Problémy e-learningu. E-learning: Přehled problémů PROBLÉMY 1.Technologie e-learningu (Technologie počítačové výuky a učení) 2.Technologie distribuce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Databázové systémy Přednáška č. 2 Proces návrhu databáze.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
Tvorba webových aplikací
Audit IT procesů ve FNOL
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
E-Learning Strategie společnosti Microsoft pro podporu vzdělávání
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
CZ.1.07/2.2.00/ Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu –
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Andrea Brožová Doubková
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Inspirativní studijní prostředíMediaSite na VŠESnímek 1 Případová studie MediaSite na Vysoké škole ekonomické v Praze doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Webová aplikace pro koordinaci výrobních procesů Kryštof Német , Brno Autor: Kryštof Német Vedoucí práce: RNDr. Zuzana Priščáková, PhD.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
“Those who know, do. Those that understand, teach.”
Projekt BOZP Výsledky první části České vysoké učení technické
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Náklady a efektivita e-learningu
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

Problémy e-learningu

E-learning: Přehled problémů PROBLÉMY 1.Technologie e-learningu (Technologie počítačové výuky a učení) 2.Technologie distribuce e-learningu 3.Strategie užití e-learningu 4.Pedagogické problémy (Taktické problémy užití) 5.Autorské problémy e-learningu 6.Realizátorské problémy e-learningu 7. Managerské problémy e-learningu

E-learning: Přehled problémů -1 Problém1.Technologie e-learningu (Technologie počítačové výuky a učení) Co se řešíProgramové řešení požadovaných funkcionalit pro vyučování a učení se StavVětšina stávajících požadavků vyřešena autorskými systémy Autorské systémy se stávají brzdou pokroku řešení nových ped. cílů

E-learning: Přehled problémů-2 Problém2.Technologie distribuce e-learningu Co se řeší Nosiče Implementace do sítí Řízení e-learningu, přístup do kurzu, monitoring práce studenta StavNosiče-pokryto CD a DVD, ústup Sítě – standardy Řízení - LMS

E-learning: Přehled problémů-3 Problém3.Strategie užití e-learningu Co se řešíNáklady e-learning x klasická výuka Jiné přínosy pro firmu e-x klasická v. Výhody pro studujícího e-x klasická v. StavProbíhá diskuse, protikladná stanoviska Část projektů úspěšná, část méně či neúspěšná Základní otázka chybně položena

E-learning: Přehled problémů-4 Problém4.Pedagogické problémy (Taktické problémy užití) Co se řeší Co lze a co nelze učit e-learningem? Jak stanovit učební cíle, aby se učilo to, co studující potřebují ? Jak učit zvolené učební cíle e-learningem co nejefektivněji? Jak při e-learningové výuce nahradit absenci učitele? Jak při e-learningové výuce nahradit spolupráci kolektivu spolužáků ? Stav Otevřená otázka na pořadu dne

E-learning: Přehled problémů-5 Problém5.Autorské problémy e-learningu Co se řešíJak získat pedagogicky dobré scénáře e-kurzů od autorů nepedagogů Stav Otevřená otázka na pořadu dne

E-learning: Přehled problémů-6 Problém6.Realizátorské problémy e-learningu Co se řešíJak ze scénářů, které obsahují jen obsah a ideové návrhy typografie, grafiky, animace, zvuku, větvení a reakcí na podněty studujícího vytvořit kvalitní výukový program Stav Řešeno autorskými systémy jen částečně Ovládání AS uživatelsky nepřívětivé Nutná účast programátorů- nové problémy nákladů, koordinace a operativnosti Komunikace realizátorů a autorů-problém

E-learning: Přehled problémů-7 Problém7. Managerské problémy e-learningu Co se řešíKde se má zaměstnanec učit? Na čem? Kdy se má učit? Jak posuzovat učení doma? StavŘeší se případ od případu, mnohdy se spoléhá na vstřícnost a obětavost zaměstnanců Systémové řešení se teprve hledá