Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Grafické karty Základní parametry.
Počítačová grafika.
Tato prezentace byla vytvořena
Identifikátor materiálu: EU
Komunikace periférii.
SYSTÉM PŘERUŠENÍ U 68HC11.
Otázky k absolutoriu HW 1 - 5
Základní součásti PC Základní Škola.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Vektorová a bitmapová grafika
Blokové schéma PC a jeho hardwarová realizace
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Instrukční soubor PIC16Fxxx osnova: Charakteristika instrukčního souboru Rozdělení instrukcí Časové průběhy (zpracování instrukcí)
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Téma č. 7 princip, blokově základní obvody
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jak pracuje počítač vstupní a výstupní zařízení počítače
PC Vstupní periferie.
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika.
Řadič obrazového podsystému
Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice.  Paměti RAM  Grafické karty  Zvukové karty.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Identifikátor materiálu: EU
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Výrok „Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.“
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
Tato prezentace byla vytvořena
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
1. ELEKTRICKÝ SIGNÁL VSTUPUJE DO uPROCESORU 2.VYMAŽE DATA KTERÁ ZŮSTALA V REGISTRECH VNITŘNÍ PAMĚTI 3. NASTAVÍ REGISTR CPU – ČÍTAČ INSTRUKCÍ NA F000 ADRESA.
Architektura počítače
Procesor Renesas H8S/2633F.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_06.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Mikroprocesor.
Co je co? Hardware = =fyzické vybavení pc.Je vše na co si můžeme sáhnout, vše co je vidět a co je ve skříni pc. Software = = programové vybavení pc. Je.
Základní pojmy v informatice Bohumil Bareš. Základní pojmy Data – soubory, jiný výraz pro „informace“, jsou to údaje, které vypovídají o světě, mohou.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
MS EXCEL Charakteristika
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Dekodéry Teletextu Dekodéry Teletextu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Blokové schéma počítače.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Software,hardware,data,biti a bajty.  Software je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost.
Monitory LCD a CRT Projektory Princip a srovnání.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické karty Klaudie Mazůrková 6.A
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Grafická karta
PC Vstupní periferie.
Rozkladové obvody televizních přijímačů pro moderní obrazovky
Geografické informační systémy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Výstupní zařízení - monitory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Informační a komunikační technologie 5. ročník
Transkript prezentace:

Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ

Z OBRAZOVACÍ ŘADIČ Prostřednictvím řadiče obrazové paměti se generuje adresa obrazové paměti, a to jak při zápisu, tak při periodickém obnovování stínítka monitoru.

O BRAZOVÁ PAMĚŤ – ZNAKOVÝ A GRAFICKÝ REŽIM Obrazová paměť obsahuje informaci, ze které se odvozuje jasová modulace bodů na stínítku. Existují dvě odlišné interpretace – grafická (bodová) a znaková. Jednotlivé bity v obrazové paměti buď přímo určují jas obrazových bodů na stínítku, nebo tvoří součást kódu celé skupiny těchto bodů (buňky). V prvním případě je v obrazové paměti zapsána grafická informace přímo, musí se ve druhém případě k vytvoření obrazu na stínítku aplikovat překlad generátorem tvaru znaků.

Ř ADIČE RASTROVÝCH DISPLEJŮ - Ř ADIČ ZNAKOVÉHO DISPLEJE Řadič znakového displeje Hodinový generátor generuje synchronizační hodinový signál, ze kterého se postupným dělením odvozuje bodová frekvence, znaková frekvence, mikrořádková frekvence a nakonec i frekvence snímková. Hodnota čítače znaků adresuje pozici právě zobrazovaného znaku v obrazové paměti. Data na této pozici znamenají kód zobrazovaného znaku. Ten se na obrazovce nevytváří najednou, ale po mikrořádcích rastru

Aktuální adresa mikrořádku spolu s kódem znaku tvoří adresu generátoru znaků – paměti jejich tvaru. Takto se z generátoru přečte celý úsek mikrořádku odpovídající danému znaku. Signály HSYNC a VSYNC slouží k synchronizaci řádkových a znakových rozkladových obvodů. Oblast na obrázku na dalším slidu vymezená čárkovanou čarou obsahuje obvody, které tvoří tzv. zobrazovací řadič.

VSYNC HSYN C VIDEO

Ř ADIČE RASTROVÝCH DISPLEJŮ - Ř ADIČ GRAFICKÉHO RASTROVÉHO DISPLEJE S PIXELOVOU PAMĚTÍ Adresovatelným prvkem obrazové paměti tohoto displeje je právě jeden bod (pixel). Pixel má svoji barvu, střídavě mění jas apod. Popis pixelu musí zahrnovat i informaci o způsobu jeho zobrazení, určení jasových složek použitých barev a o dalších atributech (blikání apod.). U barevného dipleje můžeme zakódovat např. jasové úrovně základních barev do tří bitů.

Ř ADIČE RASTROVÝCH DISPLEJŮ - Ř ADIČ GRAFICKÉHO RASTROVÉHO DISPLEJE S GRAFICKÝM PROCESOREM V nejjednoduším případě lze obrazovou paměť naplnit či modifikovat pixel po pixelu přímo aplikačním programem běžícím na nadřazeném PC. Ten vysílá prostřednictvím systémového rozhranní obraz, popřípadě jeho změny rozložené na jednotlivé pixely. Jedná se o obrovský objem dat!! Typickým příkladem je PC s obrazovým adaptérem VGA.

Z důvodů uvedených na předchozím slidu grafické displeje proto obsahují vlastní grafický procesor. Jeho vstupem jsou grafické instrukce, které vykonává, a podle nichž modifikuje pixely obrazové paměti – ta nění součástí operační paměti nadřazeného PC. Grafické instrukce mají nejčastěji podobu příkazů vektorového typu. Grafický procesor tedy musí interpolovat – musí umět zadané vektory rasterizovat. I tento řadič však obsahuje obvody řídící obnovování obrazu i obvody generující synchronizační frekvence.

Znaky se u tohoto displeje nejčastěji generují zkopírováním příslušného tvaru do obrazové paměti ze znakového generátoru v ROM paměti. Děje se tak vždy při vykonávání znakové instrukce. Kromě grafických a znakových instrukcí mívají grafické procesory i některé další instrukce, např. řídící.

Řadič grafického rastrového displeje s grafickým procesorem