Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Geologie a pedologie - cvičení č. 1
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Agroekologie Pedologie
Katedra pedologie a ochrany půd
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdy jsou všude kolem nás.
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Planeta Země – Pedosféra
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
POVRCH ZEMĚ SE MĚNÍ ZVĚTRÁVÁNÍ.
PEDOSFÉRA.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.29 –PŮDA JAKO ZRCADLO KRAJINY- pracovní list
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Pedosféra.
Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Litosféra a desková tektonika
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA.
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
Půdy České republiky Igor Dostal.
Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
Půda skupina č. 1 Berek Matěj, Humplík Lukáš, Sýkora Štěpán, Kupková Pavlína.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Globální půdy
Tošková, Jakschová Proske, Bednarz
Jakost potravin.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
PŮDOZNALSTVÍ.
Půdy, pedologie, pedogeografie
V okolí ZŠ Jílovská Praha 4
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
PEDOSFÉRA.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Pedologie a ochrana půd
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Globální půdy
Hodnocení jakosti mouky:
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Fyzická geografie Zdeněk Máčka
Fyzická geografie Zdeněk Máčka
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Půdy.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Půdy.
Transkript prezentace:

Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU Fyzikální a chemické vlastnosti: objemová hmotnost (hustota) barva struktura konzistence hloubka vlhkost vzdušnost teplota půdní reakce (kyselost / zásaditost) obsah koloidů obsah živin půdní sorpce

Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU Posuzování vlastností půd: a) v terénu (na profilu půdní sondy) b) v laboratoři (rozbory půd. vzorků) Horizonty půdy = určují se podle pedogenetického procesu Půdní vrstvy = určují se podle rozdílů v půdotvorném materiálu Pedogenetické půdní horizonty podle vnějších znaků (barva a mocnost horizontu, …). Diagnostické půdní horizonty podle vnitřních znaků (půdní reakce, obsah látek, nasycenost, …)

Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU Posuzování vlastností půd: a) v terénu (na profilu půdní sondy) b) v laboratoři (rozbory půd. vzorků) Horizonty půdy = určují se podle pedogenetického procesu Půdní vrstvy = určují se podle rozdílů v půdotvorném materiálu Pedogenetické půdní horizonty podle vnějších znaků (barva a mocnost horizontu, …). Diagnostické půdní horizonty podle vnitřních znaků (půdní reakce, obsah látek, nasycenost, …)