Píšeme mě-mně Český jazyk 2. stupeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Procvičujeme větné členy 2
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_140_SLABIKY_BĚ_PĚ_VĚ_MĚ Téma: Číslo projektu:
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
ROZDÍL MEZI VÝSLOVNOSTÍ A PRAVOPISEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
Píšeme n - nn Český jazyk 2. stupeň
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Přívlastek shodný a neshodný
Shoda přísudku s podmětem 2
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
Přísudek (Př) - druhy Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný – Přs. Přísudek může být vyjádřen také jménem (podstatným.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_19.
Přívlastek postupně rozvíjející
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Větné členy Opakujeme.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Pravopis souhláskových skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_519_Předpony ob-, v-… AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Píšeme bě/bje, vě/vje, pě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_75.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození a procvičení pravopisu skupiny mě/mně.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640 příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Čj8_MĚ_MNĚ.
Mgr. Michal Oblouk.  pomáháme si tím, ž e si k danému slovu ř ekneme slovo p ř íbuzné/základové  píšeme v ko ř enu/základu slova – m ě sto, m ě síc,
Pravopis – bě, pě, vě, mě… Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_15 Název materiálu Pravopis.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník Autor: Mgr.Michaela Krbušková SKUPINY MĚ, MNĚ Seřaď správně písmena, aby vzniklo slovo.
Skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny bě, bje, pě, vě, vje, Název sady: Český jazyk 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk 7.ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny mě/mně Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.05
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace Projekt MŠMT ČR
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
BĚ MĚ PĚ VĚ SKUPINY BJE – VJE - MNĚ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Pravopis slov se skupinami bje, bě, vje, vě, mně, mě
Vy_32_Inovace_52_Skupiny bě-bje, vě-vje, pě, mě-mně
Digitální učební materiál
Abys nezapomněl! Pracovní list.
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Opakujeme vedlejší věty 1
Skupiny hlásek při odvozování MNĚ / MĚ
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_11_Český jazyk pro 7. ročník_Příslovce-pravopis
Transkript prezentace:

Píšeme mě-mně Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_číslo_Píšeme mě-mně

Někdy jinak vyslovujeme, jinak píšeme…

Kterým jazykem je napsáno? zbiňeg bježí do mňesta na objet [zbiňeg bježí do mňesta na objet] Zbyněk běží do města na oběd.

je nebo ě? na v-tvi, nová ob-dnávka, v-deme do ulice, přátelské ob-tí, Opakujeme na v-tvi, nová ob-dnávka, v-deme do ulice, přátelské ob-tí, vysoké nap-tí, ob-mná krabice, v-decké ob-vy, kruhový ob-zd na větvi nová objednávka vjedeme do ulice přátelské objetí vysoké napětí objemná krabice vědecké objevy kruhový objezd

mě - mně Vymysli tři slova, kde slyšíš [mňe]

Urči slovní druh jemně temně zřejmě němě příslovce Jak příslovce vznikla? jemný temný zřejmý němý přídavná jména Srovnej pravopis

MNĚ – MĚ Píšeme-li příslovce, pomůže nám přídavné jméno jemně zřejmě Zapíšeme si Píšeme-li příslovce, pomůže nám přídavné jméno jemně zřejmě soukromě jemný zřejmý soukromý

Píšeme-li přídavné jméno, pomůže nám přídavné jméno příjemnější temnější jemnější sebevědomější příjemný temný jemný sebevědomý

Píšeme-li 2. stupeň přídavného jména, pomůže nám 1. stupeň příjemnější jemnější sebevědomější příjemný jemný sebevědomý Zapíšeme si

Píšeme-li sloveso, pomůže sloveso měl uměl rozuměl vzpomněl má umí rozumí vzpomene

Píšeme-li sloveso, pomůže sloveso měl rozuměl vzpomněl má rozumí vzpomene Zapíšeme si

Píšeme-li podstatné jméno, pomůže nám sloveso zatemnění uzemnění porozumění zatemní uzemní porozumí

Píšeme-li podstatné jméno, pomůže nám sloveso zatemnění porozumění zatemní porozumí Zapíšeme si

Na některá slova si musíme dát pozor město měna, výměna, změna setmělo se – setmí zatmění slunce – zatmí tamější – tam+ější

MĚ měna, změna setmělo se – setmí zatmění slunce – zatmí Zapíšeme si měna, změna setmělo se – setmí zatmění slunce – zatmí tamější – tam+ější

MNĚ Zapíšeme si Připomněl jsem si a nikdy už jsem nezapomněl, že ve slovech pomněnka a domněnka píšeme m – n – ě.