Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
Zvuk v počítači.
Multimédia Video a zvuk.
HW – Kabely a konektory Název školy
Multimediální soubory
Úvod do multimediálních technologií
Část 3 Digitalizace zvuku a videa
Záznamová média.
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Multimédia ve vzdělávání ZVUK
Základy informatiky část 10
Analogový a digitální zvuk a jejich rozdíly
Opakování učiva pro 7. ročník
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Multimédia Otázka č. 23.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Paměťová média.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Základní jednotky, záznam a kódování informací
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
MULTIMÉDIA VE VÝUCE VYPALOVÁNÍ CD a DVD. Co je CD ? Optický disk CD-R a CD RW Kotouč 12 cm šířka pro zápis je 3,3 cm Klasické hudební CD až 80 minut 700.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
NERO 11 praktický kurz Ing. Jaroslav Parma.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Aplikační programy, programovací jazyky, formáty datových souborů
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Regina Žáková, 4.B Multimédia. oblast informa č ních a komunika č ních technologií multimediální systém se ozna č uje souhrn technických prost ř edk ů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Adam Klíma, ME4A, Multimediální technika Šablona by Marek Malík 11. Multimediální technika.
Analogově digitální převodník
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Stažení videopřehrávače Bohumil Bareš. Internetové servery Prvním krokem je přejití na jeden z možných serverů, kde najdete daný program Přiklady stránek.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Multimédia Žlutířová Eva.
ZVUK.
Informatika Soubory a složky
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mp4 Co je to? MP4 MP4 je multimediální kontejner. Je také známý pod názvem MPEG-4 Part 14, je tedy součástí MPEG-4 standardu. Jako jeho základ posloužil.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Zvuk. Co je to zvuk Zvuk - jedná se o mechanické vlnění, které je schopen člověk vnímat a také rozlišovat. – Základní vlastností je frekvence, kterou.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Ondřej Pavlas, Tomáš Karhut
Software počítače 2 - opakování
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro multimédia
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování učiva pro 7. ročník
Transkript prezentace:

Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový nebo rastrový (bitmapový) typ.  Digitální zvuk používá digitální signál na zvukovou reprodukci, což zahrnuje analogový - digitální a digitální - analogový převod, uskladnění a přenos informací

Komprese multimediálních souborů  zmenšení datového toku nebo zmenšení potřeby zdrojů při ukládání informací.Obecně se jedná o snahu zmenšit velikost datových souborů, což je výhodné např. pro jejich archivaci nebo při přenosu přes síť s omezenou rychlostí (snížení doby nutné pro přenos).Dělí se na ztrátovou a bezeztrátovou.

Kodek  zařízení nebo počítačový program, který dokáže transformovat datový proud (stream) nebo signál. Kodeky ukládají data do zakódované formy (většinou za účelem přenosu, uchovávání nebo šifrování), ale častěji se používají naopak pro obnovení přesně nebo přibližně původní formy dat vhodné pro zobrazování, případně jinou manipulaci. Nejznámějšími kodeky jsou DivX a Xvid.  Pojem kodek je obyčejně nesprávně zaměňován za formáty audia a videa (MPEG-3,MPEG-4,...) kodéry a dekodéry (x 264 – kodér pro formát H.264) nebo kontejnery (AVI,MOV, Matroska,...)  Kodeky lze stáhnout nejčastěji ve formě balíků (např. Kodek CZ 0.16) a jejich instalace umožňuje spouštět nejrůznější formáty audia a videa prakticky v libovolném přehrávači.

Základní formáty zvukových souborů  Audio CD - je nejstarším formátem CD. Pro záznam zvuku na audio CD se používá vzorkovací frekvence 44,1 kHz a 16bitový stereofonní záznam bez komprese  WAV - přestože je možné ukládat do WAV souboru zvuk komprimovaně, většinou se používá nekomprimovaný zvuk v lineární pulzně kódové modulaci (PCM). Stejným způsobem je uložen zvuk na Audio CD, což umožňuje snadný převod mezi těmito formáty. Protože PCM je bezeztrátový formát, používá se nejčastěji WAV právě při zpracování zvuku.Velikost WAV souboru je omezena na 4 GB.

 MP3 - (MPEG-1 nebo MPEG-2 Audio Layer III) je formát ztrátové komprese zvukových souborů, založený na kompresním algoritmu MPEG (Motion Picture Experts Group). Při zachování poměrně vysoké kvality umožňuje zmenšit velikost hudebních souborů v CD kvalitě přibližně na desetinu, u mluveného slova však dává výrazně horší výsledky.  WMA - je komprimovaný zvukový formát vyvinutý jako součást Windows Media a byl původně určen jako náhrada za MP3.Dnes je kvalita zvuku WMA velmi slušná, dosahuje téměř ke špičce. Známým problémem je příliš časté ořezávání vyšších frekvencí při nižších datových tocích. Zato však WMA neobsahuje ani při nižších datových tocích tolik artefaktů jako konkurence.  MIDI - je mezinárodní standard používaný v hudebním průmyslu jako elektronický komunikační protokol, který dovoluje hudebním nástrojům, počítačům i dalším přístrojům komunikovat v reálném čase prostřednictvím definovaného sériového rozhraní.

Základní formáty videosouborů  AVI - je multimediální kontejner, uvedený firmou Microsoft. Funguje jako multimediální kontejner, který obsahuje jednu nebo více datových stop. Každá stopa ukládá jeden typ dat: zvuk, video, efekty či text (pro zobrazení titulků) a také obsahuje digitálně zakódovaný mediální tok (zakódován pomocí specifického kodeku). Je považován za zastaralý formát se značnými nedostatky, které zvětšují velikost souboru víc, než je nezbytné. Navzdory limitujícím faktorům a dostupnosti nových, modernějších multimediálních kontejnerů zůstává AVI populární mezi komunitou sdílející data díky vysoké kompatibilitě s existujícími programy pro přehrávání videa a jeho editaci.

 Mp4 - Je to moderní a otevřená alternativa k zastaralému AVI kontejneru. Oproti AVI může MP4 obsahovat menu, více titulků i zvukových stop a dokonce i 3D objekty. Umožňuje také bezproblémové streamování videa.  DivX - je značka produktů vytvořených společností DivX, Inc. včetně obrazového kodeku kompatibilního se standardem MPEG- 4. Tento kodek se díky své schopnosti kvalitní komprese filmů na výrazně menší velikost velice často používá pro nelegální šíření filmů chráněných autorskými právy. Typický celovečerní film zabírá na DVD asi 4,7 GB. DivX umožnil takový film zkomprimovat na cca 700 megabytů při relativně akceptovatelné ztrátě kvality.  DV - je formát pro nahrávání a přehrávání digitálního videa s nekomprimovaným zvukem.Používá se u videokamer,především pak ve filmovém průmyslu díky levnému a vysoce kvalitnímu obrazu.

Přehrávání multimediálních souborů  Internet: Např. youtube.com, stream,cz On-line přehrávání na internetu bez stažení do počítače; legální Nutné stažení ovladačů  Počítač Windows Media Player, Media Player Classic, atd. Programy nainstalované v PC

Získávání multimediálních souborů  Legálně: Koupí, nezpoplatněným půjčením, zapůjčením v autorizované půjčovně, stažení za poplatek Dnes příliš nepoužívané  Nelegálně: Nejrozšířenější Stahování na internetu

Převod  Pomocí různých programů Např. Windows Media Player, FileFormat, Converter