Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Trestní odpovědnost právnických osob Zákon č.418/2011 Sb., O trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim (6 částí, 48 paragrafů)
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
DUM - Digitální Učební Materiál
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nové ideologie VY_32_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Totalitní režimy.
Politické ideologie Roman Annenkov, VII. B.
Nástup fašismu.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nástup fašismu Itálie.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Rasismus.
OBČANSKÁ NAUKA STÁTOVĚDA POLITICKÉ IDEOLOGIE
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
FAŠISMUS.
VY_32_INOVACE_SVF32460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Fašismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.9.06
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Fašismus BARBORA VÍTOVÁ, C3A POLITICKÉ HNUTÍ, IDEOLOGIE.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NACISMUS V NĚMECKU.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Základní škola Čelákovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
FAŠISMUS V ITÁLII.
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Transkript prezentace:

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiáluDUM č. 17 Moderní ideologie AutorDoc. Miroslav Sapík Tematická oblastZáklady společenských věd - stát AnotaceDUM je určen pro výklad učiva pro předmět Základy společenských věd – oblast stát - ideologie. DUM je určen pro výuku ideologie, jako názoru, který převládá ve společnosti a formuje společenské postoje, rozlišuje i jednotlivé ideologie a jejich představitele. Zabývá se výkladem moderních ideologií, které se vyskytují v současném politickém životě společností. Ročník2. ročník nástavbového studia obor Podnikání, 4. ročník Obchodní akademie a Ekonomického lycea, dále pak pro 2. ročník učebního oboru Kadeřník, kadeřnice. Datum tvorbyříjen – listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

DUM č.17

 V průběhu 20. století se formují další ideologické směry, které našly své uplatnění. Patří mezi ně:  fašismus,  multikulturalismus,  komunismus,  nacionalismus, rasismus,  feminismus a enviromentalismus.

Fašismus  Vzniká jako reakce na ekonomické změny a politickou krizi na počátku 20. století.  Prioritou je zájem národa (celku, komunity) na úkor jedince.  Prosazuje se v něm prvek vůdcovství (nadčlověk) a silná moc.  K hlavním znakům patří totalita, militantní způsob řízení, vůdce, výhody pro skupiny – elitářství, prosazení zájmů prostřednictvím boje.

 Fašismus se zaměřuje na komplexní kontrolu společnosti.  Politickými prostředky, které fašismus uplatňuje jsou agitace, ozbrojené pochody, manifestace, projevy vůdce.  Fašismus myšlenkově upřednostňuje emoce a význam vůle. Je proti rozumovému jednání.

 Rozlišujeme dva základní typy fašismu:  italský fašismus  německý nacismus (nacionální socialismus).  Italský fašismus je spojen se jménem Benito Mussolini v roce 1922, kdy v průběhu 1. světové války vznikaly polovojenské bojové oddíly. Fašismus pochází ze slova fasces = svazek prutů, který byl symbolem římských konzulů.

 K hlavním rysům italského fašismu dále patří:  - budování silného státu, který řídí společnost  - stát řídí a vytváří národ (společnost) = etatismus  - lidé mají sloužit státu  - hospodářsky se prosazuje míšení volného trhu a řízené ekonomiky.

 Německý nacismus  Vznik je podmíněn událostmi 1. světové války, nepříznivou ekonomickou situací v zemi a velká nezaměstnanost.  V roce 1933 se A. Hitler stává říšským kancléřem a následně vůdcem.  Německý nacismus se proměnil v agresivní a totalitní režim, který se otevřeně hlásí k rasismu.

 Hlavními znaky německého nacismu jsou:  nadřazenost árijské rasy, která je vůdčí a dominantní mezi druhými rasami,  antisemitismus – Židé jsou považováni za méněcennou rasu,  otevřený rasismus, který vychází z biologických rozdílů mezi lidmi,  teorie sociálního darwinismu – právo na přežití má nejsilnější, nadvláda nebo porážka.

Komunismus - Pochází z latinského slova communis = společný. - Základní myšlenkou je existence beztřídní společnosti, - ve společnosti existuje sociální rovnost a spravedlnost, - každému se dostává podle jeho potřeb, - komunismus nastupuje po vybudování socialismu a odstranění vykořisťování tříd, - jako hlavní prostředek je možná revoluční cesta.

 Multikulturalismus  Teorie multikulturní společnosti je založena na myšlence, že na jednom území je možné vzájemné soužití více rozdílných kultur a národů.  Zakládá se na rozmanitosti v celku.  Počátky multikulturního soužití jsou ve Švýcarsku, ne všude byl multikulturalismus považován za ideologii (např. v USA).

 Feminismus  Představuje ideu zrovnoprávnění žen a mužů v oblasti politické, hospodářské a kulturní.  Vzniká na konci 19. století  Hlavní aktivity feminismu souvisí se zrovnoprávněním volebního práva žen na světě  V současné době je orientován na vytvoření stejných podmínek pro ženy, které mají muži – obsazování důležitých pracovních pozic, výše platu.

 Rasismus  Tato ideologie říká, že existují vyšší a nižší rasy.  V současné době je na základě antropologické studia možné rozlišovat tři typy ras: bílá, žlutá a negroidní.  Počátky teorie rasismu jsou spojené s francouzským myslitelem A. de Gobineauem.  V současné době jsou velmi jasné příznaky rasisticky motivovaných činů i na území ČR a v Evropě.  Z nedávné minulosti jsou známé útoky proti černošskému obyvatelstvu – tzv. apartheid.

 Seznam použité literatury  Prorok, V., Lisa, A.: Politologie. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, Pelhřimov 2003, s  Kol. autorů: Společenské vědy pro střední školy 2. Didaktis, Brno 2010, s. 33.  Kol. autorů: Odmaturuj ze společenských věd. Didaktis, Brno 2004, s