Nechceme dálnici uprostřed Prahy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Štítové plochy v Brně Roman VYHLÍDAL Roman FRIDRICH
Dopravní alternativa pro Prahu
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Sem vložte LOGO klienta. Doprava v Praze tak trochu jinak Tunel Blanka z jiného pohledu.
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
DOSTAVBA KANALIZAČNÍ SÍTĚ A KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
Dopravní alternativa pro Prahu Ekonomické aspekty dopravního řešení Prahy.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Kolik to stojí?.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Bezpečné cesty do školy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Legislativní rámec ochrany zdraví obyvatel před hlukem MUDr. Michael Vít, Ph.D. hlavní hygienik ČR.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v Praze 6 sppzo.cz
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA VEŘEJNÁ DOPRAVA ŘEŠÍ EKOLOGICKÉ A PROSTOROVÉ PROBLÉMY VE MĚSTECH MOTTO Pramen:
Projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund Dopravní alternativa pro Prahu Městský okruh.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Vsetín – město bez bariér
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Přednost početních operací
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Transkript prezentace:

Nechceme dálnici uprostřed Prahy Mimořádné zastupitelstvo MČ Praha 6 11. 11. 2005 od 18. hodin 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! iniciátoři – občanská sdružení Wuchterlova Eko Břevnov Občanská iniciativa Letná–Bubeneč Ochranné sdružení nájemníků na Praze 6 1500 podpisů občanů http://praha6.ecn.cz 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! občané jsou ohroženi nekontrolovaným nárůstem automobilové dopravy v centru Prahy 6 reálná hrozba zprovoznění Městského okruhu před dokončením Silničního okruhu se všemi negativní dopady na Prahu 6 chybí posouzení vlivů na životní prostředí (proces EIA) není zajištěno financování celého projektu 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Praha 6 nese velkou část „dopravní solidarity“ Prahy navíc ji čeká rozšíření letiště pouhé dvě stanice metra vedení MČ P6 podporuje politiku hlavního města, podle níž se naše část Prahy stane kapacitním koridorem individuální dopravy všechna následně uváděná čísla a citace pocházejí z oficiálních zdrojů 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Definice pojmů Silniční okruh vnější Městský okruh vnitřní radiály mimoúrovňové křižovatky Malovanka Prašný most Špejchar 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Křižovatka Malovanka v roce 2010 průjezd 125 000 aut/den 70 % z tunelů 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Křižovatka Prašný most začátek utajené radiály dvakrát tři jízdní pruhy 46.700 aut/den v roce 2000 27.100 aut/den podzemní garáže 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Křižovatka Prašný most zatížení komunikací v okolí v roce 2010 jen osobní auta tunely 44.900+ 51.500 M.Horákové 29.900 Svatovítská 46.300 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Křižovatka Špejchar zasáhne do prostoru Sparty a Letenské pláně na Letné parkoviště pro 1000 vozidel 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! 7 mýtů o Městském okruhu prý vyřeší dopravu v Praze prý odlehčí severojižní magistrále prý vyřeší dopravní přetížení Prahy 6 prý na Praze 6 zlepší životní prostředí je podzemní, a proto prý neviditelný údajně dobrá investice o stavbě rozhodnuto, projekt prý nelze zastavit 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

1. mýtus: MO prý vyřeší dopravu v Praze nevhodné umístění levobřežní magistrála na SZ hrozí dřívější provoz MO než SO  závěr: MO přivede dopravu k centru 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

2. mýtus: MO prý odlehčí severojižní magistrále Severojižní magistrála: cca 90.000 aut/den po zprovoznění MO pokles o 30 000 aut/den trasa MO nárůst 80 000 aut/den nová obchodní a kancelářská centra Pankrác, Karlín, Holešovice brzy na magistrálu přivedou další dopravu  závěr: řešením není přesun dopravy z jedné části města do jiné pokles bude pouze krátkodobý 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

3. mýtus: MO vyřeší dopravní přetížení Prahy 6 kdyby byla SJ magistrála v tunelu, jak by to zlepšilo situaci v okolí? Žitná Ječná Vinohradská Seifertova ... 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

3. mýtus: MO vyřeší dopravní přetížení Prahy 6 „utajená radiála“ Svatovítská a Jugoslávských partyzánů usnesení Rady MČ Praha 6 č. 1421/04 Břevnovská radiála Studie proveditelnosti z roku 2005: „jedna z nejvýznamnějších a v budoucnu patrně i nejzatíženějších komunikací hl.m.P.“ plánovaný obchvat Vítězného náměstí Evropská – Svatovítská dokazuje zvýšení zátěže 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

3. mýtus: MO vyřeší dopravní přetížení Prahy 6 závěr: tunely neřeší přetížení na návazné uliční síti (dopravní indukce) za velké peníze vyprodukují další nárůst dopravy v přilehlých ulicích 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

3. mýtus: MO vyřeší dopravní přetížení Prahy 6 MO nebude schopen přenést špičky regulace rych- losti v tunelech 70 km/h špičky 35 km/h  závěr: doprava se rozleje i na povrchu 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

4. mýtus: MO zlepší na Praze 6 životní prostředí posouzení vlivů na životní prostředí zákon č. 100/2001 Sb. (proces EIA) nebylo na naši část MO nikdy provedeno! rozhodnutí o umístění stavby: „v případě překročení limitu budou provedena příslušná další opatření na obytných objektech – např. nucené větrání s přívodem vzduchu, případně změna bytové funkce na nebytovou.“ 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

4. mýtus: MO zlepší na Praze 6 životní prostředí stavební dokumentace pro MÚK Malovanka: „V úvodu prací na stavbě musí být provedena výměna oken obytných objektů a zařízení pro nucené větrání v obytných objektech u jižní strany ul. Patočkova.“  závěr: nikoli tunely samy, ale jimi vyprovokovaný nárůst dopravy (dopravní indukce) značně zhorší životní prostředí v Praze 6 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

