Slovní úloha o společné práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slovní úlohy na společnou práci
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Početní operace se zlomky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Slovní úlohy o společné práci
řešené soustavou rovnic
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá úměrnost Trojčlenka
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Slovní úloha o společné práci
Největší společný dělitel
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Slovní úlohy o společné práci
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_14 TÉMA: Násobení
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Transkript prezentace:

Slovní úloha o společné práci V tepelné elektrárně je vytvořena určitá zásoba uhlí. Bude-li v činnosti pouze 1. elektrárenský blok, vystačí zásoba uhlí 24 dní. Bude-li v činnosti jen 2. elektrárenský blok, vystačí zásoba 30 dní, a bude-li v činnosti jen 3. elektrárenský blok, vystačí zásoba 20 dní. Určete, na kolik dní vystačí zásoba uhlí, budou-li v činnosti současně všechny tři elektrárenské bloky.

Zápis úlohy + + = 1 blok sám …….24 dní blok sám …….30 dní Dohromady ………..x dní 1. blok za 1 den … uhlí 2. blok za 1 den … uhlí 3. blok za 1 den … uhlí Rovnice: Spotřeba všech tří bloků = celkové zásobě. + + = 1 …za x dní …… uhlí

Řešení rovnice + + = 1 25x + 20x + 30x = 600 75x = 600 x = 8 dní + + = 1 25x + 20x + 30x = 600 75x = 600 x = 8 dní Pokud budou spuštěny všechny tři bloky, spotřebují zásobu uhlí za 8 dní. Celou rovnici vynásobíme společným násobkem jmenovatelů = 600. Rovnici vydělíme 75.