R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou
Objednávka OBJEDNÁVKA - pokud je odběratel spokojen s nabídkou dodavatele, zasílá mu objednávku. Formy písemných objednávek: obchodní dopis formulář oddělitelná.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
POTVRZENÍ O ZAMĚSTNÁNÍ
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Příkazy k úhradě PŘÍKAZ K ÚHRADĚ (BEZHOTOVOSTNÍ ÚHRADA)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
UPOMÍNKA – dodavatel zasílá upomínku odběrateli, pokud faktura nebyla ve lhůtě splatnosti uhrazena. Jedná se o specifický druh pobídky, která je zaměřena.
Spotřebitel a jeho práva
Návěští NÁVĚŠTÍ (AVÍZO) - písemnost, kterou dodavatel oznamuje odběrateli, že zboží je připraveno k přepravě (používá se při dodávkách většího množství.
POTVRZENÍ O PŘIJETÍ OBJEDNÁVKY
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Odvolávka a přepravní dispozice
Vodorovné odvolací údaje
Dohoda o rozvázání pracovního poměru
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vnitropodnikové písemnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Adresy odesilatele v obchodní korespondenci
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK231.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Význam odvolacích údajů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Psaní odvolacích údajů v předtiscích
Typy dopisů korespondence
Odpověď na upomínky Odpověď na upomínky - individuální dopis, který vyhotovuje odběratel. Na upomínky je nutné odpovědět co nejdříve. Obsah odpovědi, pokud.
Přijímání a vyřizování reklamací
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PLNÁ MOC (ZMOCNĚNÍ) Jde o zmocnění, udělené k určitému úkonu nebo k určitému jednání. Ten, kdo dává plnou moc, se nazývá zmocnitel – zastoupený (může být.
Nabídka Nabídka musí zákazníka zaujmout a přesvědčit. Při psaní je důležitá stylizace. Dopis musí být přesvědčivý, s úplnými informacemi. Formální úprava:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dlužní úpis DLUŽNÍ ÚPIS (DLUHOPIS) Při půjčce větší částky peněz nebo při zapůjčení cenné věci je správné sepsat dlužní úpis. Dlužní úpis je listina, která.
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Pozvánka na poradu Pracovní porady jsou určitou formou týmové práce. Pracovní porady jsou buď předem připraveny a termín jejich konání je znám dopředu,
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Jednoduché právní listiny
Klára Hajošová, Michal Novák, David Kodálik
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Urgence Autor: Libuše Bendová.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdena Rojíková Název materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Příkaz ředitele.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Transkript prezentace:

R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození, bylo dodáno jiné zboží, jiné provedení) – kontrola dle objednávky a DL, se projevily vady v záruční době, byly zjištěny chyby v účetních dokladech (např. fa). Reklamace se odesílá ihned po zjištění závady. Podkladem pro sepsání reklamace jsou různé zápisy o vadách, fotografie, vzorky …, kopie se posílají jako přílohy. Přílohy se vytýkají jmenovitě!

Obsah reklamace přesný popis zjištěné závady a odvolání na objednávku/kupní smlouvu návrh na řešení situace úvodní a závěrečné zdvořilostní fráze – je-li vhodné je použít (viz urgence) Způsoby vyjadřování v reklamacích Při přejímce zboží jsme zjistili, že neodpovídá naší objednávce č. … Neradi Vás upozorňujeme na závady na Vámi dodaných výrobcích … Při expedici náhradních dílů asi došlo k omylu …

Návrh na řešení situace např Návrh na řešení situace např. dodání náhradního/chybějícího zboží, sleva z ceny, oprava (pokud je možná), odstoupení od KS, oprava dokladu. Žádáme Vás o urychlené zaslání chybějícího zboží … Poškozené výrobky můžeme přijmout jen za podmínky, že jejich cenu snížíte o … Žádáme Vás o vystavení nové faktury … Žádáme výměnu vadného zboží… Vyřízení reklamace . Pokud reklamace není vyřízena, včetně opravy do 30 dnů od jejího podání (nebylo -- li dohodnuto jinak), je reklamovaná vada posuzována za objektivně neodstranitelnou a kupujícímu vznikají nároky, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou – § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

Zadání otázek: 1. Co je to reklamace? 2. Jak reklamaci vyřizujeme? 3. Kdy a v jakých případech použijeme reklamaci? 4. Co je podkladem pro sepsání reklamace? 5. Co musí reklamace obsahovat? 6. Jaké druhy dokladů k reklamaci přikládáme? 7. Lhůta pro vyřízení reklamace? 8. Kdy můžeme odstoupit od smlouvy? 9. V jakém případě jsme povinni převzít zpět reklamované zboží? 10. Kdy je reklamace považována za neoprávněnou?

Vyhodnocení otázek: každá správná odpověď hodnocena 1 bod, celkem 10 bodů Výborný 7-9 bodů; chvalitebný 5 – 8 bodů; dobrý 3-4 bodů; dostatečný 2-3 body. 1. Reklamace dává možnost nápravy při nedodržení některých podmínek např. o prodeji, neúplnosti dokladu, kompletnost zboží nebo jeho vada. 2. Sepsáním protokolu na místě kde jsme zjistili závadu za přítomnosti nestranného svědka. Reklamaci uplatňujeme pokud se jedná o zboží tam kde bylo zboží pořízeno včetně prodejního dokladu. 3. Reklamaci uplatníme je-li vada na zboží, špatný doklad, záměna, vada v záruční době, nekompletnost výrobku. 4. Sepsání protokolu o závadách, přiložení dokladů se všemi náležitostmi 5. Přesný popis závady, její řešení, závěr požadavku. 6. U zboží záruční list, prodejní doklad nebo fakturu, 7. Pověřený pracovník ihned rozhodne, jinak při odeslání k opravě do 30 dnů. 8. Nejsou –li dodrženy podmínky vyřízení reklamace, doba, funkčnost, dodání. 9. Je-li reklamace vyřízena, nebo je-li závada zaviněna naši vinnou. 10. V případě když zaviníme rozbití nebo zničení výrobku špatnou manipulací.

Literatura: [1] FLEISCHMANNOVÁ, E.; JONÁŠ, I.; KULDOVÁ, O. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152 s. ISBN 80-7168-924-6. [2] SLAVÍČKOVÁ, M.; VALEŠOVÁ, I. a kol. Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky + sbírka úloh. 2. vydání. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání – oddělení Státní těsnopisný ústav, 2008, 27 s. ISBN 80-85118-87-4. [3] ŠTIKOVÁ, S. Písemná a elektronická komunikace 2. Uzavírání a plnění kupních smluv. 8. vydání. Plzeň: KORESPONDENT, 2007, 119 s. [4] ŠTIKOVÁ, S. Písemná a elektronická komunikace 1. Normalizovaná úprava písemností v MS WORD. 3. Vydání. Plzeň: KORESPONDENT, 2007, 146 s. [5] ČSN 01 6910 Úprava písemností zpracovaných textovými editory. Český normalizační institut, duben 2007. [6] http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/statni-tesnopisny-ustav