STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Při vzdělávání dospělých vychází naše škola z Programů profesního vzdělávání dospělých,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
Advertisements

VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Průmyslová střední škola Letohrad
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Cheb 23. června 2010 Jednoty 1620, Sokolov.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Organizační struktura
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Programátor CNC strojů
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Personální plán pro podnikatelský plán
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na realizaci průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřady práce Blansko, Brno.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1 Kvalita prověřená časem. 2 Národní soustava kvalifikací v praxi Třineckých železáren Ivo Žižka Třinec
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
„Okna technickým oborům dokořán“
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Škola jako partner firmy
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Kariérové poradenství a podnikavost
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU

VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Při vzdělávání dospělých vychází naše škola z Programů profesního vzdělávání dospělých, které vyhlásil kraj Vysočina. Ty reagují na skutečnost, že oproti vyspělým zemím je v ČR zapojeno do dalšího vzdělávání nižší procento dospělých občanů. Našim cílem je vytvářet podmínky pro profesní růst jednotlivců a tím zvýšit jejich flexibilitu a mobilitu v procesu aplikace nových technologických poznatků, moderních metod řízení a organizace práce. Našim hlavním cílem je vytvořit komplexní vzdělávací programy zaměřené na další vzdělávání občanů a jejich profesní růst.

Z hlediska stability a růstu zaměstnanosti je zapotřebí po dohodě se zaměstnavateli rozšířit kvalifikaci stávajících pracovníků tak, aby byli schopni na požadované úrovni plnit svoje úkoly. Našim cílem je nabízet takové vzdělávací aktivity, které pomohou v předstihu pracovníky připravit na nové kvalifikační požadavky a tím přispět ke změnám struktury kvalifikace pracovní síly v návaznosti na potřeby zaměstnavatelů. Splnění tohoto záměru umožní především malým a středním podnikům lépe obstát v konkurenčním prostředí. VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

Z informací, které jsou k dispozici vyplývá, že v současné době existuje celá řada volných pracovních míst ve strojírenských profesích, jako např. obráběč kovů, nástrojař, strojní kovář a slévač. Na druhé straně existuje celá řada občanů, kteří zaměstnání hledají. Jejich kvalifikační struktura však neodpovídá potřebám trhu práce. Naše škola, která je profesně zaměřena na strojírenské a elektrotechnické obory, významně napomáhá řešit problematiku dalšího vzdělávání dospělých v rámci regionu. V minulých letech získala značné zkušenosti při provádění různých forem rekvalifikací v rámci projektů PYRAMIDA, PROFIN a SPEKTRUM, které byly dotovány z programu PALMIF. VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

Od roku 1996, kdy se naše škola zapojila do realizací rekvalifikačních projektů, prošly úspěšně různými vzdělávacími programy následující počty účastníků : rekvalifikační kurzy motivační a řemeslné 198 kurzy svařování 217 kurzy výpočetní techniky 701 kvalifikační zkoušky 12 rekvalifikační studium v učebních oborech 154 celkový počet absolventů rekvalifikačních kurzů1 128 VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

SCHÉMAPROCESUVZDĚLÁVÁNÍDOSPĚLÝCH STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU Rada pro rozvoj lidských zdrojů

ZKUŠENOSTI ZE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH : PŘÍPRAVA VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ ověření poptávky a potřeb – nutná spolupráce s firmami nebo úřady práce ověření poptávky a potřeb – nutná spolupráce s firmami nebo úřady práce zpracování základní nabídky vzdělávacích programů zpracování základní nabídky vzdělávacích programů upřesnění obsahu a rozsahu studia podle potřeb konkrétních firem (popř. úřadů práce) a podle úrovně vstupních znalostí účastníků studia upřesnění obsahu a rozsahu studia podle potřeb konkrétních firem (popř. úřadů práce) a podle úrovně vstupních znalostí účastníků studia projednání spolupráce s firmami při vlastní realizaci vzdělávacího programu – praxe na pracovištích firmy, zapojení odborných pracovníků do lektorské činnosti projednání spolupráce s firmami při vlastní realizaci vzdělávacího programu – praxe na pracovištích firmy, zapojení odborných pracovníků do lektorské činnosti

RIZIKA SPOJENÁ S REALIZACÍ malý zájem mnoha nezaměstnaných o vzdělávání – je nutná spolupráce s úřadem práce při výběru vhodných uchazečů malý zájem mnoha nezaměstnaných o vzdělávání – je nutná spolupráce s úřadem práce při výběru vhodných uchazečů nevyjasnění požadavků na absolventy vzdělávacích programů ze strany některých firem – požadavek na co nejkratší dobu studia, vysoké požadavky na znalosti absolventů, neochota vytvořit podmínky pro studium, požadavek na co nejnižší finanční náklady nevyjasnění požadavků na absolventy vzdělávacích programů ze strany některých firem – požadavek na co nejkratší dobu studia, vysoké požadavky na znalosti absolventů, neochota vytvořit podmínky pro studium, požadavek na co nejnižší finanční náklady chybějící koncepce vzdělávání zaměstnanců u některých firem, nepředvídatelné změny názorů na zaměření, obsah a rozsah vzdělávání chybějící koncepce vzdělávání zaměstnanců u některých firem, nepředvídatelné změny názorů na zaměření, obsah a rozsah vzdělávání ZKUŠENOSTI ZE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH :

rekvalifikační kurzy slévač – formíř a strojní kovář pro firmu ŽĎAS a.s., Žďár nad Sázavou výběr vhodných zájemců o rekvalifikaci z řad vlastních zaměstnanců výběr vhodných zájemců o rekvalifikaci z řad vlastních zaměstnanců zájem firmy o průběh a výsledky studia zájem firmy o průběh a výsledky studia vytvoření optimálních podmínek pro realizaci vytvoření optimálních podmínek pro realizaci zapojení odborných pracovníků firmy do lektorské činnosti zapojení odborných pracovníků firmy do lektorské činnosti rekvalifikační studium v učebním oboru elektrikář rekvalifikační studium v učebním oboru elektrikář zájem účastníků o získání potřebných vědomostí a dovedností zájem účastníků o získání potřebných vědomostí a dovedností velmi dobrá spolupráce se zaměstnavateli účastníků studia velmi dobrá spolupráce se zaměstnavateli účastníků studia ZKUŠENOSTI ZE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH : PŘÍKLADY ÚSPĚŠNĚ REALIZOVANÝCH PROGRAMŮ

kurzy programování a obsluhy CNC obráběcích strojů kurzy programování a obsluhy CNC obráběcích strojů výběr vhodných zájemců o rekvalifikaci ze strany úřadu práce výběr vhodných zájemců o rekvalifikaci ze strany úřadu práce zájem úřadu práce o průběh a výsledky studia zájem úřadu práce o průběh a výsledky studia zájem účastníků o získání potřebných vědomostí a dovedností pilotní ověření vzdělávacího kurzu „Seřizovač CNC strojů“ pro firmu VALEO pilotní ověření vzdělávacího kurzu „Seřizovač CNC strojů“ pro firmu VALEO ZKUŠENOSTI ZE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH : PŘÍKLADY ÚSPĚŠNĚ REALIZOVANÝCH PROGRAMŮ

Program setkání zástupců firem dne Informace o programech pro vzdělávání dospělých a nabídka vzdělávacího kurzu Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů pro vzdělávání zaměstnanců firemInformace o programech pro vzdělávání dospělých a nabídka vzdělávacího kurzu Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů pro vzdělávání zaměstnanců firem Názor firem na vytvoření poradního sboruNázor firem na vytvoření poradního sboru Prohlídka pracoviště pro výuku CNC obráběníProhlídka pracoviště pro výuku CNC obrábění SPOLUPRÁCE NAŠÍ ŠKOLY S FIRMAMI

Zájem firem o nově přijaté žáky podle oborů

Názor firem na vytvoření poradního sboru Cílem poradního sboru je prohloubení spolupráce naší školy s firmami při počátečním i dalším vzdělávání v technických oborech. Máme představu, že bychom minimálně dvakrát ročně (duben – po přijímacím řízení, říjen nebo listopad – před náborem nových žáků) svolali schůzku zástupců školy a firem, na které bychom si vzájemně vyměnili názory na obsah výchovně vzdělávací práce. SPOLUPRÁCE NAŠÍ ŠKOLY S FIRMAMI

Na schůzkách navrhujeme následující body programu : informace školy o výsledcích výchovně vzdělávací práce a o plánovaných záměrech informace školy o výsledcích výchovně vzdělávací práce a o plánovaných záměrech vzdělávací nabídka školy v počátečním i dalším vzdělávání vzdělávací nabídka školy v počátečním i dalším vzdělávání odborná praxe žáků školy na pracovištích firem odborná praxe žáků školy na pracovištích firem informace o vývoji zájmu veřejnosti o jednotlivé obory studia informace o vývoji zájmu veřejnosti o jednotlivé obory studia názory zástupců firem na obsah a kvalitu výchovně vzdělávací práce školy a náměty na její zlepšení názory zástupců firem na obsah a kvalitu výchovně vzdělávací práce školy a náměty na její zlepšení informace o potřebě profesí v jednotlivých firmách a o způsobu případné motivace žáků informace o potřebě profesí v jednotlivých firmách a o způsobu případné motivace žáků SPOLUPRÁCE NAŠÍ ŠKOLY S FIRMAMI

informace o potřebě profesí v jednotlivých firmách a o způsobu případné motivace žáků informace o potřebě profesí v jednotlivých firmách a o způsobu případné motivace žáků podrobnější informace firem o obsahu jednotlivých profesí, pracovních a platových podmínkách, o perspektivě rozvoje profese ve firmě i celé firmy apod. podrobnější informace firem o obsahu jednotlivých profesí, pracovních a platových podmínkách, o perspektivě rozvoje profese ve firmě i celé firmy apod. projednání společného postupu při získávání žáků ke studiu v technických učebních a studijních oborech projednání společného postupu při získávání žáků ke studiu v technických učebních a studijních oborech požadavky firem na vzdělávání svých zaměstnanců (rekvalifikace, zvyšování kvalifikace apod.) požadavky firem na vzdělávání svých zaměstnanců (rekvalifikace, zvyšování kvalifikace apod.) SPOLUPRÁCE NAŠÍ ŠKOLY S FIRMAMI

nabídka možností spolupráce firem se školou (exkurze žáků a pracovníků, odborné stáže pracovníků, prezentace špičkových výrobků firmy, poskytnutí lektorů škole pro odborné vzdělávání pracovníků i žáků), pomoc škole při pořizování vybavení apod. nabídka možností spolupráce firem se školou (exkurze žáků a pracovníků, odborné stáže pracovníků, prezentace špičkových výrobků firmy, poskytnutí lektorů škole pro odborné vzdělávání pracovníků i žáků), pomoc škole při pořizování vybavení apod. Vytvoření poradního sboru v žádném případě neomezí individuální spolupráci školy s jednotlivými firmami. Naopak, lepší vzájemná informovanost přispěje k jejímu rozšíření. Podrobné informace od firem naší škole umožní lépe informovat rodiče a žáky základních škol o možnostech uplatnění jednotlivých oborů studia ve firmách. SPOLUPRÁCE NAŠÍ ŠKOLY S FIRMAMI

Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů. Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů. PROGRAMY PRO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Program je určen pro zaměstnance, kteří si potřebují zvýšit kvalifikaci v oblasti programování a obsluhy CNC obráběcí techniky. Od uchazečů o vzdělávací program se vyžadují základní znalosti obrábění na konvenčních obráběcích strojích včetně použití obráběcích nástrojů a stanovení optimálních řezných podmínek, základní znalosti technologie zpracování a obrábění kovů a základní znalosti práce s výpočetní technikou. Vzdělávací program umožní uchazečům doplnit profesní znalosti a získat nové vědomosti a dovednosti v programování a obsluze CNC obráběcí techniky podle konkrétních potřeb zaměstnavatele. Program je určen pro zaměstnance, kteří si potřebují zvýšit kvalifikaci v oblasti programování a obsluhy CNC obráběcí techniky. Od uchazečů o vzdělávací program se vyžadují základní znalosti obrábění na konvenčních obráběcích strojích včetně použití obráběcích nástrojů a stanovení optimálních řezných podmínek, základní znalosti technologie zpracování a obrábění kovů a základní znalosti práce s výpočetní technikou. Vzdělávací program umožní uchazečům doplnit profesní znalosti a získat nové vědomosti a dovednosti v programování a obsluze CNC obráběcí techniky podle konkrétních potřeb zaměstnavatele.

Předpokládaný rozsah programu: 80 hod. Obsahová náplň programu: seznámení s řídícími systémy HEIDENHAIN pro frézování, SINUMERIC pro soustružení a frézování, FANUC 21 TB pro soustružení. Orientační cena kurzu pro jednoho účastníka: ,- Kč Tento vzdělávací program byl pilotně ověřen v červenci 2006, další kurzy mohou probíhat od září Na pilotní kurz byla poskytnuta dotace z projektu. PROGRAMY PRO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů. Řídící systémy a obsluha CNC obráběcích strojů.

V současné době neexistuje možnost pružného zvýšení kvalifikace občanů – vyučení v oboru. Nový školský zákon zrušil rekvalifikační studium, ve kterém mohli zájemci o vyučení získat požadovanou kvalifikaci obvykle za dobu jednoho a půl roku. Nově zavedené distanční studium není možné realizovat, protože MŠMT ČR nevydalo příslušné učební dokumenty, navíc je vyžadováno, aby bylo o rok delší než denní studium. Tento neúnosný stav nás inspiroval k podání projektu, který využívá zákona o uznávání kvalifikace, který vstoupí v platnost od PŘIPRAVOVANÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY:

V rámci tohoto projektu je plánováno vytvořit nový systém vzdělávání občanů (prozatím těch, kteří jsou alespoň vyučeni), který zahrnuje nové prvky modulárně uspořádaného studia s využitím e-learningového učení, internetu a elektronické komunikace s možností individuální přípravy a konzultací. Studující bude mít možnost zvolit rozsah, obsah a tempo přípravy na základě doporučení školy a úrovně svých vstupních znalostí (druh a obor vzdělání, praktické zkušenost apod.). Úspěšným absolvováním jednotlivých modulů studia získá odbornou kvalifikaci s možností jejího rozšíření na střední vzdělání s výučním listem ve zvoleném oboru studia. PŘIPRAVOVANÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY:

Protože studium je určeno pro občany se středním vzděláním a vyšším, předpokládá se pouze studium odborných předmětů, což umožní přípravu zkrátit až na dobu několika měsíců. V rámci projektu se počítá s přípravou vzdělávacích programů pro obory slévač, obráběč kovů, nástrojař, strojní kovář a elektrikář. Vzdělávací program elektrikář je plánováno pilotně ověřit. Navrhované vzdělávací programy mohou výrazně urychlit vzdělávání zaměstnanců firem. Z toho důvodu je budeme realizovat i v případě, že projekt nebude schválen. PŘIPRAVOVANÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY:

DĚKUJI ZA POZORNOST