Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Libor Lukáš předseda SRDIM
Trendy a nástroje propojování regionů v Evropě
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Pohled na budoucnost JE Dukovany ve světle státní jaderné legislativy Dana Drábová.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Statutární město Ostrava
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska
Strategické úkoly MD Pardubice
náměstek Ministerstva životního prostředí
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Vítáme Vás v Luhačovicích
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority střední a východní Moravy Problémy dopravní infrastruktury - příprava a legislativa LUHAČOVICE

Dopravní politika ČR a sektorové strategie 2 Máme nástroje k naplnění skutečných potřeb rozvoje dopravní infrastruktury ve srovnání s vyspělou Evropou ??? Finanční potřeba na dokončení dálniční sítě ČR je odhadována na 800 mld. Kč.  Hustota dálniční sítě ČR  10 km/1000 km 2  Hustota dálnic Evropa  20 – 57 km/1000 km 2

Strategie a zdroje financování dopravní infrastruktury 3 Dopravní sektorové strategie 2. fáze Kniha 9 - Rozsah dostupných veřejných zdrojů k financování investic a údržby existujícího systému Operační program doprava

DSS 2 a financování dopravní infrastruktury DSS2 financování a výhled 2014 – 2020 (2059/2070/2099)

Financování dopravní infrastruktury Plánovaná výstavba a výhled (zdroj: rsd.cz )  Dálnice = 140,4 km - 50 km  Rychlostní silnice = 743,9 km km Zdroj: DSS2 str.282 po roce 2023 !!!!!! 5 V oblasti dopravní infrastruktury ČR nedohání Evropu ale naopak Evropa nám utíká a rozdíly se prohlubují. Klíčovou oblastí pro zlepšení situace ve výstavbě DI je dnes investorská (ne)připravenost staveb

Regionální představitelé průmyslové a obchodní komunity, malých a středních podniků deklarují a doporučují urychleně dobudovat kapacitní dopravní spojení Norimberk – Praha - Brno – Hulín - Zlín – Púchov – Žilina – Košice – Kyjev jako: podporu investorů a spolupracujících firem ČR a SR dynamizaci existujícího stavu tradičních a perspektivních odvětví regionů podporu obchodních a investičních příležitostí v příhraničních oblastech regionů Doprava a ekonomický rozvoj 6

Silniční a dálniční síť ZK 7

Priority budování dopravní infrastruktury Zásadní význam pro region střední Moravy: Dokončení plánovaných koridorů a dopravní infrastruktury transevropských dopravních sítí TEN-T dokončit dálnici D1 v ČR jako hlavní dopravní tepnu spojující západ s východem republiky, a to urychlením výstavby chybějícího moravského úseku Říkovice - Přerov - Lipník nad Bečvou (tzv. „Průtah“ Přerovem řešit jako související součást) zahájit výstavbu rychlostní silnice R49 v úseku Hulín – Holešov – Fryšták a urychlit přípravu a realizaci navazujícího úseku Fryšták – Lípa s pokračováním na Vizovice a dále na hranici ČR/SR Střelná - Lazy pod Makytou. urychlit přípravu a výstavbu rychlostní silnice R55 Přerov - Olomouc a v úseku Otrokovice – Uherské Hradiště – Moravský Písek s prodloužením do Břeclavi a napojením na dálnici D2. (Ve spolupráci s MŽP dořešit technické řešení průchodu trasy R55 tzv. Bzeneckou Doubravou). pokračovat v přípravě a výstavbě silnice I/35 Valašské Meziříčí – Palačov (R48) a přípravě silnice I/57 obchvat Valašské Meziříčí s pokračováním na Vsetín. 8

Priority budování dopravní infrastruktury Zásadní význam pro region střední Moravy: Dokončení plánovaných koridorů a dopravní infrastruktury transevropských dopravních sítí TEN-T urychlit přípravu stavby a realizovat modernizaci trati č. 331 Otrokovice – Zlín - Vizovice urychlit proces přípravy a realizace modernizace a zdvoukolejnění trati Brno-Přerov pokračovat v přípravě výstavby plavební komory na řece Moravě – jez Bělov, čímž dojde k očekávanému prodloužení trasy Baťova kanálu z Otrokovic až do Kroměříže podporovat záměr vzniku veřejného logistického centra v Přerově, jako jedno z důležitých multimodálních center v rámci ČR. 9

Problémy dopravní infrastruktury – legislativní podmínky přípravy Veřejný zájem na dobudování dopravní infrastruktury (Zákon 13/1997 o PK - silnice / železnice …) Lippmanova definice: Veřejný zájem je zřejmě tím, co by si lidé vybrali, kdyby viděli jasně a racionálně, a jednali nezaujatě a benevolentně. Majetkoprávní příprava (Zákon 184/2006 o vyvlastnění / Zákon 416/2009 o urychlení výstavby) Cena/přístup Majetkoprávní příprava veřejně prospěšných staveb Zákon o liniových stavbách (Zákon xxx/201x o liniových stavbách - v kontextu všech zmiňovaných zákonů vstupujících do procesu přípravy) Jeden zákon, jedno řízeni, jeden úřad ?! Posouzení vlivů na životní prostředí a Výjimky z ochrany zvlášť chráněných druhů živočichů Posouzení vlivů na životní prostředí a Výjimky z ochrany zvlášť chráněných druhů živočichů (Zákon 100/2001 o posuzování vlivů - SEA / EIA, Zákon 114/1992 o ochraně přírody a krajiny v kontextu Zákona 183/2006 stavební zákon) Zachování ochrany životního prostředí / obstrukční postupy Zadávání veřejných zakázek Zadávání veřejných zakázek (limity – rozsah, počet zájemců, kvalifikace, vícepráce/FIDIC, dohled, přezkum) nechoďme „českou“ cestou – zachovejme pouze limity ze směrnice 2014/24/EU 10

Problémy dopravní infrastruktury – legislativní podmínky přípravy 11 schválením novely zákona 100/2011 v navrženém znění, bude velmi vážně ohrožen proces přípravy a realizace staveb a to i tak, že některá povolovací řízení se vrátí zpět na počátek projednávání záměrů a u rozestavěných staveb bude docházet k jejich zastavení. požadovat biologický průzkum a výjimky podle zákona 114/1992 je možné téměř kdykoliv a opakovaně bez ohledu na stav přípravy biologický průzkum trvá celý rok, řízení o výjimce min 6 měsíců a po uplynutí této doby se teoreticky můžeme dostat do absurdní situace, že se v lokalitě objeví další ZCHDŽ a znovu budeme dělat biologické průzkumy, hodnocení a žádat o výjimky.

Ing. Jaroslav Drozd Děkuji za pozornost 12