Management kontinuity činností organizace Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA auditor, United Registrar of Systems
Management kontinuity ČSN BS 25999-1:2009 Management kontinuity činností organizace – část 1: Soubor zásad BS 25999-1:2006 Business continuity management – Part 1: Code of practice BS 25999-2:2007 Business continuity management – Part 2: Specification dle normy BS 25999-2:2007 je možno provést certifikaci – ověření stavu implementace systému BCM nezávislým auditem certifikační společností
Management kontinuity systémové normy princip PDCA, zlepšování systému členění BS 25999-2 1 vymezení rozsahu 2 termíny a definice 3 ustavení systému BCM, dokumentace, záznamy 4 zavedení a provozování systému BCM, strategie, odezva, údržba, testování 5 monitorování a revize BCM, interní audit, přezkoumání vedením 6 údržba a zlepšování, nápravná a preventivní opatření
Management kontinuity kontinuita činností organizace strategická a taktická způsobilost organizace reagovat na incidenty a přerušení činností za účelem pokračování provozu organizace na přijatelné, předem stanovené úrovni management kontinuity činností organizace vychází z analýzy rizik (identifikace hrozeb a dopadů), zahrnuje řízení obnovy nebo pokračování činností v případě jejich přerušení a řízení celkového programu pomocí tréninku/školení, testování a přezkoumávání systému
Management kontinuity cílová doba obnovy stanovený cílový čas pro opětovné - zahájení dodávek produktů a služeb - zahájení výkonu nebo činnosti - obnovení systému IT nebo aplikace po incidentu role vedení odpovědnost za systém BCM, strategie, zdroje management incidentů (odezva na incident, realizace plánu kontinuity, realizace plánů obnovy)
Management kontinuity co je management kontinuity činností organizace(BCM) zvyšuje odolnost organizace proti narušení schopnosti dosahovat cíle organizace metoda obnovení schopnosti realizovat produkty a služby způsobilost zvládat přerušení činností organizace BCM a strategie organizace BCM je součástí strategie organizace BCM – vztah s managementem rizik doplněk rámce managementu rizik – analýza dopadů přerušení, nastavení odezev a doby obnovy
Management kontinuity důvod aplikace BCM odpovědnost vedení za udržení schopnosti organizace fungovat bez přerušení, případné legislativní požadavky přínosy efektivního programu BCM identifikace klíčových produktů a služeb management incidentů k zajištění efektivní odezvy identifikace dopadů přerušení činností efektivní odezva na přerušení, minimalizace dopadů schopnost řídit nepojistitelná rizika testování odezvy procvičováním zvýšení reputace
Management kontinuity přínosy efektivního programu BCM potenciální konkurenční výhoda schopnosti udržet činnost, dodávky spolupráce mezi týmy zajištění funkce organizace v souladu se zákony a předpisy schopnost plnit požadavky zainteresovaných stran
Děkuju za pozornost