Gymnázium a obchodní akademie Chodov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_595.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: ORGANICKÁ CHEMIE Pořadí šablony a sada:
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Plod Bohumil Bareš.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.20.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Čeleď bobovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: ORGANICKÁ CHEMIE Pořadí šablony a sada:
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Oddělení: Semenné rostliny
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola:. Základní škola Kladruby
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_591.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Škola:. Základní škola Kladruby
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
Transkript prezentace:

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0376 Šablona: BOTANIKA Pořadí šablony a sada: 16. Botanika Materiál: VY_32_INOVACE_BOT.16 Vytvořený ve školním roce: 2013 Téma: Růst a vývin rostlin Předmět a třída: BIOLOGIE, kvinta osmiletého gymnázia Anotace: Materiál je určen pro výklad učiva Nahosemenné rostliny a jako návrh výukového projektu na téma Nahosemenné rostliny. Je potřeba PC s internetem, projektor, microsoft powerpoint. Je vhodné, aby měli PC s internetem k dispozici i žáci. Autor: Mgr. Lucie Koudelková Klíčová slova: šištice, jinany, jehličnany Ověřený dne: 12. 12. 2013

Nahosemenné rostliny Výukový projekt

Semenné rostliny Gametofyt je součástí sporofytu Oplození není závislé na vodním prostředí Tvorba semen sloužících k ochraně mladé rostlinky a k rozšiřování druhu Dělení: Nahosemenné rostliny Krytosemenné rostliny Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny

Nahosemenné rostliny Znaky Vajíčko leží volně na plodolistu, není chráněno Nevytvářejí plody, mají nahá semena Netvoří květy Pylové zrnko dopadá přímo na vajíčko Xylém cévních svazků tvoří pouze tracheidy Při oplození druhá buňka spermatická zaniká Endosperm je haploidní a vzniká před oplozením

Plodolisty v šištici Obr. 7

Nahosemenné rostliny Systém: Oddělení: Kapraďosemenné Oddělení: Cykasy Oddělení: Jinany Oddělení: Jehličnany

Využití nahosemenných rostlin (motivační část k projektu) Obr. 6 Obr. 4 Obr. 2 Obr. 1 Obr. 3 Obr. 5

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Celková časová dotace: 4 vyučovací hodiny + práce žáků mimo povinnou výuku Etapa 1: učitel seznámí žáky se skupinou nahosemenných rostlin (cca 30 min) Zařazení do systému (semenné rostliny) Charakteristické znaky Systematika Motivační část – obrázky možného využití zástupců nahosemenných rostlin

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Etapa 2: učitel seznámí žáky s tématem, průběhem a hodnocením celého projektu (cca 15 min) (poznámka: závěrečná známka bude průměrem 4 dílčích známek: za práci v hodině, vzhled prezentace ppt., forma ústní prezentace, poster) Seznámení s průběhem, hodnocením a časovou dotací Rozdělení třídy do 4 skupin. Každá skupina dostane přiřazené jedno oddělení nahosemenných rostlin (je možné nechat jednotlivé skupiny vybrat si své téma, popř. přistoupit k losování témat)

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Etapa 3: každá skupina dostane rozvržení úloh ke svému tématu a zahájí práci (45 min vyučovací hodiny + domácí práce) (poznámka: je třeba během hodiny kontrolovat, zda si žáci mezi sebou ve skupině rozvrhli úkoly a pracují na nich)

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Rozvržení úloh pro jednotlivé skupiny Skupina A: Kapraďosemenné rostliny Na internetu a v literatuře vyhledej, kdy se vyskytovaly tyto rostliny, jejich charakteristické znaky, vývoj, zástupce a jejich obrázky, zajímavosti Použij minimálně 3 literární zdroje Ze získaných informací vytvoř prezentaci ppt. na 10 – 12 min Dle vlastního nápadu vytvoř poster na dané téma

