Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
Advertisements

Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
DUSIČNANY, SÍRANY A FOSFOREČNANY
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU 2. NEWTONŮV POHYBOVÝ ZÁKON
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Rašplování, pilování a broušení dřeva
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Autor: Mgr. Pavla Martincová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Neživá příroda - vzduch
Savci – řád hlodavci (úvod)
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Podzimní lucerna Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
PČ_015_Práce s papírem – korálky
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
PČ_012_Kombinovaná technika – obrázek s motýly
PČ_011_Práce s papírem – vánoční přání
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Transkript prezentace:

Zpracováno: 2. 4. 2014 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: 2. 4. 2014 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

VITRÁŽ = skleněná mozaiková výplň skládaná do olova (olověných spojovacích pásků) obvykle z barevných či malovaných barevných skel největší rozvoj vitráže souvisí se stavbou středověkých gotických katedrál

Ukázka Tiffany stained glass window

Ukázka vitráže Leonard French – The Four Seasons

Vitráž v Katedrále sv. Víta Praze

VÝTVARNÝ NÁMĚT seznámit se s technikou vitráže – skládání barevných ploch do mozaiky vyhotovit návrh zvěrokruhového znamení zpracovaného jako vitráž, tedy kresbu následně rozdělit na barevné plochy seznámit se se zvěrokruhovými znameními různých kultur možno vytvořit vlastní návrh znamení

ZVĚROKRUH = zvířetníková znamení pojmenovaná po dvanácti souhvězdích č. symbol délka latinský název česky 1 ♈ 0° Aries Beran 2 ♉ 30° Taurus Býk 3 ♊ 60° Gemini Blíženci 4 ♋ 90° Cancer Rak 5 ♌ 120° Leo Lev 6 ♍ 150° Virgo Panna 7 ♎ 180° Libra Váhy 8 ♏ 210° Scorpio Štír 9 ♐ 240° Sagittarius Střelec 10 ♑ 270° Capricorn Kozoroh 11 ♒ 300° Aquarius Vodnář 12 ♓ 330° Pisces Ryby

VÝTVARNÉ POTŘEBY tvrdý papír A4 černý, pauzovací papír (částečně průhledný), popř. měkký papír na nákres návrhu měkká tužka, plastická guma, nůžky, řezací nůž s podložkou na řezání anilinové barvy, užší štětec, kelímek na vodu, hadřík na utírání štětce lepidlo

VÝTVARNÝ POSTUP navrhnout vitráž (např. kruhového tvaru) v podobě zvěrokruhového znamení na černý papír nebo na bílý papír a přenést jej na černý papír rozdělit návrh na jednotlivé barevné plochy vzájemně propojené okraji vystřihnout či vyřezat části pro barvené plochy pečlivě nalepit černý vyřezaný rám na pauzovací papír vybarvit plochy pauzovacího papíru anilinovými barvami

UKÁZKY STUDENTSKÝCH PRACÍ

zdroje Vitráž. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2014 [cit. 2014-04-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vitráž File:Willard Mansion Tiffany detail.jpg: Close up detail of the Tiffany stained glass window at the Dr. Sylvester Willard Mansion — in Auburn, New York. In: LVCLOCK. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2008 [cit. 2014-04-02]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Willard_Mansion_Tiffany_detail.jpg FRENCH, Leonard. The Four Season. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2007 [cit. 2014-04-02]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Leonard_French_La_Trobe_05.jpg CHEVA. Vitraj v Katedrale sv. Vita v Praze: Vitraj Alfonse Muchy ve Svatovítské katedrále v Praze. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-04-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vitráž#mediaviewer/Soubor:Vitraj_v_Katedrale_sv._Vita_v_Praze.jpg Zvěrokruh. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2014 [cit. 2014-01-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zv%C4%9Brokruh Zodiac woodcut: Znamení zvěrokruhu, 16. století. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2009 [cit. 2014-04-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zv%C4%9Brokruh#mediaviewer/Soubor:Zodiac_woodcut.png Foto: Archiv studentských prací Mgr. Dobruše Fajkusová Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Dobruše Fajkusová.