Komunikace v mezinárodních aktivitách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

PROPAGACE MARKETING.
Geografie cestovního ruchu
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EVENT MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Základy marketingu šestá přednáška
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
MARKETING.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Komunikace v mezinárodních aktivitách Přednáška č.12 Komunikace v mezinárodních aktivitách

Mezinárodní komunikace Komunikační proces je v mezinárodním marketingu chápán jako vzájemná výměna informací (sdělení) mezi zdrojem (výrobce, vývozce) a příjemcem (zákazník) tak, aby vyvolalo jeho pozitivní reakci. Cílem mezinárodní marketingové komunikace: informovat spotřebitele stimulovat poptávku odlišit daný výrobek od výrobků konkurence zvýraznit hodnotu výrobku ovlivnit současné i potencionální zákazníky přesvědčit je o vhodnosti nákupu

Shannonuv a Weaveruv model Jednoduchost Obecná platnost Kvantifikovatelnost Nezohledňuje obsah a význam zprávy Linearita a nedostatek zpětné vazby

MEZINÁRODNÍ KOMUNIKAČNÍ BARIÉRY ZPRÁVA EXPORTÉRA KOMUNIKČNÍ BARIÉRA DEKÓDOVÁNÍ POTENCIONÁLNÍM KUPCEM JAZYKOVÉ ROZDÍLY DOSTUPNOST MÉDIÍ EKONOMICKÉ ROZDÍLY VE SPOLEČNOSTI ODLIŠNÉ POSTOJE A ZÁLIBY JINÝ TYP KUPNÍCH PROCESŮ LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ

MEZINÁRODNÍ KOMUNIKACE Postoj zákazníka POZNÁVACÍ (KOGNITIVNÍ) – seznámení se s předmětem CITOVÁ (EMOCIONÁLNÍ) – tvorba iluze VOLNÍ (KONATIVNÍ) – inspirovat potencionálního zákazníka Přístupy ke komunikaci Tradiční komunikace Racionální přístup Tvrdý tlak na prodej Měkký prodej

Modely hierarchických efektů Rok Model Poznání Cítění Konání 1900 AIDA, St. Elmo Lewis Pozornost Zájem, přání Akce 1911 AIDAS, Sheldon Akce, uspokojení 1921 AIDCA, Kitson Zájem, přání, přesvědčení 1961 ACCA, Colley Přesvědčení Lavidge a Steiner Obliba, preference, přesvědčení Nákup 1962 AIETA, Rogers Zájem, hodnocení Vyzkoušení, osvojení 1971 ACALTA, Robertson Přístup, legitimnost

Strategie mezinárodní komunikace Strategie tlaku „push“ - přímý marketing, public relation a osobní prodej. Strategie tahu „pull“ - reklamy a podpory prodeje. globální komunikační strategie – přenos domácí komunikace na zahraniční trh adaptační komunikační strategie – přizpůsobení komunikace zahraničnímu trhu

Řízení marketingové komunikace Mezinárodní komunikační mix: Reklama Podpora prodeje Přímý marketing Public relation Osobní prodej Veletrhy a výstavy Metody stanovení rozpočtu komunikační strategie: Metoda zůstatkového rozpočtu Metoda sestavení rozpočtu procentem z příjmů Metoda konkurenční rovnosti Metoda cíl a úkol

Osobní prodej Základní úkoly osobního prodeje: Prodejní aktivita – aktivní komunikace Vztahy k zákazníkům – kladný a dlouhodobí vztah Zpětný tok informací – poskytování zpětných informací z první linie

Osobní prodej Prodejní proces zahrnuje zpravidla etapy: Přípravná, která zahrnuje vytipování potenciálních zákazníků a sběr potřebných informací. Navázání kontaktu zahrnující jednání, kdy se hodnotí pozice obou stran. Vlastní prezentace a vyjednávání upřesňujících podmínek dodávky. Vyjasnění případných námitek. Podpis samotné prodejní smlouvy. Po prodejní péči o zákazníka, která vytváří předpoklady pro nové nákupy.

Podpora prodeje Hlavním nástrojem podpory prodeje jsou: Podpora prodeje - komunikační marketingové aktivity, které přímo podporují nákupní chování zákazníků a zvyšují efektivnost obchodních mezičlánků. Hlavním nástrojem podpory prodeje jsou: Zahraniční katalogy – (brožury) Vzorky Interní tiskoviny a publikace Letáky Cenové slevy pro spotřebitele a výhodné obchodní smlouvy Kupóny Prémie Soutěže a loterie Obchodní známky a body. Dárkové a upomínkové předměty Výstavy a ochutnávky……………………………….

