Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Kvíz o [vašem tématu] [Vaše jméno] 5. září 2006.
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červenec 2012 Určeno pro 9. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 45 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Vesmír právníků Lidé svou činností zasahují do kosmického prostoru, tj. do výšek větších než sto kilometrů nad povrchem Země. Státy zastoupené v Organizaci spojených národů se dohodly, že činnost v kosmickém prostoru a na kosmických tělesech podléhá kosmickému právu. Nejdůležitějším rozhodnutím je, že kosmický prostor a žádné kosmické těleso (např. Měsíc) nesmějí být použity pro válečné účely. Kosmické právo přes dlouhé debaty odborníků zůstává bohužel v plenkách. Většinu smluv, jež tvoří základ kosmického práva, řada států nepodepsala nebo dosud neratifikovala. Nejsou pro ně tedy závazné. Navíc se k některým smlouvám nepřidaly dosavadní kosmické velmoci včetně USA, Ruska a Číny. Právníci se ještě nedokázali dohodnout na tom, kde začíná kosmický prostor. Vzniká dojem, že státním zájmům je dávána přednost před zájmy všelidskými. To není užitečné pro zachování lidského rodu na Zemi. Řešení: A) Politici jednotlivých států se ochotně dohodli na kosmickém právu. B) Používat kosmická tělesa k válečným účelům se může jen omezeně. C) Smlouvy týkající se kosmického práva jsou závazné pro všechny státy. D) Je neužitečné, že smlouvy kosmického práva nepodepsaly všechny státy. Správnou odpovědí je varianta D). Podle informací v uvedeném textu rozhodněte, které z následujících tvrzení je pravdivé. A) Politici jednotlivých států se ochotně dohodli na kosmickém právu. B) Používat kosmická tělesa k válečným účelům se může jen omezeně. C) Smlouvy týkající se kosmického práva jsou závazné pro všechny státy. D) Je neužitečné, že smlouvy kosmického práva nepodepsaly všechny státy.

Úloha č. 46 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Vesmír právníků Lidé svou činností zasahují do kosmického prostoru, tj. do výšek větších než sto kilometrů nad povrchem Země. Státy zastoupené v Organizaci spojených národů se dohodly, že činnost v kosmickém prostoru a na kosmických tělesech podléhá kosmickému právu. Nejdůležitějším rozhodnutím je, že kosmický prostor a žádné kosmické těleso (např. Měsíc) nesmějí být použity pro válečné účely. Kosmické právo přes dlouhé debaty odborníků zůstává bohužel v plenkách. Většinu smluv, jež tvoří základ kosmického práva, řada států nepodepsala nebo dosud neratifikovala. Nejsou pro ně tedy závazné. Navíc se k některým smlouvám nepřidaly dosavadní kosmické velmoci včetně USA, Ruska a Číny. Právníci se ještě nedokázali dohodnout na tom, kde začíná kosmický prostor. Vzniká dojem, že státním zájmům je dávána přednost před zájmy všelidskými. To není užitečné pro zachování lidského rodu na Zemi. Řešení: A) vyvíjí se B) je užvaněné C) je v začátcích D) upadá v zapomnění Správnou odpovědí je varianta C). Které z následujících vyjádření je svým významem nejbližší spojení zůstává v plenkách v uvedeném textu? A) vyvíjí se; B) je užvaněné; C) je v začátcích; D) upadá v zapomnění

Úloha č. 47 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Který z následujících údajů uvedených v knize udává, v jak velkém počtu kusů byla kniha vydána? A) vydání B) náklad C) signatura D) výtisk Řešení: A) vydání B) náklad C) signatura D) výtisk Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 48 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících dvojic slov jsou obě slova synonyma? A) shovívavý – příjemný B) pokojný – pomalý C) přičinlivý – snaživý D) výjimečný – náročný Řešení: A) shovívavý – příjemný B) pokojný – pomalý C) přičinlivý – snaživý D) výjimečný – náročný Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 49 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících sousloví nelze nahradit jednoslovným pojmenováním vyjádřeným podstatným jménem? A) propisovací tužka B) televizní pořad C) spací pytel D) petrolejová lampa Řešení: A) propisovací tužka - propisovačka B) televizní pořad C) spací pytel - spacák D) petrolejová lampa - petrolejka Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 50 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících možností je nesprávně užito slova adaptace/adaptovat? A) Viděli jsme slavnou filmovou adaptaci Tří mušketýrů. B) Sestra se v Kanadě stále nemohla adaptovat. C) Rodiče se rozhodli adaptovat na dálku indického chlapce. D) Petr se pokoušel adaptovat divadelní scénář. Řešení: A) Viděli jsme slavnou filmovou adaptaci Tří mušketýrů. B) Sestra se v Kanadě stále nemohla adaptovat. C) Rodiče se rozhodli adaptovat na dálku indického chlapce. D) Petr se pokoušel adaptovat divadelní scénář. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 51 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících jazykových příruček lze najít informaci o správném užití a významu slova kýžený? A) v Pravidlech českého pravopisu B) v Etymologickém slovníku C) ve Slovníku cizích slov D) ve Slovníku spisovné češtiny Řešení: A) v Pravidlech českého pravopisu B) v Etymologickém slovníku C) ve Slovníku cizích slov D) ve Slovníku spisovné češtiny Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 52 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Který z následujících jazyků nepatří mezi germánské jazyky? A) finština B) angličtina C) norština D) švédština Řešení: A) finština B) angličtina C) norština D) švédština Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 53 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Které z následujících slov je odvozeno předponou i příponou? A) trojskokan B) alobal C) podpatek D) vodnický Řešení: A) troj-skok-an B) al-obal C) pod-patek D) vodnický Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 54 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) U které z následujících dvojic slov platí vztah ZÁKLADOVÉ SLOVO ? ODVOZENÉ SLOVO? A) nástroj ? nastrkat B) deník ? nočník C) počítat ? počítač D) zámek ? zamezit Řešení: A) nástroj ? nastrkat B) deník ? nočník C) počítat ? počítač D) zámek ? zamezit Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 55 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Ve které z následujících dvojic tvarů slov mohou být obě uvedená slova pouze neohebným slovním druhem? A) jsem – sem B) jsi – si C) tu – tam D) včas – zas Řešení: A) jsem – sem B) jsi – si C) tu – tam D) včas – zas Správnou odpovědí je varianta D).