Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Práce s okny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
WINDOWS. Po spuštění se objeví pracovní plocha. Pracovní plocha – má barvu, kterou můžeme měnit. Můžeme na ni dát i obrázek.
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jak vytvořit dobrou prezentaci
Grafický editor GIMP (13)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
VY_I/2_INOVACE_66_Word Word Miroslav Kaňok.
Grafický editor GIMP (3)
Maturitní otázka č. 12 Kristýna Kaňovská 4. A.
Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Grafický editor GIMP (9)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TEXTOVÝ EDITOR.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Na hlavním panelu najdeme nejdůležitější tlačítko v počítači – START. Pomocí nabídky START spouštíme programy, aplikace a hry, spravujeme a vypínáme.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů Co jsou textové editory? Textový editor WriterSpuštění editoru Okno programu Writer.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6)
Malování Microsoft Word Tento počítač (Počítač)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pracovní prostředí počítače
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/6.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Grafický editor GIMP (9)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROSTŘEDÍ MICROSOFT WORD 2003
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Formátování dokumentu
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_10_16_word.
PRACUJEME S TEXTY TEXTOVÉ EDITORY
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
WORDPAD Textový dokument.
Grafický editor GIMP (8)
MS WORD 2010 – úvod do programu
Grafický editor GIMP (9)
Textový editor – Microsoft WORD 2007
Pracovní prostředí počítače
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Tlačítka pro zavírání a změnu velikosti
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Transkript prezentace:

Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů Co jsou textové editory? Textový editor Writer Spuštění editoru Okno programu Writer

Výhody využití počítače při psaní Původně byly počítače určeny k výpočtům. V současnosti jsou hlavně využívány k psaní textů. Snadno napravíme chyby, na některé nás počítač sám upozorní. Lehce změníme pořadí vět či část textu použijeme v jiné práci. Text můžeme hezky graficky upravit (velikost a vzhled písma), důležité myšlenky zvýraznit barvou, tvarem písma či podtržením. K textu lze přidat obrázky, text na stránce urovnat. Největší výhoda: text si můžeme uložit a kdykoliv se k němu vrátit, upravovat ho a doplňovat. Hotový text můžeme vytisknout v libovolném počtu kopií, odeslat ho elektronickou poštou či zveřejnit na internetu pro ostatní čtenáře.

Co jsou textové editory? Textové editory jsou programy, které slouží: k vytváření, úpravám a tisku textových dokumentů. Ke své další práci budeme používat textový editor Writer z balíku OpenOffice. Jeho užití ve škole i doma je zdarma.

Textový editor Writer Je podobný textovému editoru WordPad, s kterým jsme již pracovali. Má však více funkcí při formátování a umožní nám využít více nástrojů.

Spuštění textového editoru Writer 1) Spustit ho můžeme z nabídky START – Programy – OpenOffice – Writer. 2) Ke spuštění můžeme využít ikonu na ploše monitoru. 3) Na stavovém řádku vpravo dole na monitoru nalezneme ikonu k rychlému spuštění. Z nabídky vybereme Textový dokument a potvrdíme levým tlačítkem myši. Najedeme na ikonu a stiskneme pravé tlačítko myši.

Okno editoru Writer V okně spuštěného programu Writer se objeví pracovní plocha, panel nabídek, panel nástrojů, formátovací panel, pravítko, posuvník, stavový řádek a textový kurzor na pracovní ploše. Už víme, že když najedeme myší na ikony v panelech, zobrazí se nám nápověda (co provede stisknutí příslušné ikony).

Okno editoru Writer panel nabídek panel nástrojů formátovací panel pravítko textový kurzor posuvník pracovní plocha stavový řádek

Vyzkoušejte si samostatně Práci v editoru Writer si vyzkoušíme při psaní lidové písně Kdybys měla, má panenko. 1) Spusťte si na počítači program Writer. 2) Prohlédněte si otevřené okno. 3) Zapište název písně. 4) Pište jednotlivé sloky. Všimněte si, že v každé sloce je stejný konec. Jak si úkol usnadníte? 5) Chlapec měl za kloboukem jalovec, otrhanou stodolu, záplatový kalhoty, za chalupou pšenici a pásal hříbata. 6) Napsanou píseň uložte do svých složek. Při ukládání si rozbalte nabídku u typů souborů. Všimněte si, že nabídka je mnohem větší než ve WordPadu. My budeme ukládat jako typ: Textový dokument OpenDocument (.odt).

Kdybys měla, má panenko Kdybys měla, má panenko, sto ovec, a já jenom za kloboukem jalovec, nebudeš má, není možná, ani ti to, má panenko, Pánbůh nedá. Kdybys měla, má panenko, sto dvorů, a já jenom otrhanou stodolu, Kdybys měla, má panenko, dukáty, a já jenom záplatový kalhoty, Kdybys měla, má panenko, vinici, a já jenom za chalupou pšenici, nebudeš má, není možná, ani ti to, má panenko, Pánbůh nedá. Kdybys měla, má panenko, půl světa, a já pásal u sedláka hříbata,