Public Relations Hlavní úkoly PR v mezinárodním marketingu náleží: Public relations (PR), neboli vztahy s veřejností představují účinnou neosobní formu stimulace poptávky po produktech firmy publikováním pozitivních informací – image, goodwill Hlavní úkoly PR v mezinárodním marketingu náleží: Vytváření podnikové identity Vytváření jednotné podnikové kultury Účelové kampaně a krizová komunikace Lobbying Sponzoring Marketing událostí Pořádání mezinárodních vědeckých konferencí Propagování země původu

Přímý marketing Přímý marketing je přímá adresná komunikace mezi zákazníkem a prodávajícím. Nástroje přímého marketingu: Zásilkový prodej Telemarketing Teleshopping Adresné rozesílání nabídek Katalogový prodej Online marketing (internetová komunikace)

Reklama Reklama je placená forma neosobní, masové komunikace, jejíž pomocí firma prostřednictvím různých médií komunikuje se zákazníky Reklamní média: a) Mezinárodní média b) Lokální média Televize  Tisk – noviny a časopisy.   Rozhlas Venkovní reklamy Interiérové reklamy - reklamních ploch,  Internetové reklama

Dělení reklamy Informativní reklama Přesvědčovací reklama Reklama obranná Připomínkovou reklamu Srovnávací reklamu Instucionální (korporativní) reklama Guerilla reklama Viral marketing

Nejčastější pochybení v mezinárodní reklamě chyby v překladech sdělení přecenění informativní složky reklamy chyby ve volbě barev nebo užitých symbolů chyby ve volbě médií rozhodování o načasování reklamní kampaně rozhodování o frekvenci uvádění reklamy intervence států rozhodování o reklamní agentuře nerespektování životního cyklu produktu nedostatečná diferenciace produktů

Internetová komunikace Výhody internetové komunikace: Nízké náklady Přesné zacílení Snadné měření reakce uživatelů Nepřetržitá možnost zobrazení reklamního sdělení Vysoká flexibilita Interaktivní působení Nevýhody internetové komunikace: Pouze zákazníci s připojením k internetu Přetrvávající nedůvěra (obavy z koupě „na dálku“). Marketingové cíle internetové komunikace: Zlepšení image firmy Zlepšení služeb zákazníkům Provádění obchodních jednání Zvětšování svých trhů Snižování nákladů.

Internetová komunikace Internetová komunikace umožňuje využití celého portfolia nástrojů komunikačního mixu: Reklama, cíl: informovat veřejnost o produktech a službách přesvědčit k návštěvě webových stránek Public relation představují články umístěné na vhodně vytipovaných serverech Podpora prodeje může být realizována uspořádáním různých soutěží o ceny, upozorněními na cenová zvýhodnění (výprodeje) apod. Přímý marketing využívá přímé komunikace se zákazníkem z důvodu zpětné vazby, např. oslovování e- mailem.

Výstavy a veletrhy Všeobecné veletrhy (výstavy), zahrnující široké výrobkové portfolio vystavovaných produktů. Specializované veletrhy, zaměřené na vymezenou oblast výroby nebo výrobního odvětví. Účast na veletrhu lze vyhodnotit podle následujících kritérií: Efektivnosti získaných nových kontaktů Potencionálních objemů obchodů Reálných objemů obchodů Informačních efektů

Tvorba mezinárodní marketingové komunikace 1. Zvážení odlišností mezi domácím a zahraničním trhem ve všech relevantních faktorech. 2. Volba cílové skupiny zákazníků 3. Zhodnocení, které výhody a charakteristické rysy nabízených výrobků či služeb mají být sděleny. 4. Stanovení rozpočtu na komunikační strategii. 5. Vytvoření základního komunikačního sdělení 6. Výběr optimální varianty komunikační strategie, podílů jednotlivých nástrojů 7. Volba reklamní agentury 8. Implementace zvolené strategie komunikační na daném trhu. 9. Hodnocení efektivnosti a kontrola odchylek 10. Napravení odchylek od plánu

Plánování komunikační kampaně Kdo bude kampaň provádět. Jaká bude zpráva, kterou firma předá zákazníkům. Která média budou použita. Kolik finančních prostředků bude na kampaň použito. Kontrola a monitoring kampaně Organizace kampaně Rozhodnutí zda nezávislou či sdruženou kampaň.

Komunikační model pro sociální media Kvalita obsahu Srozumitelnost informací Pouze vyžádané informace Kompletní informace Pravidelná aktualizace Pravdivost informací Budování vztahu Typ sociálního média Společenská angažovanost Nástroje komunikace Tvorba obsahu Příjemce sdělení Komerční firma

Děkuji za pozornost