Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Advertisements

Měření hmotnosti.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Kdo chce být milionářem ?
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Za předpokladu použití psacích potřeb
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
13..
Převody jednotek Jednotky hmotnosti.
Násobky a díly kilogramu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Ing. Radek Pavela Měření hmotnosti.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H m o t n o s t Creation IP&RK.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název materiálu: HMOTNOST – výklad.
Měření hmotnosti tělesa
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
Číslo v digitálním archivu školy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření hmotnosti.
Hmotnost.
Hmotnost Fyzikální veličina
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření hmotnosti
Hmotnost tělesa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
PŘEVODY JEDNOTEK.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Vážení Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření hmotnosti Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_46_HMOTNOST
Měření hmotnosti.
VY_32_INOVACE_57_Jednotky hmotnosti
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_F+Z_06
Hmotnost a její jednotka
Měření hmotnosti.
Hmotnosť 6.ročník.
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma : Měření hmotnosti Autor : Mgr. Monika Konečná

Přiřaď jednotlivé hmotnosti tělesům. 2 metrické centy 3200 gramů 50 kilogramů 13 kilogramů 5 gramů 5) 3) 1) 4) 2)

Hmotnost tělesa se projevuje: a) gravitačním přitahováním b) schopností tělesa bránit se změnám pohybu Které těleso je k Zemi přitahováno větší gravitační silou? 6) 7) Roztlačíme snadněji plně naložené nebo prázdné auto? 8)

Hmotnost - je fyzikální veličina Hmotnost - je fyzikální veličina - značka: m - jednotka: kilogram - značka jednotky: kg Vážení – měření hmotnosti tělesa Rovnoramenné váhy (váhy laboratorní) – překresli do sešitu. vahadlo 9) olovnice stupnice misky stavěcí šrouby aretační šroub

Vážení na rovnoramenných vahách: 1) Na jednu misku zaaretovaných vah položíme měřené těleso 2) Na druhou misku se kladou závaží, dokud nenastane rovnováha = jazýček vah je uprostřed stupnice 3) Porovnáme hmotnost tělesa s hmotností závaží, kterou známe Které těleso má větší hmotnost? 10) 11)

1) Pákové – porovnávají hmotnost váženého předmětu se Typy vah 1) Pákové – porovnávají hmotnost váženého předmětu se závažím o známé hmotnosti 14) rovnoramenné váhy 12) 13) decimálka přezmen

2) Pružinové – měří pomocí deformace pružiny 3) Digitální – elektronicky zpracují prohnutí pružného tělesa 15) mincíř 16) závěsná pružinová váha

Převody jednotek hmotnosti 1 t = 1 000 kg 1 kg = 0,001 t 1 q = 100 kg 1 kg = 0,01q 1 kg = 1000 q 1 g = 0,001 kg 1 dkg = 10 g 1 g = 0,1 dkg 1 g = 1000 mg 1 mg = 0,001 g Převeď: 2,5 kg = ______ g 3 q = ________ kg 60 000 g = ______ kg 30 000 g = ________ q 5 dkg = ______ g 1250 dkg = ________ kg

Vypočítej příklady: Kolik bengálských slůňat by se muselo seřadit na vzletové dráze, aby se jejich celková hmotnost rovnala hmotnosti plně naloženého letadla Boeing 747? Hmotnost letadla asi 400 t. Hmotnost slůněte 1750 kg. Zjisti průměrnou hmotnost žáka ve třídě: __ m = ___________

BMI – body mass index – index tělesné hmotnosti - svoji hmotnost v kilogramech vydělíme druhou mocninou své výšky v metrech (druhou mocninu nějakého čísla získáme tehdy, když toto číslo vynásobíme ještě jednou jím samým) Příklad: David váží 98 kg a měří 1,75 m. Vypočítej jeho BMI. BMI = 98 : (1,75 x 1,75) = ____________ 17) - pokud vám vyjde číslo,které leží mezi 18,5 – 24,5 je vaše hmotnost normální - je – li číslo větší, znamené to, že máte „nadváhu“ - od čísla 30 směrem nahoru se jedná o „obezitu“

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: DAVIDOVÁ, J., et al. Fyzika I. - 1. díl: Látka, těleso, Veličiny a jejich měření. Olomouc: Prodos spol. s.r.o., 2005. 64 s. ISBN 80-7230-148-9. Obrázky: 1) URL:<http://www.biolib.cz/IMG/GAL/728.jpg>[cit. 21. září 2010] 2) URL:<http://litovel.eu/user_data/zpravodajstvi/obrazky/Image/LogaMP/6_vybava..jpg>[cit. 21. září 2010] 3) URL:<http://www.cz-mimibazar.cz/userdata/articles/main/miminko111.jpg>[cit. 21. září 2010] 4) URL:<http://blog.idnes.cz/blog/4322/74872/clanok_foto_9.jpg>[cit. 21. září 2010] 5) URL:<http://www.juteko.de/images/pytel1.jpg>[cit. 21. září 2010] 6) URL:<http://quickbabyknits.com/files/2010/08/skydiver.jpg>[cit. 21. září 2010] 7) URL:<http://www.seskokpadakem.cz/img/hustejdeda.jpg>[cit. 21. září 2010] 8) URL:<http://files.hasici-brumov.webnode.cz/200000851-9028a91225/23560384TIOKZ_Opadkovy_kos_auto_zelene.jpg>[cit. 21. září 2010] 9) URL:<http://absolventi.gymcheb.cz/2008/otzemli/fyzika/index_soubory/image164.jpg>[cit. 21. září 2010] 10) URL:<http://sf.zcu.cz/rocnik07/cislo01/image594.gif>[cit. 21. září 2010] 11) URL:<http://sf.zcu.cz/rocnik07/cislo01/image596.gif>[cit. 21. září 2010] 12) URL:<http://www.vahypokladny.cz/obrazky/48acz.jpg>[cit. 21. září 2010] 13) URL:<http://nd01.jxs.cz/353/330/2457fd4c6d_8038048_o2.jpg>[cit. 21. září 2010] 14) URL:<http://www.vahypokladny.cz/obrazky/47acz.jpg>[cit. 21. září 2010] 15) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/17/2_pesons.jpg/260jpg>[cit. 21. září 2010] 16) URL:<http://hradsky-sunk.sweb.cz/vaha2.jpg>[cit. 21. září 2010] 17) URL:<http://blog.bitchingandjunkfood.com/wp-content/uploads/2009/11/sumo.jpg>[cit. 21. září 2010]