Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Advertisements

1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Řeč, jazyk, mluva.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Umění prezentace.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Prezentační dovednosti
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
(specifické prostředí ve škole)
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Stylistika Marcela Jurková.
1 Komunikace a prezentace/ C8 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
Obhajoba maturitní práce
KOMUNIKACE V..
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
ICV VUT v BRNĚ Synergie Modul „Informačně poradenské služby“ Životopis (CV) a Assessment centrum Magda Šustrová, Jiří Černý.
PŘÍPRAVA PREZENTACE Ing. Česlava Lukaštíková SPŠ Karviná.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace a prezentace/ C4
PROCVIČENÍ MOZKOVÝCH HEMISFÉR, IMPROVIZACE Prezentační techniky
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikace a prezentace/ C7
Michal Rameš, Martin Pína, Jan Panáček
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
Pedagogická komunikace
aneb Assessment Centre a Development Centre
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Projev a image prezentujícího
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Kritéria hodnocení písemné práce
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink

Obsah Úvod Jak připravit prezentaci (obsah a forma) Vizuální pomůcky Osobní image a první dojem Rétorické minimum Jak zaujmout posluchače Nejčastější chyby

Příprava prezentace Komu budu prezentovat Co bude obsahem prezentace Jak bude prezentace náročná na nové informace Co je cílem prezentace Kde budu prezentovat Jaké pomůcky mohu použít Co budou mít k dispozici účastníci prezentace

Zadání k prezentaci účastníků Připravte si, prosím, prezentaci, kterou po přípravě zrealizujete před ostatními účastníky. Při samotné prezentaci můžete používat tabuli, pokud budete chtít. Pozorně také sledujte prezentace kolegyň a kolegů tak, abyste jim posléze mohli dát zpětnou vazbu. Čas na přípravu: 10 minut Prezentace: 2 – 3 minut

Oblasti hodnocení První dojem a osobní image Obsah a forma promluvy (příp. přípravy a FC) Srozumitelnost a ohled na posluchače Používání rétorických prostředků k oživení projevu Vizuální pomůcky Neverbální komunikace Zvládání trémy

První dojem, osobní image Co je první dojem Příjemný vzhled Oblékání Účes, líčení, předměty… Vystupování Verbální a neverbální komunikace Jak zanechat dobrý dojem

Obsah a forma mluvy Obsah, aneb o čem mluvit Forma,aneb jak svou řeč uspořádat Dobrá argumentace, aneb jak přesvědčit účastníky prezentace

Obsah, aneb o čem mluvit Téma atraktivní pro posluchače Nové a zajímavé Z oblasti zájmu posluchačů Zvláštní a podivuhodné Informace „ze zákulisí“ Nové aspekty věci, nové argumenty Stručnost Srozumitelnost a ohled na posluchače

Forma aneb jak svou řeč uspořádat V časovém sledu V bodech Od jednoduchého ke složitému Od známého k neznámému Diskuse o řešení problému

Rétorické minimum Práce s hlasem Slovní zásoba Prostředky oživení slovního projevu

Slovní zásoba Pozor na: nespisovné, hovorové a silné výrazy balastní slova cizí slova

Prostředky oživení slovního projevu Oslovení posluchačů Řečnické otázky Přísloví Citáty Synonyma Příměry Metafory Přívlastky Gradace Paradox Psychopřestávky Názornost Vizuální pomůcky V týmech navrhněte konkrétní prostředky oživení

Zvládání trémy Odpoutat pozornost a myšlení jiným směrem Zlehčovat význam situace Autosugesce o vlastních schopnostech, podpora sebedůvěry Zdokonalit přípravu Uvolnit se, relaxovat Zhluboka dýchat Vhodné pohybové aktivity Učit se překonávat trému vyhledáváním situací, ve kterých vzniká (tzv. psychické otužování)

Nejčastější chyby při prezentaci Nedostatečná příprava Neprověření připravenosti místnosti a pomůcek Absence informací o skupině Nedodržení vymezeného času Absence přestávek Nedostatečný kontakt s účastníky semináře Chyby ve verbální i neverbální komunikaci Nezvládnutí trémy