Rytmus, o.s. Proč nás řídící orgán OP VK pozval na Výroční konferenci? O projektu Vzděláním pro změnu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
O praktické realizaci kurzů Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
IVIG: jede se dál… Lenka Bělohoubková. Rok rychlá bilance O Volby do VV AKVŠ => volba nového předsedy komise O Jarní workshop : pre-testy a post-testy.
Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR „Sociální integrace na Jesenicku“
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Výstupy z Úvodního semináře
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Vzorový projekt pro ZŠ.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Rytmus, o.s. Proč nás řídící orgán OP VK pozval na Výroční konferenci? O projektu Vzděláním pro změnu

Rytmus, o.s. Občanské sdružení Rok založení 1994 Posláním je umožnit lidem se znevýhodněním aktivně se začleňovat do běžného prostředí – v práci, ve škole, v místě bydliště. Poskytovatel sociálních služeb Středisko podpory inkluze Projekt Vzděláním pro změnu

O projektu Vzděláním pro změnu (CZ.1.07/1.2.00/ ) – Cílem projektu je zlepšení situace začleňování žáků se speciálně vzdělávacími potřeby do běžných tříd prostřednictvím zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků a šíření osvěty.

Vzdělávací kurzy Praktické – efektivní vyučovací techniky, speciální metody a komunikace, IVP, facilitace skupiny Teoretické – Úvod do inkluzívního vzdělávání, speciální pedagogika v kostce Kurz pro asistenty pedagoga

Monitorovací indikátory 725 podpořených pracovníků v dalším vzdělávání 250 podpořených dětí individuálně začleněných do běžných tříd 25 podpořených poskytovatelů služeb 2 nově vytvořené produkty: Kurz Instrumentální obohacování a Kurz Facilitace „Učitelé pomáhají učitelům“

Zpětná vazba „Semináře byly všechny super. Jela jsem sem kvůli informacím a ty jsem celou dobu nasávala jako houba. Ke všem lektorům patří, že byli skvělí a profíci ve svém oboru. Díky.“ Absolventka kurzu pro asistenta pedagoga, jaro 2011 „Kurz splnil mé očekávání víc, než jsem čekala. Určitě poznatky využiji při práci se svým žákem…“ Absolventka kurzu Instrumentální obohacování, leden 2012 „Velmi pěkné a obohacující…Vytváření strategie jsem použila ve své praxi, a ono to funguje!“ Absolventka kurzu Instrumentální obohacování, leden 2012 „Kurz mi přinesl nové poznatky o možnosti vzdělávání mentálně postižených dětí v běžné třídě s pomocí asistenta pedagoga. Nové poznatky využiji nejen pro vzdělání mentálně postižených dětí, ale i pro jejich úspěšné začlenění mezi své vrstevníky!“ Absolventka kurzu Úvod do inkluzívního vzdělávání, duben 2012 „Výborný seminář. Děkuji za potřebné informace hlavně z praxe a za skvělý přístup. Přehledná osnova, ucelenost a komplexní uchopení tématu.“ Absolventka kurzu Speciální pedagogika v kostce, duben 2012 „Víc takových seminářů. Jste skvělí!“ Absolventka kurzu Efektivní vyučovací techniky, listopad 2011)

Podpora vrstevnických vztahů a sociálního začlenění dětí do běžných tříd -Realizace 3 zahraničních kurzů o metodě Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole – praktický nácvik nástrojů, které napomáhají začlenění dětí s SVP a podporu vrstevnických vztahů -Vytvořená metodika 1. a 2. díl – průvodci nástroji s příklady dobrých praxí z Česka i zahraničí

Monitorovací indikátory 36 podpořených dětí individuálně začleněných do běžných tříd 1 nově vytvořený kurz 1 nově vytvořená metodika

Zpětná vazba „Metodika je poklad pro učitele. To je přesně, co potřebují.“ (RNDr. Pavla Polechová, CSc.) „Kurz hodnotím celkově za velice přínosný. Úžasné pro mě bylo zorientovat se v kruhu vztahů a pochopit to i z jiného pohledu, než jsem doposud chápala. Praktická cvičení mi přinesla hodně emocionálních prožitků a pochopení všeho do hloubky, Strašně se těším, až vše použiji v praxi.“ Absolventka kurzu Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole, červenec 2011 „Přesně tohle jsem potřebovala, protože mi chyběl základní článek pro to, jak postupovat při vzdělávání dětí v naší inkluzívní škole. “ Absolventka kurzu Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole, červenec 2011 „Kurz mi přinesl chuť do práce a dělat něco nového. Poznání, jak velkou moc mají řešení problémů a potíží vztahy a přátelství. Hlavní principy metody využiji při společných schůzkách ve škole a budu se snažit, aby se schůzek zúčastnili i vrstevníci. Bylo to skvělý a díky za možnost se zúčastnit!“ Absolventka kurzu Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole, červenec 2012 „ Kurz mi přinesl pochopení, že ti, co posouvají děti dále, jsou právě spolužáci/vrstevníci dítěte, který potřebuje pomoct. Budu to přenášet do své praxe při vytváření kruhu podpory.“ Absolventka kurzu Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole, červenec 2012

Šíření osvěty o inkluzívním vzdělávání Konference „Tam, kde postižení není překážkou“ ( – , NTK Praha Vytvoření spotu a jeho strategické umístění

Monitorovací indikátory 1 nově vytvořený informační portál o inkluzívním vzdělávání 1 nově vytvořený spot

Zpětná vazba „Výborný zážitek, bavila mě, nejvíce oceňuji účast odborníků ze zahraničí, nadchla mě Sonja Uhlamann.“ „Odnáším hodně podnětů, které zrealizuji. Podpořilo mě to jít za svým cílem.“ „Jsem nadšená, odvážím si spoustu odpovědí na mé otázky plus info navíc, které využiji v praxi.“ „Konference předčila mé očekávání, vynikající struktura, dokonalá organizace, dodržování časů, inspirativní přednášející. Pro mě šlo o osobně i profesně nejpodnětnější konference, kterou jsem zažila !!!“ „Konference mi přinesla uvědomění si poznatků o individuálním přístupu k potřebám dětí.“ „Velmi příjemně překvapená otevřeností lektorů, velice to oceňuji.“ „Konference předčila má očekávání. Podněty z konference poslouží jako inspirace, zároveň jako posílení chutě pracovat. Kladně hodnotím práci ve skupinách s výstupem pro ostatní.“

Informační portál Inkluze.cz Spuštěn: červenec 2010 Cílová skupina: pedagogové, rodiče, odborná i laická veřejnost Obsah: příklady dobré praxe na ZŠ, metodická podpora, online poradna, aktuální témata, diskuse z oblasti inkluzívního vzdělávání (ČR a zahraniční zdroje), pozvánky na zajímavé akce (kurzy, konference, semináře), burza práce pro asistenty pedagoga, Newsletter 1-2x týdně

Návštěvnost (říjen 2011-říjen 2012) Celkový počet uživatelů: (cca 1360 uživatelů/měsíc) Města: Praha, Brno, Ostrava, Plzeň Noví návštěvníci: 68% (měsíční průměr) Opakovaní uživatelé: 32% (měsíční průměr)

Kontakt Rytmus, o.s. Jana Gajdošová Koordinátorka projektu Alžběta Kolumpeková Redaktorka portálu