DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK NA DOTACE NA VYSOČINĚ? RVVZ Vysočina 23. –
Advertisements

Doporučení pro přípravu žádosti;
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
1 SÍŤ PRO ZAJIŠTĚNÍ ROZMANITOSTI EVROPSKÉ KINEMATOGRAFIE podporována z programu.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
ROZPOČET KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie,
ODVĚTVÍ scénická umění – divadlo, tanec, cirkus, hudba
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
DIGITALIZACE KIN –možnosti financování z programu MEDIA 18. dubna 2012, Světozor.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – ,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od 1.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
MEDIA Development 20/2009. MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových a televizních děl – EUR - SP 70 – EUR - SF max.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 16. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Doporučení pro přípravu žádosti a Bilaterální fond na programové úrovni – opatření „B“ Ministerstvo financí Seminář pro žadatele v rámci programu CZ06,
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
„Dotační možnosti z OPPI“ 1. Operační program Podnikání a Inovace 2007 – 2013 aktuální výzvy – Školicí střediska, Marketing 2.
Dotace obcím v oblasti vodního hospodářství z rozpočtu kraje Vysočina : 1.Fond Vysočiny - grantový program „Čistá voda 2008“ 2.Dotace na drobné vodohospodářské.
Technologické platformy a dopravní výzkum
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Revolvingový fond MŽP Granty na podporu UR Manuál pracovních postupů Obsahuje veškeré informace pro žadatele od doby vyhlášení výzvy a následného předložení.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
NOVÉ MOŽNOSTI V PROGRAMECH EU Sněm RVŠ - Praha,
Danuše Nerudová PEF MENDELU Brno. Úvod 6/2011 označuje Komise FTT jako možný nový zdroj rozpočtu EU (k již stávajícím – celním poplatků, odvodu z DPH.
Příprava projektového návrhu Lukáš Straňák, Ostrava 2006.
Ludmila Claussová Czech Film Commission
PardubiceNK ČR - Školení projektových manažerů Program Culture Program Culture Podpora EU v oblasti kultury.
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
Fond partnerství alokace 3 mil.CHF (včetně 15% spolufinancování MF) zahájení 2.Q 2009 ukončení31. květen 2013 zprostředkovatel MF - CZP
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Podprogram Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2014 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Program podpory regionů Společenská odpovědnost v ČSOB a Poštovní spořitelně.
Evropa pro občany Obecné informace Ústí nad Labem.
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
1 Ministry of Education, Youth and Sports CZECH REPUBLIC PROGRAM EUREKA – Evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje Ing.Josef.
KRIZE ČESKÉHO POPULÁRNĚ-VĚDECKÉHO FILMU ?! JAKUB KORDA Univerzita Palackého v Olomouci Mezinárodní festival populárně-vědeckého filmu AFO.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Možnosti projektové spolupráce a individuálních stáží Jihočeská univerzita Norské fondy a fondy EHP Spolupráce škol a stipendia (CZ07)
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
EURIMAGES Fond Rady Evropy. Eurimages kulturní podpůrný fond Rady Evropy (Council of Europe) založen v roce 1989, sídlo ve Štrasburku.
EuroGlobalMap Jitka ŠKROTTOVÁ, Pavla VÁLKOVÁ. Myšlenka globální mapy Celosvětová konference OSN (Summit Země) v roce 1992 v brazilském Rio de Janeiru.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Development – užitečné strategie a možnosti financování pro filmové projekty 18. října 2011, Světozor.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) – VET Charter Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) –
Česko-Norský výzkumný program výzva vyhlášení – zajištění podpisů – uzávěrka – :00 vyhlášení výsledků – 15.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Mapování stavu oboru animace v ČR
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Praha, 31. března 2016 Alice Štollová Kovandová
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Institut dokumentárního filmu
2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY
„Index vnímání korupce 2015“
DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
4. výzva Pavel Lukeš Ministerstvo pro místní rozvoj
Transkript prezentace:

DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce  přidaná hodnota  divácký potenciál  inovace, originalita Podpora vývoje animovaných, dokumentárních a hraných filmů a interaktivních projektů Rozpočet 2014: 17.5 mil.€

DEVELOPMENT  jedny pokyny pro SP i SF  zahrnutí projektů (lineárních i interaktivních) pro digitální platformy nebo pro distribuci na několika různých platformách natáčení může začít až 8 měsíců po podání žádosti  zjednodušený rozpočet HLAVNÍ ZMĚNY

