Systémy pro pojíždění letadel bez použití hlavních motorů Daniel Stejskal Vedoucí práce – Ing. Jan Váňa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzorové příklady a inspirace pro úspěšné realizace
Advertisements

Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Sestava White Knight a SS1. Montáž SS1 – tepelná izolace nosové části a náběžných hran.
VN zdroj pro TILECAL vila Lanna
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Skupinové kurzy snižování nadváhy
Elektronizace ZŘ a e-aukce, dva elektronické systémy v organizaci Ing. Jan HAVLÍK Městský úřad Žďár nad Sázavou Ostrava listopad 2009.
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
Solární systémy pro aktivní topení
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Letiště Václava Havla Praha
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Služby letecké dopravy
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Jako předvést výkon na práci
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
CNS/ATM systémy student: Hynek Hrabík vedoucí práce: Ing. Aneta Černá.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Centers Dating 2012 Moderátor: Pavlína Hajnová. Diskuze rezidenčních developerů Dušan Kunovský, Central Group Štěpán Havlas, Finep Martin Svoboda, JRD.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
Moderní zařízení pro energetické využití odpadů (EVO) malých kapacit
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
ArcelorMittal Technotron s.r.o.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
možnosti a význam použití
Služby letecké dopravy
Hodnocení možností penzijních fondů v rámci penzijní reformy Autor práce: Ing. Petr Kupčík Vedoucí práce: doc. Ing. Eva Vávrová, Ph.D. Oponent práce: Ing.
VRTACÍ DLABAČKY.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
VY_32_INOVACE_11-05 Mechanika II. Práce a energie– test 1.
Brand Energie CZT Brandýs nad Labem.
1 XVI. Seminář energetiků Aktuální problémy v teplárenství ČR Miroslav Krejčů.
Tramvaje: Škoda 15T.
Aktuální krize zdravotnictví
VÝKON.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
VÝVOJ TRHU NEMOVITOSTÍ V BRNĚ
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu III. Fáze EU-ETS Pavel Gebauer © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Pardubický kraj – EPC projekty Ing. Milan Vich, energetický manažer Pk
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
Využití energie Slunce
Vývoj trhu s pevnou biomasou Ing. Jan Habart, Ph. D. CZ Biom, předseda.
Česká pošta a využití CNG
Ing. Jan Kašík Konzultant NDCON s.r.o. Implementační plán projektu D- air Dopravní fórum Severozápad, Letiště Václava Havla Praha
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Znečištění vzduchu dopravou
Vysoká škola technická a ekonomická
Systémy moderních elektroinstalací
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Využití technologie RFID ve společnosti Nábytek Penta, s. r. o.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Systémy pro pojíždění letadel bez použití hlavních motorů Daniel Stejskal Vedoucí práce – Ing. Jan Váňa

Jednotlivé systémy WheelTug Electric Green Taxiing System (EGTS) GreenTaxi DLR electric taxi TaxiBot

WheelTug 2 asynchronní elektromotory v kolech příďového podvozku Celý systém váží cca. 140 kg Možné použití na jakékoliv letadlo s MTOW do 100 tun Výkon je závislý na výkonu APU Systém bude nabízen formou leasingu Podepsané dohody se 14 dopravci

WheelTug Jednotlivé komponenty: Elektromotory APU Měniče napětí Ovládací panel Kabelová vedení Software

Letiště Václava Havla Praha a WheelTug Pražské letiště je jedním z partnerů WheelTugu V roce 2010 proběhla série úspěšných testů, které ověřili funkci systému za chladných klimatických podmínek Další série testů proběhla v roce 2012, kdy byl testován pohyb na různých typech povrchu

Electric Green Taxiing System Vyvíjen společnostmi Safran a Honeywell Používá elektromotory umístěné na hlavním podvozku Hmotnost celého systému cca. 400 kg Problém s přehříváním eletromotorů Plánovaná certifikace v roce 2016/2017 První letecká společnost - EasyJet

Electric Green Taxiing System Rozmístění komponentů na letadle:

Provozní výhody těchto systémů Zavedení přinese veliké množství výhod Úspora paliva cca. 11 litrů za minutu pojíždění Eliminace poplatku za vytlačení letadla Omezení počtu pozemního personálu Snížení hluku a emisí pojíždějících letadel

Úspora paliva na Letišti Václava Havla Praha Průměrná doba pojíždění -> 10 minut Úspora paliva za dobu pojíždění po přistání i před startem -> 220 litrů paliva Konečná cena leteckého paliva -> 35,36 Kč/l Finanční úspora za palivo spotřebované při pojíždění -> necelých 8000 Kč

Děkuji za pozornost!