ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Advertisements

VÝTVARNÁ ŘADA SLUNEČNICE
Mateřská škola POHÁDKA, Zábřeh, Československé armády 650/13, Zábřeh Česká republika „Jak vidíš sám sebe a své blízké“
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/34 Název materiálu:Obrázky z rukou Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Grafická úprava prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
ČESKÁ REPUBLIKA Opakování učiva o ČR Kraje, pohoří, vodstvo
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ŘÍMSKÝ KALENDÁŘ Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Projekt Sedmikráska
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 4
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_587_ Nejstarší písemné památky AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_581_Pravěk na Javornicku AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK,
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.12/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Kresba autor prezentace: Kateřina Marková.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Malování.
Autoři: Michal Štavelda David Pěčonka Zdroj:
Malba akrylovými barvami
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.14/
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Práce s papírem a barvami
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Návrhové skici-použití výtvarných technik
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
„Jak ji vidím…“ Mgr. Alena Ščuková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Malba Martina Lietavcová.
KRESBA Martina Lietavcová.
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013 Název: VY_32_INOVACE_VL_04_ČESKÁ REPUBLIKA 4. – 5. ročník Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812 Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma vzdělávacího materiálu: Metodický list, anotace: Základní vzdělávání, 1. stupeň. Výtvarná výchova, kombinovaná technika (kresba, malba), erby. Tato interaktivní prezentace je určena pro žáky 4. a 5. tříd 1. stupně. Žáci se v jednotlivých krocích seznamují s erby ČR (krajů), které slouží jako motivace k následné tvorbě vlastních erbů. Žáci se seznámí s „erbovou symbolikou“. Cílem je zamyslet se nad sebou samými a vytvořit erby charakterizující samotné žáky (vlastní obraz). To vše v rámci propojení výtvarné výchovy s učivem vlastivědy o ČR.

MŮJ ERB

Technika Erby KOMBINOVANÁ TECHNIKA (KRESBA S MALBOU) Kresba je výtvarná technika, při které se běžně využívají tužky, pastelky, voskové tužky, pastely, voskové pastely, křídy, rudky, uhly, olůvka, pera a tuš. Malba je výtvarná technika při které se nanášejí barvy v souvislé vrstvě na podklad, a to zpravidla pomocí štětce. My jsme použili kombinaci obou technik.

Motivace Erby V rámci výuky vlastivědy, kdy jsme probírali učivo o krajích České republiky, jsme si povídali i o erbech, které mají jednotlivé obce, města, kraje. Děti učivo zaujalo natolik, že jsme se rozhodli je výtvarně zpracovat. Motivace: Každý žák vytvoří svůj vlastní erb, který vystihne a charakterizuje jeho samotného. Povídání a prohlížení různých erbů (mezi erby ČR jsme našli i takové zajímavosti, jako je např. erb s motivem velblouda v Plzeňském kraji.).

Erby Pomůcky a materiál Příprava potřebných pomůcek a pracovního materiálu: - tvrdý papír velikosti A2 - dětmi připravená šablona erbu - pastelky a akvarelové pastely

Postup Erby 1. Na papír velikosti A2 si děti obkreslí tvar erbu, pak ho vystřihnou. 2. Následně si erb rozdělí na čtyři části a začnou jej dotvářet dle své vlastní představy. Alespoň jedna část by měla charakterizovat místo, které chtějí přiblížit (např. obyvatel České republiky, chovatel zvířat, hudebník, věřící apod.). 3. Takto navržený erb děti v další fázi dotváří barevně tak, aby byl pestrý a barevný. Poznámka: Vzhledem k tomu, že se jednalo o velké plochy, na barevné dotvoření erbů jsme v závěru využili akvarelových pastelek – lépe se s nimi dětem maluje pozadí.

Erby Závěrečná debata Tipy na otázky učitele: Který oficiální existující erb vás nejvíce zaujal a proč? Jak se vám práce na vlastním erbu dařila? Co pro vás bylo hlavní inspirací při vymýšlení vlastního erbu? Dokázali byste si tipnout, který erb patří konkrétním spolužákům? Podle čeho to poznáte? Které učivo byste si rádi zkusili zpracovat touto technikou?

Použitá literatura: Veškeré použité obrázky a fotografie byly pořízeny přímo ve výuce. Obrázky erbů byly pořízeny z internetu (jednalo se zejména o erby krajů ČR, které nepodléhají vlastnickým právům).