EVENT MARKETING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Advertisements

… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Internet marketing Přednáška pro PROKOS Ratibor Líbal
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Podnikatelský plán struktura plánu.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
PROFIL AGENTURA XACT s.r.o. Agentura Xact s.r.o., Ruská 8, Praha 10.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
„Jsme rovnocenní partneři“
Spolek pro budování a implementaci softwarových open-source nástrojů
Tvorba marketingového mixu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

EVENT MARKETING

„Příměrem pouhým je pozemské dění: co pomíjivé - zde v skutek se mění: co popsat není lze, jsoucnem tu již:…“ (J. W. Goethe: Faust)

Event marketing se většinou překládá jako „pořádání akcí“ Event marketing se většinou překládá jako „pořádání akcí“. Využívá emoce v marketingové komunikaci a vychází z faktu, že si lidé nejlépe zapamatují to, co reálně prožijí. Jedná se o jeden z důležitých nástrojů marketingu, kterým se snažíme prohloubit vztahy s obchodními partnery, nebo upoutat nové potencionální klienty pomocí nevšedních zážitků. Emocionální podněty, které event vyvolává, velmi dobře působí na image nabízené služby či produktu.

Pomocí eventu můžeme motivovat a ovlivňovat obchodní partnery, upevňovat jejich loajalitu, prezentovat produkty, služby, vize. Event marketing nezahrnuje pouze komunikaci externí, ale také interní v rámci společnosti.

Nejčastější aktivity konference semináře společenské akce firemní prezentace grand openingy promotion slavnostní rauty, bankety slavnostní otevření poboček, filiálek vánoční večírky módní přehlídky slavnostní premiéry (například divadlo, film) obědy, večeře firemní párty a další

ZÁKLADNÍ TYPOLOGIE EVENT MARKETINGOVÝCH AKTIVIT

Podle obsahu (využití) a) Pracovně orientované eventy: akce pro interní cílové skupiny firmy (zaměstnance, akcionáře) zaměřeny na výměnu informací a zkušeností. Příklad: produktové školení na nový výrobek b) Informativní eventy: hlavním cílem je zprostředkování nových informací, které jsou prováděny zábavným programem, aby u recipientů vyvolal emoce. Příklad: představení nového výrobku prostřednictvím multimediální show c) Zábavně orientované eventy: v popředí je zábava, užívá se k dlouhodobému budování image firmy Příklad: koncerty a trendové sporty

PODLE CÍLOVÝCH SKUPIN (ZAMĚŘENÍ) a) Veřejné eventy: určeny pro externí cílovou skupinu mimo firmu (stávající nebo potencionální zákazníky, novináře, názorové vůdce a širokou veřejnost) Příklad: zapojení EM do veletrhů, výstav a doprovodných akcí. b) Firemní eventy: recipienty jsou interní cílové skupiny firmy (zaměstnanci, dodavatelé, akcionáři). Příklad: firemní jubileum, valná hromada, interní školení.

Podle konceptu a) Event marketing využívající příležitosti: spojuje komunikaci firmy příležitostně s oslavami, výročími nebo jinými událostmi. Příklad: dny otevřených dveří, firemní jubilea b) Značkový(produktový) event: je zacílen na budování vztahu recipienta ke značce, výrobku. c) Imagový event: d) Event vztažený k know-how: není zaměřen přímo na produkt, ale prodávající se snaží dokázat, že jeho produkt je nej.. e) Kombinovaný event: představuje různou kombinaci výše zmíněných typologií.

Podle místa a) Venkovní event(open-air): akce, které se konají na otevřeném prostranství, většinou na stadionech, amfiteátrech a náměstích. b) Event pod střechou: situované do budov a zastřešených areálů, hotely, divadla, ledové plochy a hrady…

REKLAMA PODPORA PRODEJE DIRECT MARKETING PUBLIC RELATIONS EVENT MARKETING MULTIMEDIÁLNÍ KOMUNIKACE SPONZORING KOMUNIKACE SE ZAMĚSTNANCI VELETRHY A VÝSTAVY PŘÍMÁ KOMUNIKACE

PROCES PLÁNOVÁNÍ A TVORBA EVENT MARKETINGOVÉ STRATEGIE

Jednotlivé etapy plánování Situační analýza Stanovení cílů event marketingu Identifikace cílových skupin event marketingu Stanovení strategie event marketingu Volba eventu Naplánování zdrojů Stanovení rozpočtu Event controlling

Event marketing z pohledu chování spotřebitele Faktory kulturní Faktory sociologické Faktory ekonomické Faktory psychologické

EVENT CONTROLLING

Kontrola event marketingu je založena na porovnání jednotlivých realizovaných aktivit, aktuálního stavu událostí se stanovenými cíli a předpoklady před začátkem eventu. Event controlling zahrnuje systém pravidel, který napomáhá dosažení cílů event marketingu, brání překvapením a upozorňuje na nebezpečí, která mohou nastat.

EVENT MARKETING=VZDĚLÁNÍ+ZÁBAVA EVENT MARKETING JE MYŠLENKOU JEDNOHO, NAPLNĚNÍM MNOHA A ZÁŽITKEM PRO VŠECHNY

DĚKUJI ZA POZORNOST