DEVELOPMENT SP - paušální částka podle kategorie a rozpočtu projektu  SP animace €  SP dokument €  SP hraný  výrobní rozpočet ≤ 1,5 M € €  výrobní rozpočet > 1,5 M € € FINANCE

DEVELOPMENT SF – 3 – 5 projektů  maximální podpora € , min €  € soubory dokumentů  € na projekt  jedna uzávěrka : žádost součástí strategického plánu žadatele VŽDY – max. 50% FINANCE

PAUŠÁLY  částka jistá při udělení podpory a při závěrečné platbě  zjednodušení monitoringu – žádné dodatky při změnách rozpočtu  zjednodušení závěrečných zpráv – bez auditu  důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu  není potřeba zvláštní účtování pro MEDIA ZJEDNODUŠENÍ

 kina: hrané, animace, dokumenty > 60 min  TV : drama >min 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min (1 díl min. 25 min)  digitální platformy: drama > 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min NE – publicistika, magazíny, naučné….atd. PROJEKTY

ŽADATEL - SP Referenční dílo  distribuované 2roky přecházející podání žádosti  jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích  majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích  datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání  distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK  nezávislá  evropská  produkční společnost  12 měsíců

ŽADATEL - SF Referenční dílo  vyrobené během 5 let a uvedené během 2 let předcházejících podání žádosti alespoň ve 3 zahraničních teritoriích  jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích  majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích  datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání  distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK  nezávislá  evropská  produkční společnost  36 měsíců

HODNOCENÍ automatické body:  žadatel ze země s nízkou produkční kapacitou  projekty zaměřené na mladé diváky  projekty zamýšlené pro koprodukci se společností ze země s odlišným jazykem  distribuční potenciál projektu  kvalita projektu a tvůrčí tým  inovace

ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu INFORMATION REQUESTED IN THE APPLICATION OUTPUT TO BE PROVIDED WITH THE FINAL REPORT Description of the milestones achieved before submission Description of the development support impact and production schedule up to the delivery 1 Detailed synopsis or draft treatment of first draft script or bible outline (if series) Script and/or if series final bible including episodes outline 2Key crew intentions (optional)Key crew involved (names, nationality, letters of interest and/or cv) 3 Research needs identified in the development strategy and initial visuals (optional) Research work undertaken and visual material Financing research and marketing 4Preliminary production budget and Financing strategy Final detailed production budget and Final financing plan 5Distribution and marketing strategyDescription of B2B and B2C activities supported by marketing material

TV BROADCASTING  majoritní produkce společností s významným  podílem profesionálů ze zemí MEDIA  předložení žádosti – nejpozději 1. natáčecí den  zapojení alespoň 3 vysilatelů ze 3 zemí MEDIA  výrobního rozpočet - minimálně 50% musí být ze zdrojů 3. stran a minimálně 50% musí tvořit evropské finance  nezávislá  evropská  produkční společnost  HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA

TV BROADCASTING  nezávislá  evropská  produkční společnost  HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA TelevizeMinimum % výrobního rozpočtu hraný, animacedokument France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom1%0,5% Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Norway, Netherlands, Poland, Sweden, Switzerland 0,5% Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Iceland, Latvia, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia 0,1%

KOPRODUKČNÍ FONDY Podpora 4 – 7 mezinárodních koprodukčních fondů a výrobu a šíření 25 filmových projektů ročně. Rozpočet 2014: 1.5 mil. €  zvýšení evropského zaměření fondů a jejich zpřístupnění všem zemím z programu MEDIA  kritéria fondu pro výběr projektů  pravidla a mechanismy fondu pro podporu mezinárodních koprodukcí a distribuce  strategie pro distribuci díla

KOPRODUKČNÍ FONDY FILM:  animace, kreativní dokument a hraný film  >60 min, pro kina  alespoň 1 koproducent není v MEDIA ani v Eurimages, min. 30 % podíl  max EUR/výroba EUR/distribuce  podpora se nemusí utratit v Evropě Mezinárodní koprodukční fondy se sídlem v zemi MEDIA: Hubert Bals Fund, Jan Vrijman Fund, World Cinema Fund …. ŽADATEL

DISTRIBUCE  Distribuce: 1. selektivní 2. automatická  Sales agents  Kina  VoD/DCD OKRUHY PODPORY

DISTRIBUCE selektivní a automatická podpora  evropský distributor  distribuční práva k filmu  provádí distribuci filmu a hradí s ní spojené náklady  je registrován ve stejné zemi, pro niž požaduje podporu sales agents  evropští sales agenti kteří mají práva k prodeji zahraničních evropských filmů ŽADATEL

