Pedagogické minimum – lektorské dovednosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Inovační kurz pro sanitáře
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Jak se uplatnit na trhu práce
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Vzájemná hospitační činnost
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Vzdělávání zaměstnanců v Národním ústavu pro vzdělávání,
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Péče o osoby s afázií.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Teorie vzdělávání dospělých
Vzdělávání zaměstnanců v Národním ústavu pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků EVROPSKÝ.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Péče o osoby s afázií.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Jak zvládat zlost a agresivitu
Prezentační a komunikační dovednosti
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

Pedagogické minimum – lektorské dovednosti Mgr. Olin Horáček

Vzdělávací cíl Cílem semináře je výcvik základních kompetencí lektora, komunikačních dovedností, osvojení didaktických metod a technik, využívání zpětné vazby, adaptace na konkrétní cílovou skupinu, předvídání krizových momentů a práce s nimi, rozšíření možností uplatnění pracovníka o předávání nabytých kompetencí ostatním.

Obsah Specifika vzdělávání dospělých Profil lektora Prezentační a komunikační dovednosti Kontakt se skupinou, pozitivní klima, konfliktní a krizové situace Efektivní metody a formy výuky

Vzdělávání je sladkým plodem hořkého kořene. Motto Vzdělávání je sladkým plodem hořkého kořene. Marcus Porcius Cato

Specifika vzdělávání dospělých Učení a vzdělávání jako součást lidského života v celém jeho průběhu Specifika vzdělávání v dospělém věku, proměny motivace Vývoj vzdělávání dospělých Současné trendy a úkoly vzdělávání dospělých

Profil lektora osobnostní kvality styl jednání etika orientace na klienta individuální a klientský přístup

Prezentační a komunikační dovednosti Jak připravit prostor pro prezentaci/seminář Pohyb v prostoru, zóny pro pohyb a přecházení Řeč těla, gesta, pohled, ruce, pohyb Oční kontakt Práce s otázkami Práce s hlasem Využití AV techniky a flipchartu 

Prezentační a komunikační dovednosti Jak sestavit projev/prezentaci Jak začít a jak zakončit Jak odbourat trému Jak si udržet pozornost po dobu prezentace Příprava prezentace, zásady pro dosažení úspěchu Práce se zpětnou vazbou Nácvik prezentací před kamerou – microteaching

Kontakt se skupinou pozitivní klima konfliktní a krizové situace řešení kritiky a negativních reakcí

Efektivní metody a formy výuky Jak si pamatujeme: 20% z toho, co slyšíme 30% z toho, co vidíme 80% z toho, co sami formulujeme 90% z toho, co sami děláme Z toho důvodu je nutné volit aktivizující metody.  

Aktivizující metody Příklady rozhovor diskuse řešení problémů simulace situační a inscenační metody skupinová a kooperativní výuka projektové učení

Děkuji za pozornost!