PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D.
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Filozofická hlediska inovací Inovace, evoluce a civilizace Oldřich Syrovátka Katedra společenských věd FM VŠE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing Základy a postupy..
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D. Katedra marketingu
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D. Marketing PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D. Katedra marketingu jaroslava.dedkova@tul.cz

Přednášky 1.Úvod do marketingu, význam mkg., základní pojmy, vývoj marketingu 2. Pojem trh a jeho členění, segmentace trhu,V,N. 3. Výrobek, značka, obal 4.Živ.cyklus výrobku, vývoj nového výrobku. 5. Cena - význam ceny v mkg., cenové cíle, 6. Podstata distribuce, distribuční kanály, char. VO, MO 7. Marketingová komunikace – její formy. 8. Strategické plánování, obsah marketingového plánu. 9. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí, 10. Chování zákazníka, faktory ovlivňující zákazníka. 11. Marketingové prostředí a jeho vliv na činnost firmy, úloha marketingu ve firmě. 12.Předtermín

Odborná literatura Alsbury A., Jay R. Marketing to nejlepší z praxe Computer Press Praha 2002 Dědková J. Honzáková I. Základy marketingu TU Liberec 2009 Foret M., Procházka P., Vaculík J. Marketing základy a postupy 2001 Horáková I. Marketing v současné světové praxi Grada 1992 Kolektiv autorů Kapitoly ze základů marketingu VŠE Praha 1995 Marketingová aplikace 1998 Kotler P. Marketing management

Kotler P. Marketing podle Kotlera Management Press 2000 Majaro S. Základy marketingu Grada 1996 Maruani L. Abeceda marketingu 1995 McCarthy E.J.,Perreault W.D. Victoria Publishing Smith P. Moderní marketing Computer Press Praha Světlík J. Marketing - Cesta k trhu Ekka 1992 Časopisy: Marketing magazine, Trend marketing, Strategie, http://www:marketingovenoviny.cz, http://multiedu.tul.cz, https://elearning.fm.tul.cz/,

ŘEKLI O MARKETINGU MARKETING JE TAK ZÁKLADNÍ, ŽE NEMŮŽE BÝT POVAŽOVÁN ZA SAMOSTATNOU FUNKCI. JE TO CELÉ PODNIKÁNÍ VIDĚNÉ Z  HLEDISKA JEHO KONEČNÉHO VÝSLEDKU, TEDY Z  HLEDISKA ZÁKAZNÍKA. P. DRUCKER MARKETING JE PŘÍLIŠ DŮLEŽITÝ NA TO, ABY BYL PONECHÁN POUZE MARKETINGOVÉMU ÚTVARU. D. PACKARD NÁŠ CÍL PŘESAHUJE USPOKOJENÍ ZÁKAZNÍKA. NÁŠ CÍL JE ZÁKAZNÍKA POTĚŠIT. ANONYMNÍ JAPONSKÝ MANAŽER ZAPOMENOUT NA MARKETING ZNAMENÁ ZANEDBAT JEDEN Z NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH ASPEKTŮ CESTY K ÚSPĚCHU. ANONYM

Podle standardních definic je marketing soubor celé řady činností: nakupování prodej doprava skladování financování převzetí rizika standardizace a roztřídění výrobků dle jejich kvality zajištění informací o trhu

Definice marketingu Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je předvídání, poznání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem, zajišťujícím splnění cílů organizace. Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.

Marketing je proces, určující požadavek zákazníka a usnadňující prodej konečným spotřebitelům Marketing znamená využití času a místa prodeje Schopnost učinit z nabídky a spotřeby—zážitek, hodnotu Marketing sestává z činnosti nákupu, prodeje, dopravy a skladování zboží Marketing je provádění činností, pomocí kterých se hledá způsob, jak dosáhnout cílů organizace

Marketing se odlišuje od prodeje Prodej zboží Je orientován na prodej Jednostranný proces Krátkodobé cíle Orientován na objem Marketing Orientován na zákazníka Výstup určuje marketingový výzkum Oboustranný proces Dlouhodobé cíle Je jedno, co umíte vyrobit, když to neprodáte!!

