EU peníze středním školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: Rovné příležitosti.
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Oblast podpory 1.5, Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SŠ (ŠABLONY)
Představení specifik ostatních šablon pro střední školy
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Pestrý svět učení. Pedagogové vybrali tyto šablony :  Čtenářská a informační gramotnost šablona č I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Šablony klíčových aktivit
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Digitální učební materiály GK DUM GK Projekt OPVK EU 1.5.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Projekt EU PES ● je přímo řízen MŠMT ● je financován z ESF, z operačního programu ● "Vzdělávání pro konkurenceschopnost" ● je často pojmenován jako "Šablony"
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Prezentace projektu EU peníze školám ZŠ Liberec, Dobiášova, příspěvková organizace Mgr. Ivo Svatoš.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Rozvoj výuky cizích jazyků
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název operačního programu:
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Představení jednotlivých obsahů šablon klíčových aktivit
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Školní vzdělávací program
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám tzv. šablony

EU peníze středním školám Doba realizace: září 2012 – srpen 2014 SOŠ a SOU Kralupy n. Vlt. získala grant z ESF – operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt s názvem EU peníze středním školám Doba realizace: září 2012 – srpen 2014

Obecné informace 300 000 Kč + počet žáků školy x 2 432 Kč oprávněný žadatel - střední škola se sídlem mimo hl. město Praha výše dotace: 300 000 Kč + počet žáků školy x 2 432 Kč v našem případě tedy: = cca 850 000 Kč doba trvání projektu: maximálně 2 roky zahájení projektu: nejpozději 3. 9. 2012 ukončení projektu: nejdéle do 31. 8. 2014

Podpořené oblasti Čtenářská gramotnost – ČJL Cizí jazyky – AJ, NJ ICT Matematika Odborné kompetence – odborné předměty --------------------------------------------------------------- Cíl: zkvalitnění přípravy žáků na státní maturitu

Typy šablon Individualizace vzdělávání – skupinová výuka (možno ČJL, AJ, NJ, M, ICT) výstup: zápis odučených hodin v třídní knize Inovace výuky – použití nových forem a metod výuky, vytvoření nových výukových materiálů (možno vše) výstup: sady inovativních vzdělávacích materiálů, ověřené v běžné výuce (možno i v suplované hodině) a sdílené s ostatními učiteli nebo veřejně publikované, se stručnou metodikou. Ověření musí být evidováno v záznamovém archu (příloha monitorovací zprávy) a v třídní knize

ČJL šablona výstup výše dotace 91 968,- 183 936,- I / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků 91 968,- 183 936,-

ČJL: I/1 I / 1 Vytváření koncepce zlepšení čtenářské a informační gramotnosti v rámci celé školy a vytváření skupin žáků, kteří: využívají multimediální učebnu při výuce ČJL výuka skupiny žáků, kterým se věnuje zvláštní podpora při přípravě na maturitní zkoušku z ČJL individuální výuka žáků s SPU Realizace: 64 odučených hodin nově vytvořené skupiny žáků, nového povinného nebo volitelného předmětu se zaměřením na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti v průběhu 2 školních roků oddělená skupinová výuka téhož vyučovacího předmětu nový povinný či volitelný předmět žáci musí být zapsáni ve skupinové výuce nebo novém povinném či novém povinně volitelném předmětu v rozsahu nejméně 32 hodin ročně nebo 1 skupina 32 hodin v průběhu 2 školních roků v případě skupinové výuky je třeba, aby škola měla předem zpracována kritéria pro zařazení žáka do dané skupiny. Kritéria nemohou být formální (vhodným kritériem pro dělení může být i skutečnost, že v rámci jedné třídy jsou vzděláváni žáci různých oborů vzdělání). v rámci šablony může být podpořena 1 skupina nebo 2 skupiny v celkové časové dotaci 64 hodin za dobu realizace projektu

ČJL: I/1 Finance mohou být použity: plat učitelů materiální podpora vyučovacího procesu – výukový software, knihy, učebnice a pracovní sešity, slovníky a odborná literatura, audio a video materiály, didaktické pomůcky, materiály pro testování žáků ….

