Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ Př. Měděný drát má při teplotě 30°C délku 150 m. Určete jeho délku při teplotě 80°C. Tabulky - Součinitel teplotní roztažnosti mědi - 1,7.10-5K-1.
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Měrná tepelná kapacita látky
Potápění, plování a vznášení se stejnorodého tělesa v kapalině
Výpočet hmotnosti tělesa
Termika příklady.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Povrch a objem jehlanu procvičení
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Koule – popis, praktické úlohy
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
zpracovaný v rámci projektu
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Transkript prezentace:

Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem V. Hliníková lžíce o objemu 5,6 cm 3 má hmotnost 15,2 g. Urči hustotu hliníku. Řešení fyzikálních příkladů: V = 5,6 cm 3 (objem je v cm 3 ) m = 15,2 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3 Hustota hliníku je 2,7 g/cm 3. Postup při řešení příkladů: 1. zápis fyzikálních veličin 2. vztah pro výpočet hustoty 3. dosazení hodnot daných veličin 4. výpočet hustoty Výsledek zaokrouhlíme podle té z naměřených hodnot, která má nejmenší počet číslic.

V = 10 cm 3 (objem je v cm 3 ) m = 89 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3, Hustota mědi je 8,9 g/cm 3, Příklad 1: Měděná destička o objemu 10 cm 3 má hmotnost 89 g. Urči hustoty mědi v g/cm 3 i v kg/m 3. V = 32 cm 3 (objem je v cm 3 ) m = 16 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3, Hustota dřeva je 0,5 g/cm 3, to je 500 kg/m 3. Dřevěná kostka o objemu 32 cm 3 má hmotnost 16 g. Vypočítej hustotu dřeva v g/cm 3 i v kg/m 3. 8,9 g/cm 3 = 8,9 · 1000 kg/m 3 Příklad 2: 0,5 g/cm 3 = 0,5 · 1000 kg/m 3 = = 500 kg/m 3 = kg/m 3 to je kg/m 3.

V = 10 ml = 10 cm 3 (objem musíme převést na cm 3 ) m = 135 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3 Hustota rtuti je kg/m 3. Příklad 3: Měřením bylo zjištěno, že 10,0 ml rtuti má hmotnost 135 g. Vypočítej hustotu v jednotce kg/m 3. V = 0,13 cm 3 (objem je v cm 3 ) m = 2,51 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3 Hustota odpovídá hustotě zlata, šperk je tedy zlatý. Šperk má hmotnost 2,51 g a objem 0,13 cm 3. Je zlatý ? 13,5 g/cm 3 = 13,5 · 1000 kg/m 3 = Příklad 4: 19,3 g/cm 3 = 19,3 · 1000 kg/m 3 = = kg/m 3 = kg/m 3

V = 0,75 m 3 (objem je v m 3 ) m = kg (hmotnost v kg) ς = ? kg/m 3 Podstavec je ze žuly. Příklad 5: Podstavec má hmotnost kg a objem 0,75 m 3. Urči, z jaké látky je vyroben. V = 1,6 m 3 (objem je v m 3 ) m = 12,56 t = kg (hmotnost musíme převést na kg) ς = ? kg/m 3 Odlitek kovu má objem 1,6 m 3 a hmotnost 12,56 t. Urči druh kovu. Z tabulek: Příklad 6: Hodnotě hustoty kg/m 3 Z tabulek: odpovídá žula. Odlitek je z oceli. Hodnotě hustoty kg/m 3 odpovídá hustota oceli.

V = 2 l = 0,002 m 3 (objem je v m 3 ) m 1 = 340 g = 0,34 kg (hmotnost nádoby) m 2 = 4 kg (hmotnost nádoby s kyselinou) ς = ? kg/m 3 Hustota kyseliny sírové je kg/m 3. Příklad 7: Prázdná nádoba má hmotnost 340 g. Naplněná 2 litry kyseliny sírové má hmotnost 4 kg. Urči hustotu kyseliny sírové. V = 140 cm 3 (objem je v cm 3 ) m 1 = 0,8 kg = 800 g m 2 = 410 g (hmotnost v g) ς = ? g/cm 3, ? kg/m 3 Dvě součástky z bronzu mají hmotnost 0,8 kg a 410 g. Objem obou součástek je 137,5 cm 3. Jaká je hustota bronzu kg/m 3 ? Příklad 8: Hustota bronzu je kg/m 3. Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 92 – 93. m = m 2 – m 1 m = m 1 + m 2