Asijské státy v 17. a 18. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
JMÉNO AUTORA: MGR. BARBORA JÁŠOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
EVROPA SE PŘEDSTAVUJE Mgr. Iva Lulayová.
Rusko od konce třicetileté války do poloviny 18. století
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl08
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Sparta 1.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
Evropský kolonialismus
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Rusko v 17. a 18. století roku 1613 nastoupila po vymření Rurikovců nová dynastie - Romanovci k Rusku byla připojena Ukrajina po povstání Bohdana Chmelnického.
Pařížská mírová konference
Anglie před revolucí po smrti Alžběty I. roku 1603 nastoupil v Anglii skotský král Jakub I. Stuart ( ) vznikla personální unie Anglie a Skotska.
Dějepis Lukáš Chalupa, 6.A
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Západní Evropa v 16. století
Státy východní Evropy autor: Mgr. Jana Mikešová
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Všeználek vypravuje o Velkomoravské říši.
VY_32_INOVACE_154.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Německé oblasti a Prusko v 17. a 18. století
JAPONSKO Země vycházejícího slunce. ÚKOLY 1.Jaká reforma významně změnila život na ruském venkově ? 2.O usilovala radikální organizace Narodnaja volja.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis,8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
EVROPA VE 30. LETECH (II.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
Osmanská říše v 16. století
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Evropská „národní obrození“
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Osvícenský absolutismus v rakouské monarchii
VY_32_INOVACE_465_PRVNÍ_HABSBURKOVÉ_NA_ČESKÉM_TRŮNĚ
Šlechtická republika v Polsku © H.Trešlová
Revoluce
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět v geopolitické perspektivě.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
FRANCIE A RUSKO 2.POL. 19.STOLETÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Revoluce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
První světová válka 8. třída.
Revoluce
Základní škola Čelákovice
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kolonialismus.
Transkript prezentace:

Asijské státy v 17. a 18. století vnitřní problémy a pronikání vlivu Evropy vedlo k rozpadu některých asijských států v Číně mandžuská dynastie Čching snažila se politikou izolace zabránit koloniálnímu postupu Evropanů to vedlo ke stagnaci hospodářství a hlubšímu zaostávání

Japonsko bylo po vnitřních bojích sjednoceno na počátku 17. století moc měl v rukou šógun z rodu Tokugawa cílem jeho vlády bylo upevnění feudálního systému obchodní styky s Evropany byly přísně omezeny politika izolace Japonska vedla ke stagnaci a zaostávání za Evropou

Osmanskou říši oslabovala slabá vláda sultánů a vojenské neúspěchy - 1683 obléhání Vídně - 1774 válka s Ruskem řada povstání vedla k postupnému rozpadu na řadu menších států evropské velmoci chtěli získat podíl na dělení osmanské říše

zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/common s/5/59/Portrait_of_the_Qianlong_Emperor_in_C ourt_Dress.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/common s/1/11/Tokugawa_Ieyasu2.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/common s/0/02/Konstantin_Kapidagli_001.jpg