VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ČESKÁ REPUBLIKA – KVARTÉR, MALOOBCHOD.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_07_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Velkoobchod, maloobchod
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Tvorba marketingového mixu
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_16_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla Macillisová Tematický celek Management Ročník 4. ročník Datum tvorby 5. 6. 2012 Anotace výklad nové látky s problémovými otázkami Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Marketingový mix

Marketingový mix Výrobek (Product) Cena (Price) Distribuce (Place) - čtyři nástroje pro marketingové činnosti Označení jako 4P Výrobek (Product) Cena (Price) Distribuce (Place) Propagace (Promotion Někdy se rozšiřují o obal (Pack) a lidi (People)

Výrobek (1P) - je cokoliv, co firma nabízí zákazníkovi k uspokojení jeho potřeb Jádro Rozšířený výrobek Vlastní výrobek instalace záruka servis úvěr/leasing obal design kvalita značka Jádro

Obal výrobku Značka výrobku Funkce obalu: ochranná propagační - důležitá součást výrobku Funkce obalu: ochranná propagační informační rozlišovací manipulační ekologická Značka výrobku - je označením, pod kterým se výrobek nebo služba prodává Individuální značka každý výrobek má individuální značku Kmenová značka mnoho výrobků 4. 3. Značka výrobce prodává se pod označením výrobce Značka obchodu určuje si maloobchod 5. 6.

Ochranná známka - registrovaná značka s právní ochranou Nejstarší česká grafická ochranná známka (1893) – logo Poldiny Huti (Poldi Kladno) 7. Druhá nejstarší je grafická známka – kresba slona (1896) – největší středoevropský výrobce školních a výtvarných potřeb KOH-I-NOOR (České Budějovice) 8.

Funkce ochranné známky Rozlišovací Ochranná Monopolizační Propagační Druhy registrace ochranné známky národní – probíhá v určité zemi mezinárodní – probíhá po celém světě unijní – registrace v Evropské unii Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO, World Intellectual Property Organization) – založena 1967 a od 1974 specializovaná agentura OSN. Sídlí v Ženevě a v současnosti má 184 členských států světa. 9.

Cena (2P) Cenové strategie Skimming - vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby Cenové strategie Skimming – to skim („slíznout smetanu z mléka“) - získat co největší zisk pro firmu z tržního podílu - cena vychází z image, kvality, ojedinělosti výrobku Pronikání - penetration pricing - stanovit co nejnižší cenu na přilákání zákazníků Psychologie ceny a cenové triky - ceny končící na 9 - cenové řady - procentní sleva - sezonní výprodeje - prestižní cena 10.

Distribuce (3P) Velkoobchod - veškeré činnosti společnosti, které činí produkt nebo službu dostupnou zákazníkovi Velkoobchod firma, která nakupuje zboží od výrobců za účelem dalšího prodeje Typy velkoobchodů tradiční – nakupuje na fakturu a prodává dál velkoobchod s doplňkovými službami – např. poskytování úvěru Cash & Carry – prodává drobným obchodníkům při placení v hotovosti agenti a komisionáři – nevlastní prodávané zboží, zprostředkovávají prodej určitého zboží První obchodní dům Makro otevřen v r. 1968 v Amsterodamu. V ČR patří do sítě Makro Cash & Carry 12 velkoobchodů. 11.

Maloobchod - firma, která prodává zboží koncovému zákazníkovi Rozlišujeme: pultový prodej samoobslužný prodej ambulantní prodej zásilkový prodej internetový prodej Typy maloobchodních jednotek: Prodejna se zbožím denní potřeby – Jednota, Pramen, večerky, … Specializovaná prodejna – knihkupectví, hračkářství, drogerie, … Specializovaná velkoprodejna – Ikea, Kika,Asko, … Hobbymarket – OBI, Baumax, Globus, … Supermarket – Billa, Albert, Spar, Terno, … Hypermarket – Tesco, Interspar, Hypernova, Kaufland, …

Propagace (4P) - zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky Propagační mix reklama – placená neosobní komunikace pro ovlivnění nákupního chování podpora prodeje – představuje motiv prodeje public relations – získání porozumění a podpory lidí přímý marketing – přímý kontakt mezi zadavatelem a adresátem osobní prodej – tváří v tvář, je možná zákazníkova zpětná reakce Public relations – ukázka ve filmu Smrt krásných srnců Přímý marketing – prodej poštou, TV shop, Telemarketing Reklama – noviny, časopisy, rozhlas, televize Podpora prodeje – vzorky (kosmetika) 12.

Zdroje: 1. Ing. Marek Moudrý: Marketing – základy marketingu 2. Ing. Jaroslav Zlámal, P.D., Ing. Zdeněk Mendl: Ekonomie nejen k maturitě – Ekonomika podniku 3. AUTOR NEUVEDEN. www.adidas-info.cz [online]. Dostupný na WWW: <http://www.adidas-info.cz/adidas-logo>. 4. AUTOR NEUVEDEN. logos.wikia.com [online]. Dostupný na WWW: <http://logos.wikia.com/wiki/File:Cif_logo.png>. 5. AUTOR NEUVEDEN. www.seeklogo.com [online]. Dostupný na WWW: <http://www.seeklogo.com/clever-logo-31352.html>. 6. AUTOR NEUVEDEN. www.bkstudanka.cz [online]. Dostupný na WWW: <http://www.bkstudanka.cz/olma-narodni-finale-v-minibasketbalu-2011/za%C2%A1kladna%C2%AD-cmyk>. 7. AUTOR NEUVEDEN. www.hornictvi.info [online]. Dostupný na WWW: <http://www.hornictvi.info/techpam/kladno/kladno.htm>. 8. AUTOR NEUVEDEN. www.koh-i-noor.cz [online].Dostupný na WWW: <http://www.koh-i-noor.cz/spolecnost/ochranne-znamky>. 9. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:WIPO1.JPG>. 10. MIROSLAV KOŠA. www.google.cz [online]. Dostupný na WWW: <http://www.miroslavkosa.cz/projects/cenovky/>. 11. DENÍK/DAVID TANEČEK. zdarsky.denik.cz [online].Dostupný na WWW: <http://zdarsky.denik.cz/podnikani/20110309_ji_nakupovat-v-makru-lze-uz-take-v-d03c.html>. 12. AUTOR NEUVEDEN. www.xparfemy.cz [online]. Dostupný na WWW: <http://www.xparfemy.cz/marc-jacobs-bang-bang-odstrik-panska-edt-1-ml-p-41488.html>