Place – místo prodeje (distribuce)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
ÚVOD DO MARKETINGU.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_325.
Tvorba cen v maloobchodě
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Cenové triky.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Webová stránka, nástroj pro komunikaci a distribuci
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Place – místo prodeje (distribuce)

Místo prodeje (place) prodejní cesty = jakými cestami dostat produkt k zákazníkům - místo prodeje Způsoby: 1. bez mezičlánku (přímo) 2. maloobchod 3. zprostředkovatel 4. velkoobchod (prostředník)

1. bez mezičlánku - přímý prodej podnikům a obyvatelstvu - podnik.prodejny, služby drobných řemeslníků, pobočky bank Př. Avon, Tesla, Michelské pekárny

2. prostřednictvím maloobchodu - formy MO - výrobky ztrácející rychle svou hodnotu-potraviny, PC, módní oblečení

3. Pomocí zprostředkovatele - hledá pro výrobce odběratele a pro velkoobchod výhodné dodávky 4. Pomocí velkoobchodu (prostředník) - dodává do obchodní sítě, MO =kombinace dle situace - prodejní automaty, restaurace,obchodní dům, tržnice apod.

Příklady: Wrigley, G.Salvette, Kofola

Vliv mezičlánku na cenu - každý mezičlánek zvyšuje konečnou cenu pro spotřebitele - snižuje částku pro výrobce - podíl odlišný dle druhu zboží Prodejní cena výrobce = celkové vl. N + zisková přirážka + DPH (spotřební daň) Prodejní cena MO = nákupní cena + DPH + obchodní marže (náklady + zisk) Výrobce stanoví doporučenou cenu a rabat (=částka, kt.VCE srazí pro prostředníka) - doporučená cena je včetně DPH pro zákazníka

Důvody používání mezičlánku Náklady - N na marketingovou komunikaci, prodejce, budování obchodní sítě, sklady…= využití mezičlánku,který nese tyto N Riziko - snížení rizika poškození zboží při dopravě, riziko krádeže, nezaplacení.. Složitost produktu - složitější produkty jen prostřednictvím mezičlánku X Bezprostřední požadavky zákazníků – čím více mezičlánků, tím zkreslenější informace o spotřebitelích