Přírodní vědy v antickém Řecku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pythagoras 6.století př. n. l..
Advertisements

Cesta k moudrosti.
Řecká přírodní filosofie – Milétská škola
ČLOVĚK A SVĚT Antická filozofie II..
Thaletova kružnice Množina bodů roviny daných vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Archimédes byl řecký matematik, fyzik, inženýr, vynálezce a astronom. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších vědců klasického starověku.
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Empedoklés a Anaxagoras
VY_32_INOVACE_28-03 Antická filosofie Hérakleitos z Efesu.
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
Obecná charakteristika, periodizace VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.12/Md Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Richard Moldrzyk.
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Vztlaková síla a Archimédův zákon
VY_32_INOVACE_28-04 Antická filosofie Pythagoras ze Samu.
Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického myšlení v Evropě Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor: Základy společenských.
Řecká moudrost Věda a filosofie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Hydromechanika.
Démokritos z Abdér Strejčková Barbora, C4A.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Pythagoras Michaela Hloušková, c4b
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Žák zjišťuje vlastnosti Thaletovy kružnice a její využití.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ZSVa Anotace: Opakování poznatků Ročník: I. Vzdělávací.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
THALETOVA VĚTA.
Řecká kultura archaické období
Archimedův zákon Yveta Ančincová.
Pythagorova věta 8. ročník
Filosofie úvod do problému....
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Milétská škola Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Metodické pokyny Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia. Výklad slouží k odvození vět, které platí pro pravoúhlý trojúhelník.
Starověké lékařství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Antická filosofie Průvodce antickou filosofií na základě Raffaelovy fresky Athénská škola.
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Dějepis Starověk – Řecko 4 Pavel Šupka
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Pythagoras př. n. l.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Thaletova věta Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_02 Název materiáluVýznamné.
Úvod do filozofie 1/Filozofie 1 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 2 Milétská škola a Pýthagorás.
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
HELENISMUS OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L HELENISMUS ● STOL. PŘ. KR. ● ALEXANDR MAKEDONSKÝ – AUGUSTUS ● KULTURNÍ CENTRUM: ALEXANDRIE ● ALEXANDRIJSKÁ.
VY_42_INOVACE_33_Významní matematici Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
PYTHAGORAS ŘECKÝ MATEMATIK PYTHAGORŮV ŽIVOT Pythagoras ze Samu, okolo 570 př. n. l. ostrov Samos – po 510 př. n. l. 570 př. n. l.Samos510 př. n. l. o.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PYTHAGORAS Šimon Úradník.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Autor: Ing. Jitka Michálková
Elejská škola.
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Množina bodů roviny daných vlastností
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Archimedes ze Syrakus (?287 – 212 př. n. l.)
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Předsokratovská filozofie
Pythagorejská škola.
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Přírodní vědy v antickém Řecku Markéta Milotová Mariana Vadroňová 1.B

Biologie Myslitelé hledají tzv. arché = pralátku světa, ze které vše vzniklo; věřili, že je živá. Anaximadros pralátka: apeiron = cosi neomezeného, z čeho vycházejí všechny věci světa v protikladech Thálés z Milétu - pralátka: voda - názor: Země = plochá deska plující na hladině oceánu Anaximenés pralátka: vzduch (souvisí s dechem, dává nám život) Demokritos nespočetné množství malých částeček = atomy Herakleitos z Efesu pralátka: oheň citáty: „Nevstoupíš dvakrát do téže řeky.“ Anaxagorás - pralátek neomezené množství, jsou odlišné

Matematika - Geometrie Tháles z Milétu filosof, matematik, vědec, inženýr 5 důležitých geometrických vět, týkajících se trojúhelníku a kružnice údajně úspěšně předpověděl zatmění Slunce na den 28. května 585 př.n.l.

Matematika - Geometrie Pythagorás ze Samu filosof, matematik, astronom Pythagorova věta: „Součet obsahu čtverců nad oběma odvěsnami pravoúhlého trojúhelníka se rovná obsahu čtverce nad přeponou “

Fyzika Archimedes Archimedův zákon: Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou jež se rovná tíze kapaliny tělesem vytlačené. Určil plochu elipsy, základy statiky- zákon páky. Aristoteles Tělesa se snaží dosáhnout přirozené polohy . Pokud chceme pohybovat s předmětem jiným směrem, musíme působit silou. Thalés z Milétu objevil, že Měsíc nemá vlastní zdroj světla, ale pouze odráží světlo od ale také tím, že jako první objevil, že Měsíc nemá vlastní zdroj světla, ale pouze odráží světlo od Slunce. Pythagoras jako první vyslovil myšlenku, že Země je koule nacházející se prostřed vesmíru.

Filosofie rozvoj v klasickém období (5. stol. př.n.l.. – 322 př.n.l.. [smrt Aristotela]) původ slova  filein – milovat, sofá – moudrost = věda „milující moudrost“ významná skupina sofistů = mudrci – vyučovali pravdě – „Pravdu má ten, kdo dokáže druhého o své pravdě přesvědčit“

Filosofie Sokrates (470 př.n.l.. – 399 př.n.l..) Athénský filosof, učitel Platónův Soustředil se na záležitosti člověka a společnosti citát: „Vím, že nic nevím“ - jeho žena Xantipa mu zakazovala zálibu k filosofii  dnes obecné označení pro ráznou ženu

Lékařství Hippokratés - Hippokratova přísaha = soubor etických pravidel jednání lékaře. Objevil, že lidské tělo obsahuje krev, sliz, žluč žlutou a černou. Ty jsou základem zdraví i vzniku nemocí. Asklépios- činil takové medicinské zázraky, že byl po své smrti prohlášen za boha. Aeskulapova hůl symbol „jedné cesty k vyléčení“.