Výsledky šetření agentury STEM mezi prodejci tabákových výrobků, výsledky kontrolních nákupů Aliance Zákon 18 Únor 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Instituce sloužící k obchodování s cennými papíry Téma „Finanční trh“
ÚVOD DO MARKETINGU.
Kontrola dodržování podmínek prodeje tabákových výrobků
Setkání s novináři, Vimperk k tématu Vládní návrh zákona o NP Šumava … fám už bylo dost … Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.
Způsoby stanovení ceny
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
 EACT ve spolupráci s Deloitte a Atos Consulting zvou k účasti na SEPA Survey 2008, kde máme ojedinělou šanci poukázat na problémové body, které SEPA.
Nepovedený večer v Music Baru Canistr
Aktuální úkoly celní správy v oblasti práva duševního vlastnictví
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
POSTAVENÍ REVIZNÍHO LÉKAŘE V SOUČASNÉM SYSTÉMU VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ (zpracováno podle Calta,J.: Co ovlivňuje postavení RL v ČR, 5. Slovensko.česká.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Daň z přidané hodnoty – úvodní informace
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Přístupnost internetové prezentace Českého statistického úřadu
Mgr. LENKA FRANKOVÁ Zákon o svobodném přístupu k informacím v praxi Výsledky dotazníkového šetření.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
Ekonomická gramotnost
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. prosince 2014.
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Statistika inovací v Českém statistickém úřadě Odpovědné a kontaktní osoby: Ředitelka odboru statistik rozvoje společnosti: Ing.
1 VŠFS MEI KSB ZS 2007/08 Konzultace
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
Operační program RYBÁŘSTVÍ
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Účinná kontrola kvality pohonných hmot © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Trh Pavel Šuranský.
Projekt: „Prevence konzumace alkoholu nezletilými v Plzni“
Průběh projektu - připomínky hodnotitelů Posouzení psychosociálních rizik Kampaň Evropské inspekce SLIC 2012 MUDr.Vladimíra Lipšová SZÚ.
Systém kontrolní činnosti SEI
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obchodní činnost v pojišťovně.
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Alkohol v ČR MUDr. Ferdinand Polák, Ph.D. náměstek ministra pro zdravotní péči Ministerstvo zdravotnictví.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP Název školy SPŠ.
Současný stav užívání tabáku a alkoholu v ČR Seminář PSP ČR 27. května 2014 MUDr. Hana Sovinová, Státní zdravotní ústav PhDr. Ladislav Csémy, Psychiatrické.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
Patří k ní trh jako všeobecná i konkrétní prodejní možnost. Realizace zboží na trhu probíhá vždy v konkrétních podmínkách. Etapy procesu prodeje: vzbuzení.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Projekt Karmelka: Školní kiosek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
Transkript prezentace:

Výsledky šetření agentury STEM mezi prodejci tabákových výrobků, výsledky kontrolních nákupů Aliance Zákon 18 Únor 2009

Parametry průzkumu: průzkumy byly realizovány v letech 1999, 2000, 2004 a 2007 šetření bylo vždy prováděno na 600 různých prodejních místech Prodejny potravin, samoobsluhy 28,8% Stánky/kiosky na ulici17,2% Trafiky, „kamenné“ prodejny21,0% Restaurace, hotely, kavárny23,0% Dotazování bylo prováděno:

Zásadní závěry průzkumu: 1/3 prodejců tabákových výrobků vědomě přestupuje zákon! Prodejci cigaret si problém kouření mladistvých v naší společnosti dobře uvědomují. Téměř všichni prodejci tabákového zboží vědí o tom, že je zakázáno prodávat cigarety osobám mladším 18 let. Třetina prodejců přiznává, že při prodeji cigaret často přehlédne, kolik je kupujícímu let. Pětina prodejců přiznává, že občas prodá cigarety zákazníkovi, který vypadá, že mu ještě nebylo 15 let. Přibližně čtvrtina prodejců prodá cigarety osobě mladší 15 let, která tvrdí, že je kupuje pro rodiče. Prodejci cigaret vědí, že mohou být pokutováni a někteří byli kontrolování, vůbec jim ale není jasné, které instituce mohou dodržování „Zákona 18“ kontrolovat a naprosto tápou v tom, které instituce mohou ukládat pokuty. Prodejci nemají rovněž příliš jasno v tom, komu může být finanční sankce za porušování zákona udělena – polovina z nich tvrdí, že prodávajícímu i provozovateli (majiteli) prodejního místa, třetina říká, že jen prodávajícímu a pětina, že jen provozovateli.

STEM 2007

"Je podle Vás správné, že nový zákon ukládá prodejcům cigaret, aby na místech prodeje umístili zjevně viditelný text zákazu prodeje tabákových výrobků osobám mladším 18 let, napsaný černými písmeny na bílém podkladu, o velikosti písmen nejméně 5 cm?" STEM 2007

Kontrolní nákupy Aliance Zákon 18 figuranti Aliance Zákon 18 žádají tabákové výrobky nákupy provádí výhradně osoby starší 18 let, které však svým vzhledem a chováním vzbuzují pochybnosti o své zletilosti při žádosti o doložení věku odhalí pravý důvod své návštěvy a prodejci předají dárek – odměnu za poctivost pakliže je prodejce ochoten tabákový výrobek prodat s omluvou odchází testování probíhá anonymně, zjištěné výsledky mají pouze statistický charakter testování probíhalo v letech 2006 a 2007 v prodejnách v celé ČR v roce 2008 v 500 prodejnách ve třech krajích ČR

Kontrolní nákupy celá ČR

Kontrolní nákupy v roce 2008