VYROBIT TO, CO SE PRODÁ A NE PRODÁVAT TO , CO SE VYROBILO

Než začne firma vyrábět: 1) musí analyzovat potřeby zákazníků 2) předpovědět typ, tvar, materiál 3) odhadnout počet zákazníků 4) zjistit, kdy si tito zákazníci budou chtít výrobky kupovat 5) kde si je budou kupovat 6)jakou cenu budou ochotni zaplatit 7) druhy komunikace 8)odhad konkurenčního prostředí tj. MARKETING

Zásady marketingu Vyrábět to, co si zákazník přeje Nabízet to tam, kde si to zákazník přeje a formou a cenou, jaká zákazníkovi vyhovuje Spokojenost zákazníka Vytvoření image, dobrého jména firmy Spokojenost vlastníků firmy, zaměstnanců Zajištění dostatečného zisku

Mikromarketing (řídí tok výrobků od V k Z) Makromarketing (řídí tok zboží v ekonomice, aby byla v souladu poptávka s nabídkou)

Klasifikace podle Podskupiny Typ marketingu Kdo je partnerem ve směně Spotřebitelé Marketing spotřebitelů Obchodníci Marketing obchodu Průmysloví kupující Průmyslový marketig, Mkg. na trhu organizací Evropští kupující Euro –marketing Mezinárodní kupující Mezinárodní marketing Co je předmětem směnného vztahu Zboží Marketing zboží Služby Marketing služeb Organizace Institucionální marketing Lidé Např.:Marketing Madonny Myšlenky Např.:Marketing živ. prostředí

Kdo vstupuje do směnného vztahu a s jakým cílem Komerční organizace Komerční marketing Vláda Vládní marketing Neziskové organizace Marketing nezisk. org. Maloprodej Marketing maloobchodu Sportovní organizace Marketing sportov. org. Které nástroje hrají významnou roli Databáze zákazníků a informace o zák. Marketing s využitím databází Telefon Tele-marketing Přímý kontakt mezi dodavatelem a zákazn. bez prostřed. Přímý marketing

Základní pojmy marketingu Potřeby: Požadavky: Poptávka: Výrobek: Hodnota: Směna: Mkg.zástupci: Trh:

Marketing je umění nacházet příležitosti, rozvíjet je a výnosně jich využívat. Znalost marketingu se vytváří zkušeností.

MARKETINGOVÝ VÝVOJ

Fáze marketingových filosofií 1880-1930 Výrobní filosofie (product concept) Vyrob co nejlevněji a prodáš! 1930-1950 Prodejní filosofie (sales concept) Čím více reklamy, tím více prodáš! 1950 - 1970 Marketingová filosofie (marketing concept) Nejdříve poznej potřeby Z a prodáš! 1970 - Sociálně marketingová filosofie (societal concept) Poznej potřeby Z, zohledni potřeby společnosti a prodáš! Výrobková koncepce Vyrob, co nejkvalitněji a prodáš! 19

Prodejní koncepce Marketingová koncepce * *

prodejní koncepce podnik produkt prodej a reklama zisk z kvantity prodeje koncepce marketingu trh potřeby zákazníka koordinace veškeré činnosti zisk vyplývající ze spokojenosti zákazníka

Vývojové změny v ČR Po r.89- hledání, poznávání Cca do r.1995 módní záležitost, zakládány mkg. útvary, uvolňovány fin. prostředky pro rozvoj analytických, výzkumných a dalších činností (+další činnosti-vymáhání pohledávek) 1995-98 operativní marketing, veletrhy, výstavy, obsahová diverzifikace Přelom tisíciletí- strategický marketing

Rozdíly v názorech u mkg. koncepce a orientace na výrobu

Starší neandrtálský marketing je tvořen praktikami: Ztotožňování marketingu s prodejem Důraz na získávání zákazníků místo na péči o ně Snaha o dosažení zisku z každé transakce místo o cílevědomé poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho celého “životního cyklu” Tvorba cen vycházející z nákladových kalkulací spíše než využití ceny jako diferencovaného mark. nástroje Plánování každého komunikač. nástroje odděleně Prodej produktu místo snahy o pochopení a uspokojení skutečných potřeb zákazníka

Novější přístup: ( Marketing současnosti) Zlepšování znalostí o zákaznících, vytvoření databází zákazníků, CRM Lepší komunikace se zákazníky (digitální, mobilní,virový marketing, sociální sítě) Užívání cílenějších médií Integrace marketingové komunikace Větší využívání nových technologií, inovace Rozvoj elektronického obchodu