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Rozvržení úloh pro jednotlivé skupiny Skupina B: Cykasy Na internetu a v literatuře vyhledej, kdy vznikly tyto rostliny, výskyt, jejich charakteristické znaky, vývoj, zástupce a jejich obrázky, zajímavosti a využití Použij minimálně 3 literární zdroje Ze získaných informací vytvoř prezentaci ppt. na 10 – 12 min Dle vlastního nápadu vytvoř poster na dané téma

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Rozvržení úloh pro jednotlivé skupiny Skupina C: Jinany Na internetu a v literatuře vyhledej, kdy vznikly tyto rostliny, výskyt, jejich charakteristické znaky, vývoj, zástupce a jejich obrázky, zajímavosti a využití Použij minimálně 3 literární zdroje Ze získaných informací vytvoř prezentaci ppt. na 10 – 12 min Dle vlastního nápadu vytvoř poster na dané téma

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Rozvržení úloh pro jednotlivé skupiny Skupina D: Jehličnany Na internetu a v literatuře vyhledej, kdy vznikly tyto rostliny, jejich charakteristické znaky, vývoj, zástupce a jejich obrázky, zajímavosti a využití Použij minimálně 3 literární zdroje V okolí školy či bydliště vyhledej min. 5 zástupců jehličnanů, vyfoť je a uřízni kus větvičky s jehličím, popř. posbírej ještě šišky. Vše pak použij během prezentace při představování daných zástupců Ze získaných informací vytvoř prezentaci ppt. na 10 – 12 min, ve které použij i vlastní fotografie zástupců Dle vlastního nápadu vytvoř poster na dané téma

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny Etapa 4: prezentace vlastní práce ostatním studentům (cca 2 vyučovací hodiny) (poznámka: na tuto část je potřeba zajistit učebnu s možností promítání) Jednotlivé skupiny odprezentují své práce (prezentace ppt. a poster) Po každé prezentaci ostatní žáci zhodnotí práci dané skupiny, plusy a minusy Zástupci každé skupiny po odprezentování sami zhodnotí svou práci (co je bavilo, co bylo nejtěžší…) a sami si navrhnou známku, kterou by si za projekt dali

Krátkodobý výukový projekt na téma: Nahosemenné rostliny závěrečné zhodnocení práce všech skupin učitelem Seznámení žáků s jejich dílčími známkami, udělení souhrnné známky za projekt Učitel (sám či s pomocí žáků) může vystavit vyrobené postery z projektu např. na chodbě školy jako ukázku práce žáků

Použitá literatura a internetové zdroje Cliff. Ginko[online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ginko_(Ginko_biloba)_(3505588883).jpg?uselang=cs > MMŽbk. Koryt%C3%A1%C5%99[online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Koryt%C3%A1%C5%99_Kanalo%C5%A1.jpg> Cycknc. Taiwan CK big wood house [online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Taiwan_CK_big_wood_house_1.JPG?uselang=cs> Antilived. Traditional Maori Carving [online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Traditional_Maori_Carving.jpg> Jonathan Joseph Bondhus. Stack of Copy Paper [online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stack_of_Copy_Paper.jpg> Laurel F. Cup of tea [online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cup_of_tea,_Scotland.jpg?uselang=cs> Matt Lavin. Pinus_albicaulis [online]. [cit. 21. 9. 2013]. Dostupný na www: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pinus_albicaulis_(7888780254).jpg?uselang=cs > ČABRADOVÁ, V. HASCH, F., SEJPKA, J. VANĚČKOVÁ, I. Přírodopis 7, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. FRAUS, 2005, ISBN 80-7238-424-4 DOSTÁL, P. Anatomie a morfologie rostlin v pojmech a nákresech. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-179-6 SKÝBOVÁ, J. Stručný přehled systému a ekologie vyšších semenných rostlin. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2003, ISBN 8072901516 KINCL, M. KINCL, L. JAKRLOVÁ, J. Biologie rostlin pro gymnázia. Fortuna, 2008, ISBN 80-7168-947-5