Cizí jazyk 54 720,- 109 440,- 53 262,- šablona výstup výše dotace II / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků 54 720,- 109 440,- II / 2 inovace výuky 1x 2 sady vzdělávacích materiálů po 32 kusech 53 262,-

Cizí jazyk: II/1 Realizace: rozdělení vyučovacích hodiny cizích jazyků – dělení žáků do skupin u povinných i volitelných předmětů nad stávající rámec zařazení dalšího volitelného předmětu - konverzace v cizím jazyce, překladatelský seminář, literární seminář aj. zapojení rodilého mluvčího do vyučování

Cizí jazyk: II/1 Finance mohou být použity: plat učitele materiální podpora výuky cizích jazyků –nákup pomůcek: - výukový software - videokamera - audio a video materiály - slovníky, encyklopedie, cizojazyčná literatura - předplatné časopisů na podporu výuky cizích jazyků - Evropské jazykové portfolio pro žáky ve věku 15 –19 let

Cizí jazyk: II/2 Realizace: podpora inovativní přípravy pedagogů na výuku výstupy: 2 sady po 32 inovativních vzdělávacích materiálech pro dvě témata, které budou ověřeny v praxi v rámci běžné výuky 1 sada = 32 vzdělávacích materiálů pro 1 téma

Cizí jazyk: II/2 Příklady sad vzdělávacích materiálů: prezentace přibližující reálie cizích měst, zemí, návazné pracovní listy přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin konverzace v cizím jazyce - metodika, přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin pro práci s evropským jazykovým portfoliem žáků ve věku 15 –19 let

Cizí jazyk: II/2 Finance mohou být použity: odměna autorovi/autorům materiální podpora tvorby vzdělávacích sad - materiál - fotoaparát - notebook - software pro tvorbu výukových programů (lze i licence) - videokamera - didaktické pomůcky

individualizace výuky ICT šablona výstup výše dotace III / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků, propojení s evaluačním nástrojem Škola21 152 640,- 305 280,-

ICT: III/1 Příklady realizace: Skupina žáků řeší školní projekt: výsledek = zveřejněná zpráva o projektu, reálné výstupy žáků Skupina žáků se účastní mezinárodního projektu: etwinning, e-learningová řešení, využití blogů, podcasting a dalších aplikací Skupina žáků se vzdělává jinou formou, jsou vytvářeny distanční přístupy žáků ke studiu. Řešení vzdělávání dlouhodobě nepřítomných žáků (individuální studijní plány, dlouhodobá nemoc, pro večerní, dálkovou a kombinovanou formu vzdělávání a pro zkrácené studium apod.) Skupina žáků využívá moderní komunikační prostředky (blog,chat) pro podporu individuálních dovedností skupiny žáků

ICT: III/1 Finance mohou být použity: plat učitele materiální podpora výuky výukový software knihy, učebnice a pracovní sešity slovníky a odborná literatura audio a video materiály didaktické pomůcky materiály pro testování žáků hardware (PC, notebook, interaktivní tabule...)

matematika šablona výstup výše dotace 57 280,- 114 560,- IV / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků 57 280,- 114 560,-

matematika: IV/1 Realizace: soustředěná podpora skupině žáků s hlubším zájmem o obor vzdělávání, která zpracovává v rámci odborného předmětu vlastní ročníkovou práci, která integruje poznatky matematiky v odborném vzdělávání výuka nového volitelného předmětu pro skupinu žáků se zájmem o matematiku (matematický klub) výuka skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří za podpory asistenta pedagoga nebo druhého pedagoga zlepšují své individuální schopnosti v oblasti matematické gramotnosti

matematika: IV/1 Finance mohou být použity: plat učitele / učitelů materiální podpora vyučovacího procesu – výukový software, knihy, učebnice a pracovní sešity, slovníky a odborná literatura, audio a video materiály, didaktické pomůcky, materiály pro testování žáků ….

odborné předměty 45 830, - 91 660,- šablona výše dotace výstup V / 2 inovace výuky 2x 2 sady vzdělávacích materiálů po 32 kusech v odborném vzdělávání 45 830, - 91 660,-

odborné předměty: V/2 Realizace: 2 sady vzdělávacích materiálů pro 2 tematické oblasti ve výuce, které budou ověřeny v rámci běžné výuky rozvoj odborných kompetencí ve středním odborném vzdělávání možno propojit s rozvojem v oblasti všeobecně vzdělávací DUMy a další: - nový / inovovaný učební text k odborným tématům (tedy i skripta s připojením pracovních listů pro přímou účast žáků) - přípravy a/nebo pracovní list pro praktické vyučování - popis postupu pro praktické vyučování - metodika, příprava anebo pracovní list pro výuku odborných předmětů - příprava a pracovní list pro odborné vzdělávání žáků s SPU - příprava a pracovní list pro vedení a přípravu žáků pro studentské odborné projekty, k soutěžím odborných dovedností, ke SOČ - přípravy a pracovní listy pro žáky v oblasti BOZP - prezentace témat s úlohami pro přímou práci žáků

odborné předměty: V/2 Finance mohou být použity: odměna autorovi/autorům materiální podpora tvorby vzdělávacích sad - materiál - fotoaparát - notebook - software pro tvorbu výukových programů (lze i licence) - videokamera - didaktické pomůcky