5. mýtus: MO je podzemní, a proto neviditelný na Praze 6 3 obrovské MÚK stavby v těsné blízkosti Hradčan Břevnovského kláštera projev vandalství kulturního ignorantství 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

5. mýtus: MO je podzemní, a proto neviditelný MÚK Prašný most oddělí Dejvice od areálu Pražského hradu fyzicky psychologicky v zájmu Prahy 6 je ale naopak komfortní pěší propojení s areálem vtažení centrálních Dejvic do turisticky atraktivní zóny 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

5. mýtus: MO je podzemní, a proto neviditelný MÚK Prašný most křižovatka obchvatu Evropská – Svatovítská nový most šířka 40 m (dnes 16 m) urbanisticky nepřijatelná bariéra 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

5. mýtus: MO je podzemní, a proto neviditelný roční průměr dopravního zatížení ulic v Praze 6  závěr: v centru Prahy 6 se situace na povrchu rozhodně nezklidní! Ulice Rok 2000 Rok 2010 dokončen MO a SO (var. J) Nárůst počet aut % Patočkova 26 700 60 200 + 125 % Střešovická 11 800 20 200 + 71 % Svatovítská 27 100 46 700 + 72 % 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

5. mýtus: MO je podzemní, a proto neviditelný denní průměr dopravního zatížení ulic na Letné  závěr: ani Letné MO výrazněji nepomůže ! Ulice Rok 2000 Rok 2010 dokončen MO + SO (J) Nárůst počet počet aut % M. Horákové U Vorlíků – Letenské nám. 35 900 49 100 + 37 % Korunovační 30 900 21 600 - 31 % Veletržní Letenské nám. – Kamenická 42 000 34 400 - 19 % Letenský tunel 21 300 32 500 + 53 % Křižovatka Letenské nám. 65 050 68 800 + 6 % 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

6. mýtus: MO je dobrá investice město nepředložilo rozpočet stavby roční investice [mld Kč] rozvoj dopravní infrastruktury 5 investice do čistírny odpadních vod 9 zadlužení města v roce 2005 33 MO Strahovský tunel – Pelc-Tyrolka 30 projekty, které nesplňují vysoké standardy ochrany ŽP, nedostanou peníze z EU 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

6. mýtus: MO je dobrá investice  závěr: MO je nad finanční možnosti města při realizaci MO zadlužení na desítky let omezení či zastavení jiných investic vč. rozvoje veřejné dopravy  MČ Praha 6 považuje za prioritu prodloužení metra A je dobré si uvědomit, že metro bude financováno ze stejného zdroje čemu dá MČ Praha 6 přednost? 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

7. mýtus: o stavbě je rozhodnuto, projekt prý nelze zastavit formální hledisko výstavba úseku Myslbekova – Pelc-Tyrolka dosud nezačala proto je pozastavení stále reálné zastupitelstvo Prahy schválí ročně stovky změn územního plánu, takže i tento projekt lze pozastavit a přehodnotit 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

7. mýtus: o stavbě je rozhodnuto, projekt prý nelze zastavit ekonomické hledisko hlavní město neví, jak financovat stavbu za desítky miliard dosud vynaložené prostředky stále mnohem menší, než ty, které mají být investovány proto je rozumnější projekt pozastavit a znovu pečlivě zvážit  závěr: projekt lze pozastavit a přehodnotit; trvat na špatném řešení je neomluvitelné! 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Závěr jak pokračovat pozastavit výstavbu MO a dostavět SO [1] posoudit vlivy Městského okruhu na životní prostředí (proces EIA) [2] vybudovat záchytná parkoviště [3] na okraji severozápadní části města napojit je na veřejnou dopravu přednostně investovat do veřejné dopravy [4] prodloužit trasu metra A tramvaj Dejvice – Bohnice expresní bus mezi P6 a P5 Strahovským tunelem 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Zdroj informací Usnesení Rady MČ P6 ze dne 5. 3. 2004 č. 1226/04: Plnění Programového prohlášení RMČ Praha 6 – Doprava Usnesení Rady MČ P6 ze dne 4. 5. 2004 č. 1421/04: Stanovisko Městské části Praha 6 k přípravě a realizaci nadřazené dopravní sítě v severozápadní části Prahy Ročenka dopravy Praha 2004 (Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy) Strategický plán hl. m. Prahy schválený 25. 5. 2000, usnesení ZHMP 19/03 Vize – Praha 2010 Rozhodnutí o umístění stavby Městský okruh Myslbekova – Pelc Tyrolka, stavba č. 9515 Myslbekova – Prašný most, stavba č. 0080 Prašný most – Špejchar a stavba č. 0079 Špejchar – Pelc Tyrolka, červenec 2002, č.j. MHMP/131247/01/OUR/DI/Š 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy! Zdroj informací Dokumentace k stavebnímu povolení 03.2001 Strahovský tunel 2. st. č. 0065 2.A. MÚK Malovanka Studie proveditelnosti Břevnovské radiály. Objednatel HMP, zhotovitel SATRA, s.r.o., City Plan, s.r.o., květen 2005 pod čj. 8664/2004 Rozpočet hl. m. Prahy pro roky 2004 a 2005 EIA/MZP093: Městský okruh, stavba č. 0094 Balabenka – Štěrboholská radiála EIA/ MZP092: Městský okruh, stavba č. 0081 Pelc Tyrolka – Balabenka 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!

Nechceme dálnici uprostřed Prahy Děkujeme za pozornost 11. 11. 2005 Nechceme dálnici uprostřed Prahy!