Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Benchmarking rozšířené působnosti obcí 3. typu Jana Voldánová, Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Strategický management
GIS Plzeňského kraje a projekty v rámci Digitální mapy veřejné správy Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Faktory ovlivňující způsob poskytování VS - hodnocení veřejných zakázek.
 Záměr napomoci úřadům na cestě za kvalitou  Propagace modelu CAF  Zjednodušení – zpříjemnění – zavádění modelu CAF  Předání dlouholetých zkušeností.
Téma 13: Finanční plánování
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Metody strategického řízení Kateřina Chabičovská
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Strategie regionu, obce
Česká rozvojová agentura (ČRA)
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Školení poskytovatelů sociálních služeb Benchmarking sociálních služeb realizované v rámci zakázky „Vytvoření informačního katalogu“ Projekt „Katalog.
úvodní školení přípravného a hodnotícího týmu a vedení úřadu
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Model intenzivní podpory
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené organizaci umožňuje: měřit výkon a porovnávat jej s výkonem ostatních neustále se zlepšovat a zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb

Proces benchmarkingu Benchmarking je cyklický proces řízení změn realizovaný v sedmi krocích 1. Výběr oblasti, agendy, služby pro benchmarking 2. Vypracování profilu služby, formulace dat a ukazatelů 3. Sběr a zpracování dat 4. Analýza dat a ukazatelů, identifikace nejlepších výkonů a mezer ve výkonech 5. Výběr a definování nejlepších praktických postupů 6. Návrh strategií a akčních plánů pro optimalizaci procesů a služeb

Proces benchmarkingu 7. Opakovaná analýza dosažených výsledků a optimalizovaných procesů Účel aktivity: Pro obce s rozšířenou působností kraje Vysočina připravit metodiku, aplikovat metodu benchmarkingu a zpracovat výsledky a výstupy

Proces benchmarkingu Specifické cíle: připravit zpracování metodiky benchmarkingového cyklu pro obce s rozšířenou působností kraje Vysočina, připravit a realizovat školení účastníků pro zapojení do benchmarkingového cyklu, aplikovat metodiku benchmarkingového cyklu pro obce s rozšířenou působností kraje Vysočina včetně metodického vedení, zpracovat metodiku přímých, nepřímých a režijních nákladů na vybrané agendy zpracovat výsledky a zajistit výstupy v písemné i elektronické podobě

Realizace a výsledky (pravidelná setkání)

Příklad výstupu

Společný hodnotící rámec – MODEL CAF jednoduchý nástroj sebehodnocení vhodný pro organizace veřejného sektoru, vč. samosprávy napomáhá využívat metod řízení kvality ke zlepšování výkonnosti a efektivnosti činnosti úřadů. může být využit pro celou organizaci, případně její část (kraj vs. krajský úřad, odbor…)

CAF, The Common Assessment Framework JAK JE MODEL SESTAVEN ? Na provedení sebehodnocení devíti kritérií Pět z nich se týká předpokladů pro dosahování výsledků Čtyři kritéria se týkají samotných výsledků Jednotlivá kritéria se dělí na subkritéria a ty dále na jednotlivé otázky; celkem je 27 subkritérií a desítky (stovky) otázek.

KRITÉRIA VÝSLEDKY se hodnotí podle panelu Bodové hodnocení Nejsou měřeny žádné výsledky*(lze přijmout i variantu koeficientů) 1 Jsou měřeny klíčové výsledky a vykazují negativní nebo stabilní trendy 2 Výsledky vykazují mírný pokrok 3 Výsledky vykazují značný pokrok 4 Jsou dosaženy vynikající výsledky a jsou provedena pozitivní porovnávání s vlastními cíli a záměry 5 Jsou dosaženy vynikající výsledky, jsou provedena pozitivní porovnávání s vlastními cíli a záměry, jsou dosaženy pozitivní výsledky benchmarkingu s příslušnými úřady

Příklad

Příklad

Metoda Balanced Scorecard Metoda The Balanced Scorecard (BSC) zvaná tež někdy jako metoda vyvážených ukazatelů je vhodným nástrojem pro měřeni účinnosti uplatňovaných strategií. Po rozšíření v podnikatelském světě se začala stále více uplatňovat ve veřejné správě, kde jsou její možnosti ještě výraznější pro vyšší míru komplexnosti výkonnostních ukazatelů zde uplatňovaných.

Schématické vyjádření

Schématické vyjádření Metoda umožňuje vytvoření přehledné strategické mapy. Strategická mapa obsahuje témata zapsaná v jednotlivých oválech a zprostředkovává pohled na strategii ze čtyř základních perspektiv – občanské, finanční, procesní, učení se a růstu.

Schématické vyjádření Témata strategické mapy směřuji k naplněni vize Strategická témata znázorňují ovály a ty jsou dále podrobněji popsány ve čtyřech perspektivách. Strategická témata jsou naplněna perspektivou občana a klienta. Tyto aktivity je třeba financovat a tak je perspektiva občana a klienta sycena perspektivou finanční. Veškeré popsané aktivity jsou zajišťovány perspektivou interních procesů. Nic z dosud uvedeného není možné realizovat bez lidí, jejich rozvoje a příslušných technologií. Proto je základem strategické mapy perspektiva učení se a růstu.

Měření účinnosti strategie Pro každý ovál je v další fázi projektu vytvořen určitý počet měřítek, která zachycují pozitivní, případně negativní vývoj úspěšnosti daného tématu. Vzniklou tabulku měřítek potom nazýváme BSC organizace. Tato tabulka je naplněna číselnými údaji, hodnotami jednotlivých měřítek a způsoby jejich měřeni v závislosti na prioritách.

Příklad BSC

Děkuji za pozornost!