Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Lineární rovnice se závorkami
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
metoda dosazovací, sčítací
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Úhly – grafické přenášení
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řešení soustav lin. rovnic
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – dosazovací metoda
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustavy rovnic počet řešení. x + y = 6 2x – y = 6 zvolíme sčítací metodu 3x = 12 x = y = 6 y = 2 zk.: L 1 = = 6 P 1 = 6L 1 = P 1 L 2 = 8.
ROVNICE a NEROVNICE 04 Soustavy rovnic I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Soustava lineárních rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu):
Soustavy lineárních rovnic
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Soustavy lineárních rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic VY_32_INOVACE_14 Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic Matematika pro 9. třídu – Algebra – Číslo a proměnná – Rovnice – Soustavy rovnic Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_14 – Sčítací metoda SLR autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. V prezentaci je v bodech uveden postup při výpočtu neznámých ze soustavy dvou rovnic, a to metodou sčítací. Následují vzorové řešené příklady.

Sčítací metoda – spočívá v následujících krocích: 1. rovnice sečteme tak, aby jedna neznámá vypadla 1´. někdy je nutné před bodem 1. jednu z rovnic vhodně násobit 2. zůstane jedna rovnice o jedné neznámé 3. tuto neznámou z rovnice vypočítáme 4. druhou neznámou dopočítáme dosazením vypočtené neznámé do jedné ze zadaných rovnic 5. správnost výsledku ověříme zkouškou 6. zapíšeme řešení jako uspořádanou dvojici

[x,y]= [1/2,-2] + 8x – 3y = 10 – 8x – 2y = 0 8x + (– 8x) – 3y + (– 2y) Řešte soustavu lineárních rovnic sčítací metodou 8x – 3y = 10 + – 8x – 2y = 0 8x + (– 8x) – 3y + (– 2y) = 10 + 0 8x – 8x – 3y – 2y = 10 + 0 Zk: L1([1/2,-2])= 8 .1/2 – 3 . (-2) = 4 + 6 = 10 P1([1/2,-2])= 10 L1=P1 0.x – 5y = 10 – 5y = 10 – 8. x – 2. (– 2) y = 0 y = 10 : (– 5) – 8x = – 4 [x,y]= [1/2,-2] Řešením soustavy lin. rovnic je uspořádaná dvojice [1/2,-2]. L2([1/2,-2])= -8. 1/2 – 2 . (-2) = -4 + 4 = 0 P2(([1/2,-2])= 0 L2=P2 y = – 2 x = 1/2

[x,y]= [6,-6] | . (– 2) + 9x + 6y = 18 2x + 3y = – 6 9x + 6y = 18 Řešte soustavu lineárních rovnic sčítací metodou 9x + 6y = 18 | . (– 2) 2x + 3y = – 6 9x + 6y = 18 + –4x – 6y = 12 9x + (– 4x) + 6y + (– 6y) = 18 + 12 Zk: L1([6,-6])= 9.6 + 6 . (-6) = 54 - 36 = 18 P1([6,-6])= 18 L1=P1 5.x + 0y = 30 5x = 30 9. 6 x + 6. y = 18 Řešením soustavy lin. rovnic je uspořádaná dvojice [6,-6]. [x,y]= [6,-6] x = 6 54 + 6y = 18 L2([6,-6])= 2.6 + 3.(-6) = 12 - 18 = -6 P2(([6,-6])= -6 L2=P2 y = – 6