 Běžné používání  Ochrana proti padělání  Základní vlastnosti bankovky 500,- Kč a další zajímavosti  Dozor nad vydávání peněz do oběhu Zdroj: Petr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Ochranné prvky bankovek
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
 Podstata  Šeky  Směnky  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008.
PENÍZE říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Platit se dá i jinak než penězi
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
 Podstata  Využití  Zabezpečení  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
DUM - Digitální Učební Materiál
Česká národní banka Česká národní banka je podle zákona č. 6/1993 Sb., o České národní bance (pdf, 190 kB) zodpovědná za dohled nad finančním trhem v.
EKONOMIKA CENTRÁLNÍ BANKA Ing. Renata Slaná
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
PENÍZE Ing. Renata Slaná
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Nejvyšší kontrolní úřad STR.99.  Nezávislý orgán.  Kontroluje hospodaření s majetkem státu.  Dohlíží na plnění státního rozpočtu.  Prezidenta a viceprezidenta.
Peníze a centrální banka
Bankovnictví.
 Centrální banka  Komerční / obchodní/ banky  Specializované finanční instituce.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BANKOVNÍ SOUSTAVA, FUNKCE CENTRÁLNÍ BANKY.
Měnové právo I 30. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_17 Název materiáluOchranné.
FINANČNÍ GRAMOTNOST VÝROBA BANKOVEK. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Peníze, penízky, penízečky …aneb jak se o peníze starat, aby nám „neutekly“…
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 1 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE OCHRANNÉ PRVKY BANKOVEK.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA MICHAELA KARÁSKOVÁ FILIP CULEK.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Měnové právo I 5. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Expozice Lidé a peníze v ČNB pobočce Brno
Výchova k občanství 7.ročník
Ochranné prvky bankovek
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Česká národní banka (prezentace)
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE ODBOR HOSPODÁŘSKÉ KRIMINALIY Padělání bankovek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
FINANČNÍ GRAMOTNOST Platidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary,
Transkript prezentace:

 Běžné používání  Ochrana proti padělání  Základní vlastnosti bankovky 500,- Kč a další zajímavosti  Dozor nad vydávání peněz do oběhu Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

 Platby v obchodech  Platby v podnicích služeb  Platby na poště  Platby na úřadech  Ukládání do banky

 Speciální bankovní papír  Vodoznak (obrazec zřetelný proti světlu)  Okénkový proužek (vyroben z umělé metalizované hmoty)  Vlákna – v papíru jsou zapuštěna ochranná vlákna oranžové barvy  Bankovky jsou opatřeny mikrotextem  U bankovek 1000,- Kč a více – jsou používány ještě pokročilejší způsoby

 Rozměr: 152 x 69 mm s tolerancí ± 1,5 mm  Pokud bychom položili všechny emitované 500,- vedle sebe, tak bychom vytvořili plochu cca 252 tis. metrů čtverečních (což je pro srovnání 3x naše největší náměstí – tedy Karlovo v Praze nebo přibližně 36 fotbalových hřišť)  Pokud bychom položili emitované bankovky 500,- za sebe, došli bychom po tomto „chodníčku“ 3238 kilometrů (tedy například z Prahy až do Casablanky v Maroku)  Váha: svazek 1000 kusů bankovek 500,- váží necelý 1 kilogram  Celková váha všech emitovaných bankovek 500, - je tedy skoro 21 tun  Zdroj:

 Dozorem nad vydáváním peněz do oběhu je pověřen zásadně stát  Činnost samotnou vykonává centrální banka  U nás se jedná o Českou národní banku  Blíže: