Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Interaktivní tabule Je to velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a data-video projektor. Kombinuje výhody běžné popisovatelné tabule a.
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
Digitální učební materiál
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Klávesnice pc Mgr. Jan Fojtík Hardware F_21.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozdělení technického vybavení PC
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Klávesnice a myš Bohumil Bareš.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Reproduktory Reproduktory se používají jako standardní výstup počítačů. Jeden malý reproduktor bývá součástí základní jednotky. Je určen pro přehrávání.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Počítač a příslušenství
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Tato prezentace byla vytvořena
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PC Vstupní periferie.
Název: Základní pojmy DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_01
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_2_09 Název vzdělávacího materiálu Vstupní zařízení – klávesnice, myš, mikrofon Jméno autora Ing. Bulka Josef Tematická oblast Hardware počítačů a operační systémy Vzdělávací obor Všechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník 1. a 2. ročník Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, pracovní, sociální, komunikativní a personální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti. EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496

Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Časový harmonogram 1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012 Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka.

Vstupní zažízení – klávesnice, myš, mikrofon Ing. Bulka Josef

Umožňuje uživateli komunikovat s počítačem. Klávesnice Klávesnice (angl. keyboard) slouží jako základní vstupní periferní zařízení počítače. Umožňuje uživateli komunikovat s počítačem. Klávesnice je konstruována jako pole spínačů, které jsou zapojeny do matice. Elektrické signály z jednotlivých řádků a sloupců této matice jsou posílány do mikrořadiče klávesnice. Mikrořadič je osazen přímo v klávesnici a interpretuje signály pomocí svého zabudovaného programu (firmware).

mechanické – běžný mechanický spínač Druhy provedení kláves na klávesnicích: mechanické – běžný mechanický spínač mechanické klávesy s pěnovým prvkem – vyskytovaly se u starších klávesnic mechanické klávesy s gumovou membránou – obsahují gumovou membránu, na které se nacházejí vypouklá místa, na spodní straně je bodový uhlíkový kontakt klávesy s kapacitními spínači - princip je založen na změně kapacity u stisknuté klávesy fóliové klávesnice - fóliové klávesnice se skládají z tenkých fólií - tvoří vrstvy klávesnice spojené do jednoho celku

gumové membrány – kláves chipset - klávesnice matice uhlíkových spínačů

Připojení klávesnice k počítači Dříve se klávesnice připojovala k počítači konektorem DIN-5, který byl později nahrazen menším konektorem PS/2. V současné době se nejčastěji využívá připojení klávesnice přes sériové rozhraní USB. Bezdrátovým připojením přes rádiové rozhraní Bluetooth. konektor DIN8 konektor PS/2 Zdroj http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DIN-8_Diagram.svg Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PS2_Ports_ATX.jpg Autor: Afrank99

Rozložení kláves na klávesnici Základní typ klávesnice (102 kláves vč. českých znaků): Základní pole alfanumerických kláves - je největší pole klávesnice. Rozložení kláves v tomto bloku odpovídá v zásadě rozložení kláves na psacím stroji. Pole funkčních kláves - je umístněno nad základním polem kláves. F1 až F12 – funkční klávesy, jejichž význam je určen aplikací. F1 obvykle vyvolá nápovědu. Pole numerických kláves - najdeme jej na pravém okraji klávesnice. Pole řídících kláves - je umístněno mezi základním polem kláves a polem numerických kláves.

Počítačová myš Počítačová myš je polohovací zařízení, které převádí informace o změně své pozice na povrchu plochy do počítače, což se projeví na monitoru jako pohyb kurzoru. Nachází se na ní několik tlačítek, může obsahovat jedno i více rolovacích koleček pro usnadnění pohybu v dokumentu. Ze spodní strany nalezneme zařízení snímající pohyb. Jejím úkolem je umožnit snadnější ovládání programů a programových součástí operačního systému.

Možné technické řešení počítačové myši Kuličková myš - nejstarší typ počítačové myši. Vespod byla vložena kulička, která se pohybem těla myši odvalovala a přenášela tak svůj pohyb na dvě hřídele s tzv. clonou – kotouč s otvory (vertikální a horizontální pohyb). Dnes se již nepoužívá. koule myši perforované disky LED závora tlačítko optický senzor Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Souris_ordinateur.png Autor: Sador

Vyhodnocení polohy provádí zabudovaný procesor. Optická myš Pracuje na principu optického snímání povrchu pod myší. V myši je umístěn optický snímač (CCD či CMOS prvek s maticí o velikosti několik desítek bodů). Rychlost snímání je zhruba 1000 až 6 000 vyhodnocených obrazů za sekundu. Vyhodnocení polohy provádí zabudovaný procesor. K osvětlení plošky snímané senzorem se využívá červená LED. Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Optical_mouse.png

Místo červené LED využívají laserové diody. Laserová myš Místo červené LED využívají laserové diody. Laserový paprsek má lepší vlastnosti při použití na problematických površích, protože osvícení laserem vrací do snímacího čipu vysoce kontrastní obraz zachycující i malé rozdíly. Dosahují vysoké přesnosti i při velmi malých pohybech. Zdroj:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Disassembled_Trust_laser_mouse_(dead).JPG Autor: Honza chodec

Další možné vstupní polohovací zařízení Trackball - je vstupní polohovací zařízení podobné myši. Touchpad - je polohovací zařízení používané u notebooků jako náhrada počítačové myši. Tablet - pevná podložka s aktivní plochou a bezdrátové pero. Dotykový displej (Touchscreen) - slouží k ovládání zařízení, např. (notebooku, GPS, PDA) navigace apod. dotekem prstu, nebo ovládací tyčinkou (tzv. stylus). Na určité místo monitoru nebo zobrazovací jednotky příslušného zařízení.

Mikrofon Je zařízení pro přeměnu akustického (zvukového) signálu na signál elektrický. Levnější mikrofony bývají zapojeny nesymetricky pomocí dvou vodičů, z nichž jedním je veden signál a druhý slouží jako zemní vodič a stínění. Kvalitnější mikrofony používají symetrické zapojení. Signál je veden dvěma vodiči v protifázi, třetí vodič slouží jako stínění.

Druhy mikrofonů – podle technického řešení Uhlíkový mikrofon byl prvním prakticky použitelným mikrofonem. Piezoelektrický mikrofon se používal převážně v 50. letech 20. století. Kondenzátorový mikrofon pracuje tak, že akustické kmity rozechvívají membránu, která je jednou z elektrod kondenzátoru připojeného do elektrického obvodu. Elektretový mikrofon je typem kondenzátorového mikrofonu, u něhož je elektrické pole nezbytné pro funkci vytvářeno elektretem, tedy nevodivou hmotou, která je permanentně elektricky nabitá. Dynamický mikrofon - membrána pohybuje cívkou v magnetickém poli vytvořeném permanentním magnetem, čímž je vytvářen elektrický proud.

Principielní schéma kondenzátorového mikrofonu Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kondensatormikrofon_SK.svg Autor: Arne Nordmann

Pracovní list

Zadání 1 Uveďte několik zařízení, které nahradí myš a uveďte jejich parametry. Jak lze ovládat PC nebo notebook jinak než myší? Zadání 2 Jak funguje klávesnice, jaké druhy kláves na klávesnici znáte? Na obrázku klávesnice popište funkci speciálních kláves a najděte v elektronickém obchodě multimediální klávesnici. V čem se liší od standardních klávesnic?

Test a ověření znalostí

Klávesnice slouží jako: výstupní zařízení počítače vstupní zařízení počítače pouze zařízení pro psaní alfanumerických znaků Jako tlačítko klávesnice je použito: senzorový vstup mechanická klávesa s membránou bezdrátově ovládané klávesy

Kuličku pro záznam změny polohy používá: nejstarší typ počítačové myši optické myši laserová myš Optická myš využívá jako zdroj světla: miniaturní 5W žárovku červenou LED diodu laserovou diodu

Trackball je : vstupní polohovací zařízení podobné myši pevná podložka s aktivní plochou a bezdrátové pero cestovní pouzdro pro myš Touchpad je: polohovací zařízení používané notebooky jako náhrada počítačové myši

Seznam odkazů a použité literatury: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mikrofon Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv – Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha 2004. Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, 2003. ISBN 80-7232-206-0