Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Nadvláda Makedonie nad Řeckem
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název Peloponéská válka Předmět, ročník Dějepis, prima
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název Archaické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Řecko Klasická doba BC.
431 – 404 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název Alexandr Makedonský a jeho říše Předmět, ročník Dějepis, prima
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Sparta Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Klasické období Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o klasickém období.
Název Řecko-perské války I. Předmět, ročník Dějepis, prima
Makedonská říše (301) BC.

Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Název: Peloponéská válka Autor: Mgr. Eva Vondrková
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Dějepis Starověk – Řecko 3 Pavel Šupka
Helénistické období.
Dějepis Starověk – Řecko 1 Pavel Šupka
Dějepis Starověké Řecko 1.
Klasické Řecko 5. – 4. stol. př. n. l.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Makedonská říše Název sady: Staroorientální státy a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Athény za Perikla a peloponéská válka Název sady: Staroorientální.
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY.
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Alexandr Makedonský (Veliký)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
OBDOBÍ PO PERSKÝCH VÁLKÁCH
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Transkript prezentace:

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Přehled dějin Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_01 Název DUMu: Starověké Řecko Pro obor vzdělávání: 64-51-L/41 Předmět: Dějepis Ročník: první Autor: Mgr. Pavla Brunová Datum: 10.09.2013

Starověké Řecko 1. tis. př. Kr. – 2. st. př. Kr.

Příchod řeckých kmenů konec 1. tis. př. Kr. – příchod řeckých kmenů Dórů ze severu – rodové pak kmenové zřízení růst obyvatel – stěhování na ostrovy v Egejském moři a do Malé Asie kolem 8. st. př. Kr. – vznik měst a městských států –polis (převzetí fénické abecedy – úprava na alfabetu)

Velká řecká kolonizace velká řecká kolonizace – 8. – 6. st. př. Kr. J Itálie, Sicílie, V Středomoří a Černomoří rozvoj zemědělství, řemesel, obchodu – diferenciace společnosti mezi státy časté spory, ozbrojené konflikty, ale i solidarita společný kult bohů, věštírny, sportovní hry ap.

Řecká kolonizace

Sparta na poloostrově Peloponésu – nejvýznamnější Sparta Sparťané – heiloti (nesvobodné pův. obyv. – zemědělci) – rioikové (svobodní, neplnoprávní – řemesla) státní výchova, vojenská organizace, ve vojsku zavedeni těžkooděnci Sparta postupně ovládla celý Peloponés – peloponéský spolek

Athény na poloostrově Attika r. 594 př. Kr. Solón reformy: zrušil dlužní otroctví, umožnil rolníkům vykupovat se z otroctví, obyvatelé rozděleni do 4 skupin podle majetku – podle toho i práva a povinnosti demokracie

Athény války s Peršany – 490 u Marathonu 480 u Thermophyl a ostrova Salamína 479 u Platají po porážce Peršanů vytvořen athénský námořní spolek

Athény klasická demokracie vytvořena za státníka Perikla  

Peloponéská válka konflikty mezi Spartou a Athénami vrcholí v letech 431 – 404 př. Kr.

Sparta x Athény v podstatě nikdo nevyhrál, všichni oslabeni konflikty pokračovaly až do r. 338 př. Kr. kdy v bitvě u Chaironeie poráží Řeky Makedonie

Makedonie hospodářský rozvoj Makedonie nastává hlavně za Filipa II, dohodl se s Řeky na společném tažení proti Persii – uskutečnil ho až jeho syn Alexandr Makedonský (Veliký)

Alexandr Veliký dobyl celou Přední Asii i Egypt, část Indie

Římané po Alexandrově smrti se jeho říše rozpadla, osamostatnily se Makedonie, Sýrie, Egypt a další díky Alexandrovi dochází k rozšíření řecké kultury a vzdělanosti v pol. 2. st. př. Kr. bylo území Řecka dobyto Římany

Zdroj materiálů: SOCHROVÁ, Marie; HLADÍK, Jaroslav. Testy z humanitních věd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN 80-7200-108-6. ČORNEJ, Petr. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: SPN, 2002, ISBN 80-7235-194-X. ČAPEK, Vratislav; PÁTEK, Jaroslav. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: Scientia, 2001, ISBN 80-7183-237-5. AUBRECHT, Radek; KADERKA, Michal. Maturitní otázky - dějepis. Praha: Fragment, 2007, ISBN 978-80-253-0500-3. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_Greco-Persian_Wars-en.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pelop_krieg1.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:112307-BritishMuseum-Perikles.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Solon.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AntikeGriechen1.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Phalanx1.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MacedonEmpire.jpg Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.