Střední odborná škola veterinární, mechanizační a zahradnická a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Publikace vznikla v rámci projektu OPVK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BRAMBORY (Solanum tuberosum).
Advertisements

Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
MÁK SETÝ (Papaver somniferum).
Jetel luční Trifolium pratense.
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Okopaniny nízký obsah sušiny ( %) vysoké hospodářské výnosy
Střední odborná škola veterinární, mechanizační a
BRAMBORY (SOLANUM TUBEROSUM)
KONOPÍ SETÉ (Cannabis sativa). SOŠS a SOU KadaňPřadné rostliny - Konopí seté2 Hospodářský význam konopí  Konopí se pěstuje na výrobu vlákna, oleje a.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VOJTĚŠKA SETÁ (MEDICAGO SATIVA)
JEČMEN SETÝ (Hordeum vulgare).
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. Téma: Pěstování Rostlin zahrada
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: třetí Téma:Vybrané.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CUKROVÁ ŘEPA (BETA VULGARIS)
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 1.,2.,3. Téma: Pěstování rostlin
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Téma: Vybrané zemědělské plodiny kukuřice setá III
Pěstování trav na semeno
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
Téma: Vybrané zemědělské plodiny Mák setý II
SVAZENKA VRATIČOLISTÁ (PHACELIA TANACETIFOLIA)
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VIKEV HUŇATÁ (Vicia villosa Roth.).
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Téma: Vybrané zemědělské plodiny krmná řepa II
Pěstování trav na semeno
Pěstování trav na semeno
PROSO SETÉ (Panicum miliaceum L.).
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny oves setý II
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. Téma: Pěstování Rostlin zahrada
Téma: Vybrané zahradnické plodiny plodová zelenina, rajče II
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: třetí Téma:Vybrané.
Pěstování trav na semeno Lipnice bahenní (Poa palustris)
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Obor: Zemědělec – farmář H/01
Pěstování trav na semeno
01.11 Projekt pro úpravy a osetí cvičného pozemku ve dvoře Ing. Magda Pavezová Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován.
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
CHOROBY BRAMBORU.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny brambory II
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Návrhy změn požadavků podmíněnosti a greeningu Lubomír Smrček Podklady pro prezentaci pocházejí z materiálů odboru přímých.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pěstování biomasy RRD – náklady a výnosy
PŮDOOCHRANNÉ PAKETY K SAZEČŮM BRAMBOR
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úzkořádková technologie pěstování kukuřice Smutný V., Šedek A.
Transkript prezentace:

Střední odborná škola veterinární, mechanizační a zahradnická a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Publikace vznikla v rámci projektu OPVK „Začínáme s praxí již ve škole“ na Střední odborné škole veterinární, mechanizační a zahradnické a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky v Českých Budějovicích, reg. č. CZ.1.07/1.3.40/ Ing. Milan Pavel České Budějovice, 2013

I. DÍL STROJE PRO SETÍ, PŘÍPRAVU PŮDY A PĚSTOVÁNÍ BRAMBOR ZEMĚDĚLSKÉ STROJE I. DÍL STROJE PRO SETÍ, PŘÍPRAVU PŮDY A PĚSTOVÁNÍ BRAMBOR V příštích hodinách se budeme zabývat následujícími tématy:  Sázení zemědělských plodin  Systém pěstování brambor  Zásady pěstování brambor  Stroje pro klasickou technologii pěstování brambor  Moderní technologie pěstování brambor s odseparováním kamenů předem

SÁZENÍ ZEMĚDĚLSKÝCH PLODIN  některé zemědělské plodiny se sází  nejčastější případ jsou brambory  dále se sází kořenová zelenina a v druhém vegetačním roce pro tvorbu osiva (mrkev, petržel)  další ze způsobů sázení, je sázení předpěstované zeleniny například kedlubny, květák, nebo zelí Z uvedených příkladů je nejdůležitější a nejčastější sázení brambor, ostatní případy jsou pouze okrajové.

SÁZENÍ BRAMBOR  brambory se sází v druhé polovině dubna  sadba na jeden hektar je 18 – 20 q (tj. 1,8 – 2 tuny)  hnojení chlévským hnojem alespoň v dávce 50 tun/ha Při růstu brambor je nutno zabezpečit dostatečné provzdušnění půdy a proto jsou brambory sázeny do hrůbků, které je po dobu vegetace nutno několikrát proorat. Z důvodu minimalizace vodní eroze je vhodné aby hrůbky byly vytvořeny po vrstevnici pozemku.

KOTOUČOVÝ SAZEČ BRAMBOR 1. vačková dráha 2. otočný palec kopírující vačkovou dráhu 3. čep 4. unašeč hlíz 5. zásobník

ELEVÁTOROVÝ SAZEČ BRAMBOR 1. hlízy v zásobníku 2. hlízy přepadlé z elevátoru 3. miskový elevátor 4. rám stroje 5. rozorávací radlice

SYSTÉM PĚSTOVÁNÍ BRAMBOR  změna technologie pěstování brambor (nízké využití lidské práce)  důvodem je především ušetření nákladů na pracovníky  minimalizace poškození brambor při transportu a skladování  vyšší výnos a ekonomický zisk ZÁSADY PĚSTOVÁNÍ BRAMBOR  pěstování na svažitých pozemcích  lehká a provzdušněná půda  hnojení alespoň 50 t/ha  pěstování v tzv. hrůbcích  rozteč hrůbků je 62,5 nebo 75 cm  sadba probíhá ideálně od do 1.5., rostlina nesmí být ohrožena přízemními mrazíky

STROJE PRO KLASICKOU TECHNOLOGII PĚSTOVÁNÍ BRAMBOR  sázení (viz. kapitola sázení)  vláčení na „slepo“ před vzejitím rostlin síťovými branami  proorávka vzešlého porostu minimálně dvakrát, poslední proorávka před zapojením porostu, aby nedošlo k poničení rostlin stroji  aplikace chemických ochranných látek a případné přihnojení porostu  likvidace natě před sklizní  sklizeň a doprava na posklizňové ošetření a uskladnění

KLADÍVKOVÝ DRTIČ NATĚ

SKLIZEŇ BRAMBOR  brambory je nutné vyorat z hrůbků  celkový objem hlíz v materiálu, který přichází do sklizňového stroje je cca 5 ÷ 7%.  výnos brambor je 23 ÷ 28 t/ha.