Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Literatura Tematický okruh: Česká próza a divadlo mezi dvěma válkami Téma: K.Čapek -kvíz Metodický list/anotace: Kvíz z života a díla za použití interaktivní tabule
OPAKOVÁNÍ LITERATURA KAREL ČAPEK
1. KOLIK MĚL KAREL ČAPEK SOUROZENCŮ? A) 1 B) 2 C) 3 2. V JAKÝCH NOVINÁCH PRACOVAL? A) LIDOVÝCH NOVINÁCH B) NÁRODNÍCH NOVINÁCH C) NÁRODNÍCH LISTECH 3. K. ČAPEK SE PROSLAVIL SVÝMI: A) SLOUPKY B) KOMENTÁŘI C) GLOSAMI
4. K. ČAPEK NAPSAL PRO DĚTI: A) POVÍDÁNÍ O PEJSKOVI A KOČIČCE DÁŠENKU B) POVÍDÁNÍ O PEJSKOVI A KOČIČCE DEVATERO POHÁDEK C) DÁŠENKU DEVATERO POHÁDEK 5. JEHO KONÍČKY: A) KAKTUSY, PERSKÉ KOBERCE, POTÁPĚNÍ, FOTOGRAFOVÁNÍ B) PERSKÉ KOBERCE, FOTOGRAFOVÁNÍ, KAKTUSY, GRAMODESKY C) KAKTUSY, FOTOGRAFOVÁNÍ, ŠACHY, FOTBAL, GOLF
6. POVÍDKY Z JEDNÉ A DRUHÉ KAPSY JSOU INSPIROVANÉ: A) SOUDNIČKAMI B) HISTORIÍ C) SPORTEM 7. ZE ŽIVOTA HMYZU NAPSAL/I: A) K. ČAPEK B) J. ČAPEK C) K. a J. ČAPEK 8. VÁLKA S MLOKY JE: A) ROMÁN B) TRAGÉDIE C) DRAMA
9. RUR JE: A) ROMÁN B) KOMEDIE C) TRAGÉDIE 10. HLAVNÍ MYŠLENKA RUR:…………………………………… MATKA JE: A) DRAMA B) ROMÁN C) BALADA 12. MATKA MÁ … SYNŮ.
13. VYJMENUJTE MATČINY SYNY, POKUD ZEMŘELI UVEĎTE JAK: 14. V JAKÉ ZEMI A DOBĚ SE PŘÍBĚH ODEHRÁVÁ? 15. CO JE V PŘÍBĚHU NEREÁLNÉ? 16. JAKÝ JE PODLE KARLA ČAPKA ROZDÍL V MUŽSKÉ A ŽENSKÉ PSYCHICE? 17. JAK ZEMŘEL K. ČAPEK: A) POPRAVEN B) PADL VE VÁLCE C) NA ZÁPAL PLIC
18. K. ČAPEK SE OŽENIL S: A) VĚROU HRŮZOVOU B) OLGOU SCHNEIPFLUGOVOU C) NIKDY SE NEOŽENIL 19. K. ČAPEK BYL: A) NOVINÁŘ, DRAMATIK, PROZAIK, PŘEKLADATEL B) DRAMATURG, NOVINÁŘ, PŘEKLADATEL, PROZAIK C) NOVINÁŘ, DRAMATIK, DRAMATURG, PŘEKLADATEL, PROZAIK 20. K. ČAPEK: A) PSAL CESTOPISY B) NEPSAL CESTOPISY
1b 13 Ondra - lékař, výzkum 2a,c Jiří - letec, překonání rekordu 3a Petr - poprava 4c Kornel - zastřelen 5b 14Španělská občanská válka 6a 15 mrtví hovoří s matkou 7c 16 individuální odpovědi 8a 17 c 9c 18 b 10 strach ze zneužití techniky 11a 19 c 12 pět 20 a