Rozbor konstrukčních úloh a jejich využití Prezentace na téma.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Advertisements

Konstrukce trojúhelníků
Užití Thaletovy kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Věty o shodnosti trojúhelníků
Konstrukce kosodélníka
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku Podle věty sss b a c 1. Přiřaď názvy stran na správné místo. C A B Kantor nejdříve nechá žáky vyřešit tuto otázku. A B.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Výška trojúhelníku Změř výšku svého spolužáka nebo spolužačky.
Konstrukce trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Planimetrie TROJÚHELNÍKY.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Výška trojúhelníka
Užití Thaletovy kružnice
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
THALETOVA VĚTA.
Shodnost trojúhelníků
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7.1 Těžnice v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
11.1 Kružnice trojúhelníku opsaná
Trojúhelník těžnice, výška
Konstrukce trojúhelníku
Užití Thaletovy kružnice
Obvod a obsah trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
M ATEMATIKA 9. ROČNÍK Opakování na 1. čtvrtletní práci.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku Známe-li všechny 3 jeho strany. Konstrukce podle věty sss (strana, strana, strana)
Množina bodů dané vlastnosti
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku II
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Vlastnosti trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku I
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Konstrukce trojúhelníku III
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Úsečky v trojúhelníku 3 Těžnice trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Rozbor konstrukčních úloh a jejich využití Prezentace na téma

Autor prezentace Mgr. Iryna Krotovych Gymnázium Jiřího Gutha-Jarkovského Truhlářská Praha 1

Úvod V této prezentaci rozebereme : - tvorbu konstrukčních úloh - některé typy konstrukčních úloh - způsoby řešeni konstrukčních úloh - jejích praktické využití

Tvorba konstrukčních úloh Postup řešeni konstrukční úlohy : - náčrtek - postup konstrukce - konstrukce - závěr

Co potřebujeme k tvorbě náčrtku : - potřebujeme vědět co chceme rýsovat - které parametry jsou k dispozici - bez použití přesných údajů načrtneme návrh konstrukce Náčrtek

Postup konstrukce a konstrukce Postup konstrukce je vlastně seznam pravidel, podle kterých krok za krokem tvoříme konstrukce.

Závěr Do závěru uvádíme, kolik řešení konstrukční úloha ve výsledku má.

Ukázky Tvorbu konstrukce a její plánování si ukážeme na příkladech konstrukčních úloh pro trojúhelníky

ACPbPb SbSb B tbtb vbvb p Postup konstrukce: C B1B1 A B2B2 m SbSb p tbtb vbvb Sestrojte trojúhelník ABC, je-li dáno: b = 7cm, tb = 5cm, vb = 4cm Náčrtek: Konstrukce: Závěr: Úloha má 2 řešení v jedné polorovině 1. úsečka  CA  ; b =  CA  = 7cm 2. přímka p; p  b,  bp  = v b = 4cm 3. bod S b ; S b  b,  CS b  =  S b A  4. kružnice m; m (S b ; t b ), t b = 5cm 5. bod B; B 1,2  m ∩ p 6. ∆ ABC

PaPa BC A vava b a 5. ∆ABC B A3A3 A2A2 A1A1 A4A4 C p q a Sestrojte trojúhelník ABC, je-li dáno: a = 6cm, b = 5cm, v a = 3cm Náčrtek: va va Konstrukce: Závěr: Úloha má v dané polorovině 2 řešení. b = 5cm Postup konstrukce: 1. úsečka  BC  ; a =  BC  = 6cm 2. kružnice m; m(C;b), b = 5cm 3. přímky p,q; p  q  a,  ap  =  aq  = v a = 3cm 4. bod A; A 1,2  m ∩ p, A 3,4  m ∩ q

APcPc SaSa B tata vcvc p C AB C SaSa tata vava q p m Sestrojte trojúhelník ABC, je-li dáno: c = 5cm, ta =2,5cm, vc = 3cm Náčrtek: Konstrukce: Závěr: Úloha má 2 řešení v jedné polorovině Postup konstrukce: 1. úsečka  AB  ; c =  AB  = 5cm 2. přímky p; p  c, c p  = v c = 3cm 3. přímky q; q  c, c q  = v c /2 = 1,5cm 4. kružnice m; m( A ; t a ), t a = 2,5cm 5. bod S a ; S a  m ∩ q 6.  B S a 7. bod C; C   B S a ∩ p 8. ▲ABC

Postup konstrukce: A BC βr a x O m A O x CB m r n β a X Sestrojte trojúhelník ABC, je-li dáno: a = 3cm, β = 70 , r = 2,5cm Náčrtek: Konstrukce: Závěr: Úloha má 2 řešení 1. kružnice m; m(O; r), r = 2,5cm 2. bod B; B  m 3. kružnice n; n(B;a), a = 3cm 4. bod C; C  m ∩ n 5. úhel CBX;  CBX = β = 70  6. bod A; A  m ∩  BX 7. ∆ ABC

Využití konstrukčních úloh ve stavebnictví Konstrukční úlohy a jejich postupy můžeme využívat v běžném životě. Příkladem toho je tvorba půdorysu při stavbě domu.

Zajímavý úkol pro studenty Jak ušít stan, aby se dal postavit a vešli se do něj 2 lidé sedící vedle sebe. Vytvořte konstrukci a zapište její postup.

Plán práce 1.Změřte výšku středně vysokého studenta vsedě. 2.Změřte šířku v ramenou 2 studentů sedících vedle sebe. 3.Určete celkovou výšku stanu. 4.Určit poměr mezi konstrukcí a ušitým stanem. 5.Vytvořte náčrtek, konstrukci a sepište její postup ve zvoleném poměru.

Ukázkový náčrtek šířka v ramenou 2 studentů výška studenta vsedě AB C E D FG

Závěr šířka v ramenou 2 studentů výška studenta vsedě A B C E D FG Nezapomeňte na stabilitu stanu a na zajištění dobrého odtoku vody (rovnostranný trojúhelník CDE ). Aby nedošlo k nechtěnému kontaktu s celtou a tím narušení odolnosti proti průsaku vody, přidáme cca 20 cm k šířce ramen dvou studentů.