Management kontinuity činností organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Presentation Title.
Konference "Bezpečnost v podmínkách organizací a institucí ČR"
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Změny požadavků podle nové normy
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Global network of innovation Business Continuity Planning Siemens Business Services Jiří Hubálek.
Facility management ČSN EN
Efektivní informační bezpečnost
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
Město Šlapanice průkopník moderního řízení ve veřejné správě 20. února Národní konference kvality ve veřejné správě.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Systémy managementu jakosti
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Koncepce environmentální bezpečnosti
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
Systém managementu jakosti
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Zásady řešení informační bezpečnosti
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
HACCP.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Teorie auditu, fáze auditu, správné auditní postupy, Audit podle ISO Doc. Ing. Michal Voldřich CSc. Ing. Jan Pivoňka ing. Rudolf Ševčík Ph.D.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Systém managementu jakosti 3
Presentation Title 1st September 2002
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Management kontinuity činností organizace Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA auditor, United Registrar of Systems

Management kontinuity ČSN BS 25999-1:2009 Management kontinuity činností organizace – část 1: Soubor zásad BS 25999-1:2006 Business continuity management – Part 1: Code of practice BS 25999-2:2007 Business continuity management – Part 2: Specification dle normy BS 25999-2:2007 je možno provést certifikaci – ověření stavu implementace systému BCM nezávislým auditem certifikační společností

Management kontinuity systémové normy princip PDCA, zlepšování systému členění BS 25999-2 1 vymezení rozsahu 2 termíny a definice 3 ustavení systému BCM, dokumentace, záznamy 4 zavedení a provozování systému BCM, strategie, odezva, údržba, testování 5 monitorování a revize BCM, interní audit, přezkoumání vedením 6 údržba a zlepšování, nápravná a preventivní opatření

Management kontinuity kontinuita činností organizace strategická a taktická způsobilost organizace reagovat na incidenty a přerušení činností za účelem pokračování provozu organizace na přijatelné, předem stanovené úrovni management kontinuity činností organizace vychází z analýzy rizik (identifikace hrozeb a dopadů), zahrnuje řízení obnovy nebo pokračování činností v případě jejich přerušení a řízení celkového programu pomocí tréninku/školení, testování a přezkoumávání systému

Management kontinuity cílová doba obnovy stanovený cílový čas pro opětovné - zahájení dodávek produktů a služeb - zahájení výkonu nebo činnosti - obnovení systému IT nebo aplikace po incidentu role vedení odpovědnost za systém BCM, strategie, zdroje management incidentů (odezva na incident, realizace plánu kontinuity, realizace plánů obnovy)

Management kontinuity co je management kontinuity činností organizace(BCM) zvyšuje odolnost organizace proti narušení schopnosti dosahovat cíle organizace metoda obnovení schopnosti realizovat produkty a služby způsobilost zvládat přerušení činností organizace BCM a strategie organizace BCM je součástí strategie organizace BCM – vztah s managementem rizik doplněk rámce managementu rizik – analýza dopadů přerušení, nastavení odezev a doby obnovy

Management kontinuity důvod aplikace BCM odpovědnost vedení za udržení schopnosti organizace fungovat bez přerušení, případné legislativní požadavky přínosy efektivního programu BCM identifikace klíčových produktů a služeb management incidentů k zajištění efektivní odezvy identifikace dopadů přerušení činností efektivní odezva na přerušení, minimalizace dopadů schopnost řídit nepojistitelná rizika testování odezvy procvičováním zvýšení reputace

Management kontinuity přínosy efektivního programu BCM potenciální konkurenční výhoda schopnosti udržet činnost, dodávky spolupráce mezi týmy zajištění funkce organizace v souladu se zákony a předpisy schopnost plnit požadavky zainteresovaných stran

Děkuju za pozornost