování referenčních údajů. Editace referenčních údajů v RPP. Podpora procesu registrace agenda a působnosti OVM v agendách. Řešení provozních incidentů.

Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu. Katalog Agend 332 registrovaných agend, v nich je definováno 4 906 činností 57 registrovaných agend ukončeno/zrušeno (novely, zpochybnění), 455 souborů (ohlášení) s ohlášením v systému z toho: 88 k dopracování, 202 ke smazání, 147 rozpracováno průměrný počet iterací ohlášení k registraci agendy cca =3,7 x, od 10/2011 – 8/2012 zkontrolováno správcem téměř 2000 verzí ohlášení. Číselníky orgánů veřejné moci 7 590 evidovaných orgánů veřejné moci, 101 typů souhrnných označení (kraje, obce atd.).

Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu. Katalog působností OVM Počet oznámení působností v systému = 421 452 ( tj. počet kompetencí OVM v agendách). Z toho: Počet ukončených působností = 42 602. Počet neoznámených působností v systému = 159 370. Počet působností odmítnutých správcem RPP (nesouhlas ohlašovatele nebo správce příslušného centrálního AIS) = 15 218. Aktuální počet zaregistrovaných působností = 226 602 (60 %). Počet zaregistrovaných vazeb OVM / činnost = 2 192 463 .

Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu. Komunikace AIS Působnostního požadavky na rozhraní ISZR Průměrný denní počet požadavků = 3 140 Kumulativně počet odmítnutých požadavků AIS RPP od 1.7.2012 = 0

Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu, trendy.

Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu, trendy.

Ostrý provoz RPP: bezprostřední přínosy po zahájení. Zkvalitnění organizace práce ve veřejné správě : Podklad pro revizi a doplnění kompetencí do organizačních řádů u velkých organizací, podklad pro vypracování organizačního řádu a ujasnění rozsahu kompetencí malých OVM, vyjasnění gescí a odpovědnosti za legislativní tvorbu, odstranění duplicit, ujasnění právních pojmů ve VS, nově je přehled o počtech úředníků v agendách.

Ostrý provoz RPP: bezprostřední přínosy po zahájení. Provázání výkonu veřejné správy s výstupy z legislativního procesu : O jakékoliv změně své působností v právních předpisech se OVM automaticky dozví, OVM má informace a systém pro reklamaci působnosti, nově vzniká zpětná vazba informací o reálných dopadech (kolik OVM, kolik úředních osob).

Ostrý provoz RPP: na čem se ještě stále pracuje. Na ukončení implementační fáze, akceptace díla a odstranění nedodělků. Na smluvním a finančním zajištění provozu (Správa základních registrů, poté podle výsledku výběrového řízení). Na opětovné kontrole bezpečnosti matice ZR (zejména kontrola na přístupy do ROB).

Ostrý provoz RPP: na čem se průběžně pracuje. Je nutno zajistit plnou automatizaci komunikace IS RPP s okolím: zajištění přístupu k aktualizované databázi OVM dořešení nastavení systému pro proces zasílání ke stanovisko správci AIS při zveřejňování údajů o agendách na PVS, při zveřejňování formulářů na PVS, organizační a technické zajištění výpisů.

Ostrý provoz RPP: co se průběžně připravuje. Novelizace zákona 111/2009 Sb. dle zkušeností z provozu a jeho přípravy .

Ostrý provoz RPP: očekávané přínosy. Po zapojení údajů procesního modelování agend a následná analýza dat usnadní návrhy změn: k úsporám z možné standardizace, k úsporám z budoucího přechodu na agendový model financování státní správy.

Ostrý provoz RPP: očekávané přínosy. Po doplnění všech předpisů týkajících se VS a analýzy kompletních dat usnadní návrhy změn: k úsporám z opatření k optimalizaci VS k úsporám z opatření k dokončení reformy v oblasti státní správy. Po zapojení eSbírky (legislativy) IS RPP přispěje: k usnadnění a urychlení legislativního procesu, k usnadnění a zkvalitnění organizace výkonu VS.

Ostrý provoz RPP: další informace. Správa základních registrů: http://www.szrcr.cz/ Ministerstvo vnitra: https://portal.gov.cz/portal/ovm/ CzechPOINT: http://www.czechpoint.cz

ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra Děkuji za pozornost ! Antonín Metál, MPA ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra a správce základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností