Počítáme s celými čísly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Pravidla pro počítání s mocninami
Pravidla pro počítání s mocninami
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
9 CELÁ ČÍSLA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_98.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
Matematika a její aplikace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Násobení.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Nerovnice v podílovém tvaru
Dělení zlomků.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení racionálních čísel
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Racionální čísla.
Celá čísla.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Písemné dělení jednociferným dělitelem
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Sčítání a odčítání celých čísel
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Násobení zlomků.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Písemné násobení jednociferným činitelem
Dělení racionálních čísel
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Početní výkony s celými čísly: násobení
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Počítáme s celými čísly Celá čísla Počítáme s celými čísly

Sčítání (+3) + (-12) = - (12 – 3) - 9 (-2) (+4) + (4 – 2) + 2 (-3) výsledek je záporný |3| JE MENŠÍ |12| JE VĚTŠÍ (+3) + (-12) = - (12 – 3) - 9 (-2) (+4) + (4 – 2) + 2 (-3) (-5) - (3 + 5) - 8 (+5) + (4 + 5) + 9 výsledek je kladný |2| JE MENŠÍ |4| JE VĚTŠÍ

Sčítání a odčítání (zjednodušený způsob) nejprve odstraníme závorky použijeme jednoduché pravidlo: stejná znaménka před závorkou i v závorce můžeme nahradit znaménkem + opačná znaménka před závorkou i v závorce můžeme nahradit znaménkem - + ( +5 ) = +5 - ( +7 ) = -7

příklad 1 (-3) + (+5) – (-7) – (+9) + (-8) – (-2) = = - 3 + 5 + 7 – 9 – 8 + 2 = = + 5 + 7 + 2 – 3 - 9 – 8 = = + 14 – 20 = - 6

Násobení Pro násobení platí následující pravidla: jsou-li oba činitelé kladní nebo oba záporní je součin dvou celých čísel kladný je-li jeden činitel kladný a jeden záporný je součin dvou celých čísel záporný

Násobení – tabulka + + + . = - - + . = + - - . = - + - . =

Násobení - další pravidla je-li počet záporných činitelů sudý, je součin kladný je-li počet záporných činitelů lichý, je součin záporný násobíme-li celé číslo číslem –1 , změní se v opačné násobíme-li celé číslo nulou, je součin roven nule

Příklad 2 (-4) . (-5) . (+3) . (+2) . (+1) = +120 (-2) .(+5) . (-7) . (-3) . (+1) = - 210 (+5) . (-1) = (-5) (-4) . (-1) = (+4) (+5) . 0 = 0 (-4) . 0 = 0

Dělení Pro dělení celých čísel platí stejná pravidla jako pro násobení: je-li dělenec i dělitel kladný nebo dělenec i dělitel záporní je podíl kladný je-li dělenec záporný a dělitel kladný nebo dělenec kladný a dělitel záporný je podíl záporný