SELEKTIVNÍ PODPORA FILM  nad 60 min – dokument, animace, hraný  NE – alternativní obsah  max. rozpočet filmu – 10 mil. € – DE, IT, FR, ES, UK  kategorie - malé – do 3 mil. € / střední – 3 – 10 mil. €  minimální kvalita – 1,3K  NE – DVD, Beta, DVIX… Podpora celoevropských kampaní spojených s distribucí zahraničního evropského filmu minimálně v 7 evropských zemích Rozpočet 2014: 8 mil. €

SELEKTIVNÍ PODPORA  2 uzávěrky místo 3 film může být uveden již v den podání žádosti a do 18ti měsíců od podání  paušální částky místo grantů podle rozpočtu  země seskupeny podle kategorií  paušál určuje velikost země a počet sálů  dá se použít na cokoli HLAVNÍ ZMĚNY

SELEKTIVNÍ PODPORA  seskupení – alespoň 7 distributorů pro obě kategorie filmů (malé i střední filmy)  připojení k uskupení: - pouze k filmům z předchozí uzávěrky - není možné pro distributory z DE, ES, FR, IT,UK  koordinátor = VŽDY sales agent HLAVNÍ ZMĚNY

SELEKTIVNÍ PODPORA  kvalita uskupení a divácký potenciál filmu – měl by být co nejširší  zvláštní pozornost – hrané dětské filmy v každé uzávěrce bude automaticky podpořen dětský film který s nejvyšším počtem bodů  zaměření na „nízkorozpočtové“ filmy a filmy ze zemí s nízkou produkční kapacitou HODNOCENÍ

SELEKTIVNÍ PODPORA  Méně hodnotících kritérií (3 místo 12)  1 bod za distributora v uskupení  1 bod za distributora, který vygeneroval potenciální fond  1 bod za film ze země MEDIA, kromě DE, ES, FR, IT, UK HODNOCENÍ

SELEKTIVNÍ PODPORA Financing Decisions (Rozhodnutí o financování) – pro členy EU  Single agreements: podpora EUR <  Consolidated agreements: podpora > EUR HODNOCENÍ

SELEKTIVNÍ PODPORA  zpráva o uvedení  vyúčtování nákladů a výnosů  závěrečná zpráva s údaji o uvedení  dokumenty dokazující týden největšího uvedení (print webových stránek + záznamy o návštěvnosti kin)  UŽ NE audit ani rozpis nákladů MONITORING

SELEKTIVNÍ PODPORA  Zpráva o uvedení: měsíc po premiéře  Závěrečná zpráva: Single: měsíc po týdnu s největším uvedením Consolidated: měsíc po týdnu s největším uvedením posledního filmu MONITORING

AUTOMATICKÁ PODPORA Podpora filmů s diváckým potenciálem. Rozpočet 2014: 22 mil. € 1. vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice - koprodukce - minimální garance - propagační a reklamní náklady

AUTOMATICKÁ PODPORA  zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR*  fond nebude možné převádět do dalšího roku  elektronické žádosti  zjednodušení rozpočtu HLAVNÍ ZMĚNY

AUTOMATICKÁ PODPORA  zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR*  fond nebude možné převádět do dalšího roku  elektronické žádosti  zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY SALES AGENTS 1. vytvoření potenciálního fondu na základě prodejů v předchozím roce -musí vykázat prodej 3 filmů do 3 zemí 2. reinvestice - minimální garance - propagační a reklamní náklady Sales pro min. 8 evropských filmů, min. 1 cizí do 10ti zemí Rozpočet 2014: 2,75 mil. €

VoD ???  Podmínky podpory a výzva po zasedání expertní komise  Rozpočet 4,5 mil EUR

AUTOMATICKÁ PODPORA  zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR*  fond nebude možné převádět do dalšího roku  elektronické žádosti  zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY KINA  premiérová kina, max. 30 % retrospektiv  v provozu alespoň 6 měsíců  výkaz prodeje lístků;  alespoň 1 plátno a 70 míst  alespoň 300 promítání ročně/520 (vícesálová) - otevřená alespoň 6 měsíců v roce  alespoň 30 promítání měsíčně letní kina (otevřená méně než 6 měsíců)  alespoň 20,000 návštěv v předchozím kalendářním roce Podpora sítí kin EUROPA CINEMAS

AUTOMATICKÁ PODPORA  zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR*  fond nebude možné převádět do dalšího roku  elektronické žádosti  zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY KINA  uvádění evropských filmů  vzdělávací aktivity zaměřené na mladé diváky  společné aktivity: informace, komunikace, společné projekty  interakce a spolupráce s dalšími distribučními platformami PODPOROVANÉ AKTIVITY

TRAINING OBLASTI:  práce s publikem, marketing, distribuce a uvádění filmů  finanční a obchodní management  vývoj projektů a production  změny spojené s digitalizací (digital shift) Podpora +/- 80 vzdělávacích projektů pro 1500 profesionálů ročně Rozpočet 2014: €7.5 M

ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU  jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu  kvalita obsahu a aktivit  šíření výsledku projektu  dopad a udržitelnost TRAINING každá organizace se sídlem v uznatelné zemi, která doloží zkušenosti v oboru

HLAVNÍ ZMĚNY  je možná účast občanů ze zemí mimo MEDIA (dříve MUNDUS)  do výše 20% účastníků v běžných vzdělávacích programech (80% projektů)  do výše 50% účastníků v „mezinárodních" vzdělávacích programech (20% projektů) zaměřených na spolupráci mezi profesionály ze zemí MEDIA a mimo MEDIA TRAINING

 pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky)  nová výzva – každé 2 roky (mezi 1. a 2. rokem běhu)  finacování: 60 % běžné programy  80% „mezinárodní“ programy  stipendia –strategii navrhuje organizátor kurzu Výzva – leden 2014 TRAINING končí Initial Training další možnosti: - MEDIA Training - Erasmus +

MARKET ACCESS Podpora akcí ročně Rozpočet 2014: 8.17 mil. €  přístup profesionálů a projektů na audiovizuální trhy v i mimo země MEDIA – trhy, koprodukční fóra atd. - finanční (slevy, zvaní profesionálů) - aktivity a projekty  online nástroje pro profesionály - databáze a jejich propojování - online rozhraní, nástroje  společné propagační aktivity - celoevropské sítě – 15 zemí - online propagace, výměna info

ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU  jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu  kvalita obsahu a aktivit  dopad na šíření evropských děl v Evropě a mimo ni MARKET ACCESS každá organizace se sídlem v účastnické zemi s doloženými zkušenostmi v oboru (organizace trhů, koprodukčních setkání) nebo celoevropské profesionální organizace

MARKET ACCESS  FPA pouze pro akce od roku 2015  pro akce v r – speciální výzva „single actions“  financování MEDIA až do výše 80% pro některé akce mimo Evropu (dříve Mundus)  60% pro akce v Evropě Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014*

FESTIVALY  zaměření na publikum  propagace evropského filmu, obzvláště ze zemí s méně rozvinutým filmovým průmyslem  podpora diverzity – významný podíl děl z alespoň 15 účastnických zemí v programu  aktivity zaměřené na filmové vzdělávání  jasná strategii práce s publikem před, během a po festivalu Roční podpora pro +/- 80 festivalů Rozpočet 2014: 3.25 mil.€

FESTIVALY HODNOTÍCÍ KRITÉRIA  dopad na diváky, zejména práce s publikem a oslovování nových diváků  evropská dimenze a geografická různorodost programu  aktivity zaměřené na filmové vzdělávání ŽADATEL filmový festival, který uvede alespoň 70 % filmů z alespoň 15ti zemí MEDIA NEBO alespoň 100 hraných filmů (400 krátkých)

FESTIVALY HLAVNÍ ZMĚNY  počet evropských filmů v programu; důraz na diverzitu  užití podpory není specifikováno  50% evropských filmů musí být zahraničních  zjednodušená podpora - paušály  důraz na práci s diváky (NE s průmyslem) a filmové vzdělávání

PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem - multiteritoriální marketing a propagační akce uvádějící významné/oceněné zahraniční filmy na různých distribučních platformách/neobvyklých místech Projekty filmového vzdělávání - spolupráce projektů filmového vzdělávání v Evropě - zvýšení jejich evropské dimenze a povzbuzení výměny zkušeností a dobré praxe Podpora pro 10 projektů v každé oblasti Rozpočet 2014: 1,9 mil. EUR

PRÁCE S PUBLIKEM HODNOCENÍ  přidaná evropská hodnota projektu  kvalita spolupráce a očekávaných výsledků  dopad na diváky a na oběh evropských filmů ŽADATEL každá organizace z členské země aktivní v oboru, u filmového vzdělávání musí projekt pokrývat aspoň 3 teritoria a 3 jazyky